Skip to Navigation

Ομιλία του ΥΜΕ κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη στη 2η Διαβούλευση του ΟΑΣΑ για της δημόσιες συγκοινωνίες της Αττικής

Στοιχεία ομιλίας- χαιρετισμός του ΥΜΕ κ. Ευριπίδης Στυλιανίδη στη 2η Διαβούλευση του ΟΑΣΑ για της δημόσιες συγκοινωνίες της Αττικής

-Πρόσφατα, το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών εγκαινίασε, σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ, μία δημόσια διαβούλευση με τους εκπροσώπους των τοπικών κοινωνιών, την επιστημονική κοινότητα και τους πολίτες, με στόχο την αναμόρφωση του συστήματος των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

-Βασική επιδίωξή μας αποτελεί η αναμόρφωση, σε συμφωνία με τις τοπικές κοινωνίες, του συστήματος των αστικών συγκοινωνιών, έτσι ώστε να βελτιωθεί αισθητά η καθημερινότητα του πολίτη. Επιθυμία μας είναι οι κάτοικοι της Αθήνας να αγκαλιάσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, γι’ αυτό και από την πρώτη στιγμή δίνουμε βάρος στη συνεχή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, προκειμένου οι μετακινήσεις στην πρωτεύουσα να καταστούν γρήγορες, άνετες, αξιόπιστες, οικονομικές και, φυσικά, οικολογικές.

Στα πλαίσια αυτά, προωθούμε τις συνδυασμένες μεταφορές, δίνοντας έμφαση στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς και την ενδυνάμωση του ρόλου τους, αποφορτίζοντας, ταυτόχρονα, με τον τρόπο αυτό το ιστορικό κέντρο, ενώ αξιοποιώντας και την οικολογική τεχνολογία, επιχειρούμε να διασφαλίσουμε, παράλληλα, καλύτερες συνθήκες για το περιβάλλον.

Η συστηματική προσπάθεια, που αυτή τη στιγμή πραγματοποιείται για τον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών συμπεριλαμβάνει και την εισαγωγή νέων, τεχνολογικά προηγμένων υπηρεσιών, που τίθενται πλέον στην υπηρεσία των επιβατών και συμβάλλουν ουσιαστικά στην καλύτερη εξυπηρέτηση των μετακινήσεών τους. Ήδη, μετά και την ολοκλήρωση του διεθνούς διαγωνισμού για την επιλογή τεχνικού και χρηματο-οικονομικού συμβούλου από το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών, ξεκινούν οι ενέργειες για την υλοποίηση, μέσω της  διαδικασίας των Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου στις Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες και την εφαρμογή της Τηλεματικής στην ΕΘΕΛ και τον ΗΛΠΑΠ. Πρόκειται για δύο σύγχρονα συστήματα, που θα συντελέσουν καταλυτικά στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό του Λεκανοπεδίου και θα φέρουν την πόλη των Αθηνών στα ίδια υψηλά επίπεδα με τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές πόλεις, που προσφέρουν ανάλογες υπηρεσίες στον τομέα των μετακίνησεων των πολιτών τους.

-Η σημερινή διαβούλευση αποτελεί και το τελευταίο βήμα για την ολοκλήρωση του Γενικού Σχεδίου Μεταφορών της Αττικής για τις Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες. Το Γενικό Σχέδιο Μεταφορών, που αναμένεται να παραδοθεί τον προσεχή Σεπτέμβριο, βασίστηκε σε έρευνες και μελέτες που ξεκίνησαν το 2006 και οργανώθηκαν με έγκυρο και αντικειμενικό τρόπο από τον ΟΑΣΑ.

Στο πλαίσιο του Σχεδίου αυτού, συγκροτείται στον ΟΑΣΑ εξειδικευμένη ομάδα μελετών, η οποία με την βοήθεια ειδικού λογισμικού θα παρακολουθεί την ανάπτυξη των δικτύων, θα πραγματοποιεί προβλέψεις των συγκοινωνιακών μεγεθών και τάσεων και θα ποσοστικοποιεί όλες τις εναλλακτικές προτάσεις, έτσι ώστε να είμαστε σε θέση, με αντικειμενικά πάντοτε κριτήρια, να προγραμματίζουμε τις δράσεις και να διαμορφώνουμε την πολιτική μας για τις Δημόσιες Συγκοινωνίες της Αττικής.

-Υπολογίζουμε ότι ο σχεδιασμός μας θα επαναπροσδιορίζεται και θα αναπροσαρμόζεται κάθε φορά, με βάση τις εκάστοτε εξελίξεις στις συγκοινωνιακές, πολεοδομικές, κυκλοφοριακές και οικονομικές παραμέτρους.
Εξάλλου, η διαβούλευση που πραγματοποιείται σήμερα εδώ, αναμένεται να δώσει τη δυνατότητα σε όλους τους φορείς που εμπλέκονται στο σύστημα των Δημόσιων Αστικών Συγκοινωνιών της Αττικής, να εκφράσουν τις απόψεις τους πάνω στο Γενικό Σχέδιο, το οποίο θα σας παρουσιάσει ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ  κ. Πανδρεμένος και οι συνεργάτες του, προκειμένου να γίνουν όλες εκείνες οι διορθωτικές παρεμβάσεις, που είναι απαραίτητες πριν την ολοκλήρωσή του.

-Από την πρώτη ανάλυση, πάντως, των εξεταζόμενων μέτρων και παρεμβάσεων που προβλέπει το Γενικό Σχέδιο Μεταφορών, προκύπτει ότι η εφαρμογή τους ξεπερνά κατά πολύ τις δυνατότητες και τις αρμοδιότητες οποιουδήποτε Οργανισμού ή άλλου φορέα Δημόσιας Διοίκησης, καθώς περιλαμβάνονται δράσεις που αφορούν πλήθος τομέων που άμεσα ή έμμεσα επιδρούν στην εξυπηρέτηση των μετακινήσεων στην Αττική. Κατά συνέπεια, θεμελιώδης προϋπόθεση για την εξασφάλιση της ολοκληρωμένης θεώρησης των προτεινόμενων παρεμβάσεων, αποτελεί η ενεργός συμμετοχή του συνόλου των κοινωνικών εταίρων και η ουσιαστική συναίνεσή τους, που θα βασίζεται στην κατανόηση του προβλήματος και των επιπτώσεων που θα επιφέρουν οι διαθέσιμες εναλλακτικές.

Το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών και ο ΟΑΣΑ προκρίνουν, λοιπόν, τη σημερινή διαδικασία και διαμορφώνουν από κοινού το νέο πλαίσιο συνεργασίας με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και τους κοινωνικούς εταίρους, έτσι ώστε πολύ γρήγορα και με απόλυτη συνείδηση των επιλογών μας, να μπορέσουμε να εφαρμόσουμε τις μεταβολές εκείνες, που θα εξασφαλίσουν, αφενός, την βιώσιμη καθημερινότητα των πολιτών και  αφετέρου θα θέσουν τις βάσεις για τη μελλοντική ορθολογική ανάπτυξη του συστήματος των Δημόσιων Αστικών Μεταφορών στην πόλη μας.

Γεγονός είναι, τέλος, πως ο ΟΑΣΑ, διαθέτει, μεταξύ άλλων, την τεχνογνωσία και τα κατάλληλα υπολογιστικά εργαλεία, τα οποία σε συνδυασμό και με την άρτια επιστημονική κατάρτιση του προσωπικού του, μπορούν να υποβοηθήσουν αποτελεσματικά και με αντικειμενικά και επαρκώς τεκμηριωμένα κριτήρια, το έργο της λήψης των αποφάσεων.

Δεν απομένει, λοιπόν, παρά η θέληση και η συνεισφορά όλων μας, προκειμένου να κάνουμε πράξη τον στόχο που από την πρώτη στιγμή έχουμε θέσει, για τη διαμόρφωση μιας σύγχρονης, βιώσιμης πρωτεύουσας, με χρηστικές, ανταγωνιστικές, ελκυστικές και φιλικές προς το περιβάλλον δημόσιες συγκοινωνίες.

Δείτε φωτογραφίες από την 2η Διαβούλευση του ΟΑΣΑ εδώ