Skip to Navigation

Δυστυχώς αναμενόμενο…

Δημοσιεύθηκε στις 10/06/2010 στην εφημερίδα «Η ΠΑΤΡΙΔΑ» από τη δημοσιογράφο Ελευθερία Μούκανου.

Στις καλένδρες το Αεροδρόμιο που είχε δρομολογηθεί από τον Στυλιανίδη

Είχε ολοκληρωθεί η μελέτη κι εγκρίθηκαν πάνω από έξι εκατομμύρια ευρώ

«Είναι λογικό κάθε νέα κυβέρνηση να θέλει να ξεκινήσει το δικό της έργο, σηματοδοτώντας το καινούριο, είναι όμως αναγκαίο περισσότερο από κάθε άλλη φορά, αυτή η κυβέρνηση να μπει στη λογική της συνέχειας, για την ανάπτυξη της Ροδόπης και της ευρύτερης περιοχής», είχε πει ο Ευριπίδης Στυλιανίδης από το βήμα της ημερίδας που διοργάνωσε στην Κομοτηνή το συγκρότημα «Μακεδονία» πριν από δεκαπέντε μέρες περίπου.

Ο βουλευτής Ροδόπης προφανώς γνώριζε ή απλώς διαισθανόταν ότι κάθε αναπτυξιακή προσπάθεια που έγινε από την περασμένη κυβέρνηση θα έπαιρνε… «χι» μόνο και μόνο γιατί αποτελεί «ξένο σχεδιασμό».

Ωστόσο, το συγκεκριμένο έργο, που παρουσιάστηκε στην Κομοτηνή, το Σεπτέμβριο του 2009 είχε και ολοκληρωμένη μελέτη και ως υπουργός Μεταφορών ο κ. Στυλιανίδης είχε εγκρίνει πάνω από έξι εκατομμύρια ευρώ. Κάθε άλλο παρά «φούσκα» ή «απλώς λόγια» δηλαδή, ο συγκεκριμένος σχεδιασμός.

Δυστυχώς αναμενόμενη η εξέλιξη, σύμφωνα και με την απάντηση του αρμόδιου υφυπουργού Νίκου Σηφουνάκη, στην οποία τονίζεται ότι λόγω της οικονομικής κρίσης, μελετάται ο επαναπροσδιορισμός όλων των έργων της ΥΠΑ. «Σ’ αυτό το πλαίσιο θα εξεταστεί και η υλοποίηση του αεροδρομίου της Κομοτηνής» σημειώνεται στην απάντηση…

Μετά από αυτή την εξέλιξη ο Βουλευτής Ροδόπης της ΝΔ έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η απάντηση του αρμόδιου Υφυπουργού σε Ερώτηση που υπέβαλα στη Βουλή σχετικά με το Αεροδρόμιο «Αν. Μπακάλμπασης» στην Αίγειρο Ροδόπης, με την οποία δηλώνει ότι το έργο θα επανεξεταστεί, επιβεβαιώνει πλήρως τις προθέσεις του ΠΑΣΟΚ να παγώσει όλα τα αναπτυξιακά έργα που είχαμε, ως Κυβέρνηση, δρομολογήσει για τη Θράκη. Θυμίζω ότι η απόφαση κατασκευής Αεροδρομίου Γενικής Αεροπορίας αποτελεί πάγιο αίτημα των πολιτών και των φορέων του Νομού για την κατασκευή του οποίου μάλιστα είχαμε προχωρήσει και στην Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Μεταφορών μέσω της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, της Νομαρχίας Ροδόπης, των Δήμων Κομοτηνής και Αιγείρου, του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Κομοτηνής και της Αερολέσχης Κομοτηνής.

Είχαμε ολοκληρώσει τη σχετική μελέτη και είχαμε εγκρίνει τη δαπάνη ποσού άνω των 6 εκατ. Ευρώ, που θα καταβάλλονταν από τον ειδικό λογαριασμό της ΥΠΑ. Το Αεροδρόμιο αυτό θα συνέβαλε στην περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής, στην προσέλκυση νέων επενδύσεων, στην ενδυνάμωση του εναλλακτικού τουρισμού (αεραθλητισμός), στη δυνατότητα αερομετακομιδών ασθενών και αεροπυρόσβεσης καθώς και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Δυστυχώς, η Κυβέρνηση για ακόμη μία φορά επαναφέρει τη Θράκη στο μαρασμό και την περιφρόνηση του παρελθόντος και αυτό είναι απαράδεκτο», επεσήμανε.

Μνημόνιο Συνεργασίας

Το Σάββατο 29 Αυγούστου 2009 ο τότε υπουργός Μεταφορών Ευριπίδης Στυλιανίδης υπέγραψε στην Κομοτηνή Μνημόνιο Συνεργασίας, το οποίο συνυπέγραψαν ο τότε περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης Δημήτρης Σταμάτης, ο νομάρχης Ροδόπης Άρης Γιαννακίδης, ο δήμαρχος Αιγείρου Βαγγέλης Λίτσος και ο δήμαρχος Κομτοηναίων Δημήτρης Κοτσάκης, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου και με τη συμμετοχή των εκπροσώπων του ΥΜΕ, της ΥΠΑ, καθώς και των φορέων της περιοχής μας.

Το μνημόνιο αναφερόταν στην κατασκευή του «Αεροδρομίου Γενικής Αεροπορίας - Αεραθλητικού Κέντρου Κομοτηνής» το οποίο θα κατασκευαζόταν σε έκταση 99,04 στρεμμάτων που παραχώρησε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, στη θέση Μεσούνη-Κάμπος του Δήμου Αιγείρου στο Ν. Ροδόπης – όπου δραστηριοποιείται σήμερα η Αερολέσχη Κομοτηνής.

Το αεροδρόμιο Κομοτηνής θα ονομαζόταν «Αναστάσιος Μπακάλμπασης» προς τιμήν του τελευταίου υπουργού της Ροδόπης, πριν 50 και πλέον χρόνια. Τα έργα για την κατασκευή του «Αεροδρομίου Γενικής Αεροπορίας - Αεραθλητικού Κέντρου Κομοτηνής», αφορούσαν:

  • Στην ανακατασκευή και επέκταση του ανενεργού στρατιωτικού διαδρόμου που παραχώρησε το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, μήκους 1.100 και πλάτους 30 μέτρων, με δάπεδο στάθμευσης αεροσκαφών, για ανάπτυξη πτητικής δραστηριότητας ελαφρών αεροσκαφών, μικρών jet και εγκατάσταση αεροπορικών σχολών.
  • Την κατασκευή κτηρίου αεροσταθμού επιφανείας 380 τ.μ με τις απαραίτητες εγκαταστάσεις λειτουργίας και ασφαλείας (αίθουσα αναμονής επιβατών, γραφεία ΥΠΑ-ΕΛ.ΑΣ-Τελωνείου, εκθεσιακό χώρο, Σταθμό Πυροσβεστικής, υπόστεγο στέγασης αεροσκαφών κα) και
  • Έργα για τη λειτουργία του Αεραθλητικού Κέντρου Κομοτηνής, με στόχο την ανάπτυξη του αεραθλητισμού (ανεμοπορία, αερομοντελισμό κα) αλλά και του τουρισμού στην ευρύτερη περιοχή.

Την ανακοίνωση του έργου είχαν υποδεχθεί με μεγάλη ικανοποίηση φορείς και αρχές. Για «καταλυτικές ενέργειες Στυλιανίδη» έκανε λόγο ο Βαγγέλης Λίτσος, ενώ ο δήμαρχος Κομοτηναίων είχε πει ότι «Πρόκειται για ένα σπουδαίο έργο υποδομής για την ανάπτυξη του τόπου». «Αυτά είναι έργα που θα πρέπει να μας ενώνουν και όχι να μας χωρίζουν», είχε πει μάλλον προφητικά ο πρόεδρος του ΕΒΕ Νίκος Αγγελίδης, ενώ ο πρόεδρος της Αερολέσχης Κομοτηνής Γιώργος Τοκαλατσίδης τόνισε ότι «το αεροδρόμιο είναι ένα έργο που γίνεται πραγματικότητα»

Το έργο με εγκεκριμένη χρηματοδότηση θα ολοκληρωνόταν σε βάθος χρόνου μίας διετίας. Στο σχεδιασμό ήταν η δημοπράτησή του στο τέλος του 2009, ωστόσο, λίγες μέρες μετά, προκηρύχθηκαν εθνικές εκλογές…