Skip to Navigation

Χαιρετισμός σε ημερίδα του ΥΠΕΠΘ με θέμα: «Ευαισθητοποίηση του κοινωνικού συνόλου για τις δράσεις υποστήριξης των Α.μ.Ε.Α.»

Λέξεις κλειδιά: ΑΜΕΑ

Kυρίες και κύριοι,

Η δική σας συγκινητική συμμετοχή στη σημερινή εκδήλωση, δικαιώνει την απόφασή μας να θέσουμε ως πρώτη προτεραιότητα της πολιτικής του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, την ένταξη όλων αυτών των παιδιών που στερούνταν μια ευκαιρία για μόρφωση και στη συνέχεια για δουλειά στην ελληνική κοινωνία.
Μας δίνει δύναμη η συμμετοχή σας να συνεχίσουμε ακόμη πιο πεισματικά τον αγώνα για να ανατρέψουμε τα δεδομένα και να καταστήσουμε σε αυτό τον ευαίσθητο τομέα την Ελλάδα, πανευρωπαϊκό ίσως και παγκόσμιο παράδειγμα προς μίμηση μιας κοινωνίας και μιας πολιτείας η οποία οφείλει να δρα ανθρωποκεντρικά και να μην ξεχνά κανένα από τα παιδιά της.Πολύ δε περισσότερο να μην ξεχνά τους ανθρώπους που στέκονται δίπλα σε αυτά τα παιδιά, τους πονεμένους γονείς που αγωνιούν για το μέλλον τους και τους μάχιμους εκπαιδευτικούς που έχουν αφοσιωθεί στο να σμιλεύσουν ψυχές και μυαλά, που πολλές φορές είναι πολύ πιο ισχυρά από νοσηρά μυαλά, υποτιθέμενα, φυσιολογικών ανθρώπων.

Αγαπητοί εκπρόσωποι της εκπαιδευτικής κοινότητας της Βορείου Ελλάδος, η παιδεία ο πολιτισμός και η δια βίου μάθηση, μεταμορφώνουν κάθε δυσκολία σε πρόκληση για αυθυπέρβαση για όλους τους ανθρώπους, πόσο μάλλον για τους ανθρώπους με αναπηρία. Η παιδεία, ο πολιτισμός και η δια βίου μάθηση διαμορφώνουν και μια υγιή φιλοσοφία ζωής, δηλαδή σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιωμάτων, σεβασμό στην ποικιλομορφία της ανθρώπινης ύπαρξης. Έχοντας κατανοήσει τη βαρύνουσα συμμετοχή τους στα ανωτέρω, το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, έχει προχωρήσει από το 2004 και μετά, σε μια σειρά θεσμικών και οργανωτικών αλλαγών για την εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που χτυπά τη σχολική διαρροή και προσπαθεί να εξασφαλίσει ίσες ευκαιρίες για μόρφωση και για δουλειά.

Οι προσπάθειες που τώρα σχηματοποιούνται βεβαίως συνεχίζουν προσπάθειες που ξεκίνησαν κατά το παρελθόν, συμπληρώνουν λάθη και παραλείψεις και κυρίως κρατούν ό,τι σωστό έγινε προσπαθώντας όμως να κάνουν κι άλλα βήματα προς μια κατεύθυνση διαφορετική, την οποία όλοι επιθυμούμε. Άλλωστε και για μας, όπως κατ’ επανάληψη έχουμε τονίσει, ο χώρος της παιδείας και ειδικότερα ο χώρος της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, πρέπει να είναι χώρος συνάντησης των πολιτικών δυνάμεων, συνεννόησης και συνεργασίας των κοινωνικών δυνάμεων και όχι χώρος αντιπαράθεσης.

Ας μας βαθμολογήσουν οι πολίτες τον καθένα, τον κάθε πολιτικό χώρο την κάθε Παράταξη, τον κάθε Υπουργό με κριτήριο το ποιος έκανε πιο πολλά για τους συνανθρώπους του.