Skip to Navigation

Περιοδεία στη Θεσσαλονίκη

Συνέντευξη Τύπου του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη μετά τη σύσκεψη με το Νομάρχη και τους Δημάρχους του Νομού Θεσσαλονίκης


ΥΠΟΥΡΓΟΣ:.Ολοκληρώθηκε μια εκτεταμένη περιοδεία στο νομό και το Δήμο Θεσσαλονίκης, μια περιοδεία, η οποία συμπεριέλαβε πάρα πολλές συναντήσεις εργασίας τόσο με τη Νομαρχιακή όσο και με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, με τους βουλευτές, με τους εκπαιδευτικούς, με τους γονείς, με τους μαθητές και τους φοιτητές, με τις πρυτανικές Αρχές των τεσσάρων Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων που δραστηριοποιούνται στην πόλη.

Εκτιμώ ότι η δουλειά η οποία έγινε είναι εξαιρετική και ουσιαστικά έτσι εγκαινιάζεται και μια νέα νοοτροπία Διοίκησης που δε θέλει τις αποφάσεις να διαμορφώνονται στους τέσσερις τοίχους των κεντρικών Υπουργείων, αλλά πάνω στο πεδίο, εκεί δηλαδή που υπάρχουν τα πραγματικά προβλήματα τα οποία πρέπει ν’ αντιμετωπίζονται με άμεσο, σοβαρό και υπεύθυνο τρόπο.

Αυτή την τακτική την έχουμε καθιερώσει και με τη συνδιάσκεψη των περιφερειακών Διευθυντών, η οποία μία φορά γίνεται στο κέντρο παρουσία των Γενικών Διευθυντών του Υπουργείου για ν’ αντιμετωπίζονται τα πρακτικά προβλήματα της εκπαίδευσης και μια φορά γίνεται στην περιφέρεια και συνδυάζεται με περιοδείες πάνω στα εργοτάξια, με συναντήσεις με τους φορείς της εκπαιδευτικής και ακαδημαϊκής κοινότητας και με προώθηση πρακτικών λύσεων στην εκπαιδευτική καθημερινότητα αλλά και σχεδιασμό για τη στρατηγική ανάπτυξη στο χώρο της παιδείας.

Έτσι, λοιπόν, εδώ είχαμε τη δυνατότητα την πρώτη μέρα να ολοκληρώσουμε τη δεύτερη περιφερειακή συνδιάσκεψη Διευθυντών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, συμπέρασμα της οποίας ήταν να δοθεί βάρος και βαρύτητα στη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Έχουν διασφαλιστεί ήδη οι πόροι από το Δ’ ΚΠΣ γι’ αυτό, έχουμε δώσει εντολή κατά την διαδικασία αυτής της συνδιάσκεψης να ξεκινήσει η δημόσια συζήτηση για το ζήτημα της επιμόρφωσης, δηλαδή πώς πρέπει να γίνεται, πού πρέπει να γίνεται, τι πρέπει να περιέχει. Ο διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα για το θέμα της επιμόρφωσης θα ολοκληρωθεί περί τα μέσα Μαΐου  και θα δοθεί βεβαίως η δυνατότητα στον κάθε εκπαιδευτικό σε επίπεδο σχολικής μονάδας να εκφράσει τις προτάσεις του, τις ιδέες του και τις ανάγκες του, το ίδιο μετά και σε επίπεδο νομού ή περιφέρειας, και πάνω στα συμπεράσματα που θα προκύψουν απ’ αυτές τις προτάσεις αλλά και από τις προτάσεις των συνδικαλιστικών οργανώσεων του εκπαιδευτικού χώρου θα δομηθεί μια μεταρρύθμιση στον τομέα της επιμόρφωσης, η οποία θα εκδηλωθεί και θεσμικά αλλά και πρακτικά το ερχόμενο φθινόπωρο.

Αυτό είναι το συμπέρασμα της δεύτερης συνδιάσκεψης των περιφερειακών Διευθυντών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Χθες είχαμε τη δυνατότητα να συζητήσουμε με τον Υπουργό Μακεδονίας Θράκης και με τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας καθώς και με τις Πρυτανικές Αρχές των Ιδρυμάτων. Όσον αφορά το διεθνές Πανεπιστήμιο είμαστε σε ετοιμότητα έναρξης λειτουργίας του 1ου μεταπτυχιακού κύκλου 35 ατόμων στις 28 Μαρτίου ενώ προχωρούν και οι διαδικασίες αξιοποίησης στο κέντρο της Μηχανιώνας όπου θ’ αναπτυχθούν στο άμεσο μέλλον και οι υποδομές για τη φιλοξενία προπτυχιακών τμημάτων.

Επίσης συζητήσαμε με το Προεδρείο των ΤΕΙ, με την Πρυτανική Αρχή του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, ζητήματα που αφορούν τα Ιδρύματα. Σήμερα δώσαμε μεγαλύτερο βάρος στα θέματα που αφορούν τη σχολική στέγη για τα οποία κουβεντιάσαμε και με το Νομάρχη Θεσσαλονίκης και με τον Δήμαρχο και Πρόεδρο της ΤΕΔΚ και πριν από λίγο και με το σύνολο των Δημάρχων του νομού Θεσσαλονίκης.

Θεωρούμε ότι στο θέμα της σχολικής στέγης η Θεσσαλονίκη ως Δήμος αλλά και ως Νομαρχία είναι ο μεγάλος αδικημένος. Έχασε πάρα πολλές ευκαιρίες κατά το παρελθόν και είναι χρέος της πολιτείας, καλύπτοντας τα κενά και τις παραλείψεις του παρελθόντος, να διορθώσει αυτή την κατάσταση.

Βέβαια αντίστοιχη είναι και η συνολική κατάσταση της Ελλάδος. Αν σκεφτεί κανείς ότι σήμερα σε όλη την Ελλάδα υπάρχουν 15.000 σχολικές μονάδες, απ’ τις οποίες περίπου οι 5.000 έχουν ηλικία 40 με 80 έτη, κτιριολογικά. Εξαντλήθηκαν δυόμισι Κ.Π.Σ που προέβλεπαν χρηματοδότηση για νέα σχολεία και δυστυχώς δεν αξιοποιήθηκαν τα χρήματα απ’ τις προηγούμενες κυβερνήσεις όπως έπρεπε.

Η δουλειά τους ξεκίνησε μετά το 2004 με το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κοινωνό και σε συνεργασία πάντοτε με τις Νομαρχιακές και Τοπικές Αυτοδιοικήσεις έχει αρχίσει να φαίνεται. Τις ημέρες αυτές επισκεφθήκαμε πάρα πολλά εργοτάξια, θεμελιώσαμε νέα έργα, εγκαινιάσαμε παλαιότερα και επίσης προχωρήσαμε και στην επιθεώρηση εργοταξίων που είναι σε εξέλιξη.

Με τους τοπικούς άρχοντες συζητήσαμε τον προγραμματισμό του μέλλοντος. Ο προγραμματισμός του μέλλοντος για το νομό Θεσσαλονίκης προβλέπει την κατασκευή 150 νέων σχολείων και 50 νέων Νηπιαγωγείων έως το 2012. Γι αυτά είναι διασφαλισμένες οι πιστώσεις, ο τρόπος δε υλοποίησης ποικίλει.
 
Δηλαδή κάποια από αυτά υλοποιούνται από τον ΟΣΚ του Υπουργείου Παιδείας. Κάποια με προγραμματικές συμφωνίες από τη Νομαρχία αλλά με χρηματοδότηση μέσω του ΟΣΚ και κάποια άλλα από χρηματοδότηση της Γενικής Γραμματείας Περιφέρειας μέσα από τα ΠΕΠ, 150 Σχολεία και 50 Νηπιαγωγεία που θα καλύψουν τις ανάγκες ως το 2012 του ολοήμερου Νηπιαγωγείου που γίνεται και υποχρεωτικό.

Συνολικά στο νομό Θεσσαλονίκης και στην ανατολική και στη δυτική Θεσσαλονίκη, λειτουργούν 1.118 σχολεία και σ’ αυτά διδάσκουν 15.817 εκπαιδευτικοί και της Α’ και τη Β’ βαθμίδας σε 147.699 παιδιά. Η φιλοδοξία μας είναι να προσπαθήσουμε και να πετύχουμε τη νίκη κατά της διπλοβάρδιας. Τη διπλοβάρδια την οποία είχαμε παραλάβει το 2004 σε ποσοστό 18% στο νομό Θεσσαλονίκης, την έχουμε μειώσει με τα σημερινά δεδομένα που μιλούμε, με τα έργα που έχουν γίνει μέχρι στιγμής, στο 10,88% και στο Δήμο Θεσσαλονίκης την έχουμε μειώσει από το 37,63% το 2004, στο 18,8%.

Ο στόχος μας με το νέο Πρόγραμμα που εξαγγείλαμε, είναι να φτάσουμε τη διπλοβάρδια στο νομό Θεσσαλονίκης στο 4,2% σε πρώτη φάση ώστε να την εξαφανίσουμε και στον Δήμο στο 4,8%.  Με αυτά τα έργα καλύπτουμε ουσιαστικά αυτές τις ανάγκες που υπάρχουν. Θεωρούμε ότι η πολιτεία δεν έσκυψε με το ενδιαφέρον που θα έπρεπε τις τελευταίες δεκαετίες πάνω στη σχολική στέγη γενικότερα και ειδικότερα πάνω στη σχολική στέγη του νομού Θεσσαλονίκης και του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Και υποχρεούμεθα τώρα να παλέψουμε το χρόνο για να θεραπεύσουμε χρόνιες αδικίες και ν’ αποκαταστήσουμε την ισότητα ευκαιριών γι αυτή την περιοχή που όλοι επιθυμούμε να την καταστήσουμε όχι μόνο εθνικό αλλά διεθνές περιφερειακό εκπαιδευτικό κέντρο σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Παράλληλα, θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι σήμερα εκτός από τις 7 εν εξελίξει προγραμματικές συμφωνίες που υπήρχαν με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, δηλώσαμε ετοιμότητα να υπογράψουμε άλλες 9 για την απόκτηση οικοπέδων στα οποία θα δημιουργηθούν σχολικές υποδομές, σχολικές μονάδες, σχολικά εκπαιδευτικά κέντρα.

Επίσης δεσμευθήκαμε ότι  θα συνεχίσουμε την χρηματοδότηση των προγραμματικών συμφωνιών που έχουμε κάνει με τη Νομαρχία. Οι δυνατότητες για φέτος είναι να τους δώσουμε 12 εκατομμύρια και η επιδίωξή μας είναι συμπιέζοντας τις δαπάνες που έχουμε γενικότερα, να προσπαθήσουμε να βρούμε άλλα 5 εκατομμύρια, δηλαδή συνολικά  17 εκατομμύρια για τις προγραμματικές συμφωνίες που έχουμε με τη Νομαρχία.

Δείχνοντας ιδιαίτερη ευαισθησία στα άτομα με αναπηρία για τα οποία όπως είπα προχθές στη Σχολή Τυφλών ξεκινούμε καθετοποιημένη μεταρρυθμιστική πρωτοβουλία, ανταποκριθήκαμε στο αίτημα τριών Δήμων του νομού, του Δήμου Θερμαϊκού, Επανωμής και Μηχανιώνας, οι οποίοι μας προσφέρουν οικόπεδο 20 στρεμμάτων να κατασκευάσουμε εκεί ειδικό σχολείο καθώς και ειδικό εργαστήριο ώστε παιδιά με αναπηρία να μπορούν να ξεκινήσουν από το Νηπιαγωγείο και να φτάσουν μέχρι την ηλικία των 23-24 ετών έχοντας όλες τις απαιτούμενες φροντίδες για να μπορέσουν να ενταχθούν στο γενικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Επίσης ανταποκρινόμενοι στο αίτημα των αυτοδιοικητικών αρχόντων της περιοχής, δηλώσαμε ότι είμαστε σε ετοιμότητα εφ' όσον μας προσφερθούν τα οικόπεδα να δρομολογήσουμε άμεσα την δημοπράτηση 5 κλειστών σχολικών γυμναστηρίων στην περιοχή της Θεσσαλονίκης. Έχουμε διασφαλισμένες τις πιστώσεις γι αυτό, έχουμε σχεδόν έτοιμες τις μελέτες που πρέπει να προσαρμοστούν στα τοπικά δεδομένα, αυτό που μας λείπει είναι τα οικόπεδα, εάν  μας προσφερθούν αυτά τα οικόπεδα εμείς θ’ ανταποκριθούμε άμεσα.

Θέλω επίσης να σας πω ότι ετέθησαν διάφορα ζητήματα που σχετίζονται με την αξιοποίηση ή και τον εμπλουτισμό των πανεπιστημιακών υποδομών, αλλά έχουμε συνεννοηθεί οι αυτοδιοικητικοί  να καταθέσουν τις προτάσεις τους προς τον αρμόδιο Ειδικό Γραμματέα του Υπουργείου αφού συντονιστούν με τις αρμόδιες Πρυτανικές Αρχές των Ιδρυμάτων για να μπορέσουμε αυτά τα αιτήματα τα οποία θα υιοθετήσουμε, να τα εντάξουμε στον 4ετή οικονομικό προγραμματισμό που θα κάνουν τα Ιδρύματα σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, με το νέο νόμο πλαίσιο.

Στον τομέα της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς, ενημερώσαμε τους εκπροσώπους της τοπικής κοινωνίας ότι η Γενική Γραμματεία αναπτύσσει σειρά δράσεων στη Θεσσαλονίκη όπως π.χ. είναι πρόσφατη η απόφασή μας για να δημιουργηθεί εδώ ένα κέντρο ανάπτυξης πολιτικών για τη νεολαία που θα δραστηριοποιείται σε ολόκληρη τη νοτιοανατολική Ευρώπη. Η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς δηλαδή θ’ αναλάβει μέσα απ’ αυτό το κέντρο την παροχή σύγχρονης ευρωπαϊκής τεχνογνωσίας σε νεολαιίστικους φορείς των γειτονικών κρατών, καθώς και κοινές πρωτοβουλίες για ανταλλαγή επισκέψεων, για συνεργασίες, για δράσεις που θα φέρουν κοντύτερα τη νέα γενιά των Βαλκανικών κρατών της νοτιοανατολικής Ευρώπης.    

Επίσης στη Θεσσαλονίκη αρχίζει να λειτουργεί θυρίδα επιχειρηματικότητας των νέων με δυο κόμβους, έναν στους Αμπελοκήπους και έναν στον Εύοσμο. Ο στόχος αυτής της θυρίδας και των κόμβων, είναι να μπορούν να ενημερώνουν όλα τα νέα παιδιά για τις δυνατότητες που τους προσφέρει η ελληνική πολιτεία. Για οτιδήποτε παροχή γίνεται από οποιοδήποτε Υπουργείο, θα έχουν την ετοιμότητα αυτά τα γραφεία να ενημερώνουν τη νέα γενιά.

Δηλαδή υποτροφίες που προσφέρονται για προπτυχιακές ή μεταπτυχιακές σπουδές, δυνατότητες που προσφέρονται επιχορήγησης  για τη νεανική επιχειρηματικότητα ή τη γυναικεία επιχειρηματικότητα, προγράμματα stage, άλλες δράσεις ή πρωτοβουλίες που αφορούν κοινωνικά ή άλλα ζητήματα, θα μπορούν να γίνονται γνωστές και θα μπορούν να υποστηρίζονται απ’ αυτά τα γραφεία ώστε και η νέα γενιά της Θεσσαλονίκης να μπορεί να συμμετέχει σε όλες τις προσπάθειες που ξεκινά η ελληνική πολιτεία για τους νέους.

Παράλληλα στήνονται και λειτουργούν στη Θεσσαλονίκη και σε συνεργασία με τα δυο Πανεπιστήμια, το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, δυο Παρατηρητήρια Νεανικής Επιχειρηματικότητας τα οποία στελεχωμένα με ειδικό επιστημονικό δυναμικό που μας θα μας δανείσει ουσιαστικά και το ένα και το άλλο Ίδρυμα, θα παρακολουθούν όλα τα ζητήματα που αφορούν τους νέους και ανακύπτουν ως προβλήματα μέσα στην κοινωνία μας: Νεανική παραβατικότητα, νεανική εγκληματικότητα, εξάρτηση από το Internet, ναρκωτικά και οτιδήποτε άλλο.

Οι μελέτες αυτών των Παρατηρητηρίων θα μας οδηγούν στο ν’ αναλαμβάνουμε τις αντίστοιχες πολιτικές πρωτοβουλίες χρηματοδοτώντας σειρά δράσεων σε συνεργασία με νεολαιίστικους φορείς της πόλης προκειμένου να ευαισθητοποιείται η κοινωνία και να προωθούνται οι λύσεις.

Δε θα ήθελα να επεκταθώ σε περισσότερες λεπτομέρειες, έχουμε όλα τα στοιχεία, είμαι στη διάθεσή σας για ερωτήσεις.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ πριν από καιρό το Εθνικό Συμβούλιο.. σας έδωσε ένα σχέδιο προτάσεων για τη  μεταρρύθμιση στη δευτεροβάθμια. Κατ' αρχήν οι προτάσεις αυτές έχουν δοθεί για διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα; Και ποιες αλλαγές ή ποια αλλαγή θεωρείτε ότι είναι κομβική και είστε αποφασισμένος να διατηρήσετε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πρώτα απ’ όλα να σας πω ότι έχουμε προγραμματικά δεσμευτεί και το έχει ανακοινώσει και ο Πρωθυπουργός στη Βουλή, ότι κατά τη διάρκεια αυτής της προγραμματικής περιόδου, αυτής δηλαδή της κυβερνητικής θητείας, θα ανοίξει και επίσημα ο δημόσιος διάλογος για την αποσύνδεση του Λυκείου από τις εισαγωγικές εξετάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η πρώτη πρόταση, η προσωπική, που κατέθεσε ο κ. Βερέμης με τη θεσμική του ιδιότητα, είναι απλά μια ιδέα. Θα κατατεθούν πάρα πολλές τέτοιες ιδέες όταν θα ανοίξει ο δημόσιος διάλογος κι εμείς καλούμε και τους κοινωνικούς φορείς και την εκπαιδευτική κοινότητα και τους ίδιους τους μαθητές και τις πολιτικές δυνάμεις και τις κοινωνικές δυνάμεις του τόπου να μας καταθέσουν ιδέες και προτάσεις.

Σας θυμίζω ότι σε άλλες χώρες, όπως στη Σουηδία ή στη Φιλανδία, που θεωρούνται πρότυπα εκπαιδευτικά μοντέλα, αυτός ο δημόσιος διάλογος διήρκεσε περίπου 10 – 11 χρόνια για να καταλήξει σε μία δομημένη, πραγματική, ουσιαστική μεταρρύθμιση.

Δε θέλουμε να παρατείνουμε αυτή τη διαδικασία τόσο πολύ γιατί η Ελλάδα έχει χάσει πάρα πολύ χρόνο. Η δική μας στόχευση, το χρονοδιάγραμμα μας είναι να ανοίξει αυτός ο δημόσιος διάλογος τώρα, σύντομα, προκειμένου η θεσμική μεταρρύθμιση να λάβει σάρκα και οστά την επόμενη τετραετία.

Για το θέμα του Κέντρου Ελευθέρων Σπουδών, νομίζω ότι έχω μιλήσει και στο παρελθόν, 2 ζητήματα μας δεσμεύουν. Το ένα είναι η υποχρέωσή μας να αναπτύξουμε ως Υπουργείο Παιδείας, για πρώτη φορά μια νομοθετική πρωτοβουλία εντός του έτους, που θα βάζει σε τάξη την γκρίζα ζώνη των κέντρων ελεύθερων σπουδών, τα οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθούν ισότιμα των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, απλά είναι κάποιες δομές μεταλυκειακής εκπαίδευσης και προπανεπιστημιακής εκπαίδευσης οι οποίες μέχρι τώρα δεν ήταν πιστοποιημένες και ηλεγμένες από το Υπουργείο Παιδείας και τώρα θα αρχίσουν να ελέγχονται.

Και η δεύτερη εκκρεμότητα είναι η υποχρέωση της χώρας μας να ενσωματώσει στο εσωτερικό της δίκαιο μια ευρωπαϊκή οδηγία, για την οποία φαίνεται ότι έχει καταδικαστεί ήδη στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, που την υποχρεώνει τους αποφοίτους ισοδυνάμων Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της Ευρώπης, που είναι αναγνωρισμένα και από την Ελλάδα και από την Ευρώπη, να τους αναγνωρίζει το δικαίωμα να ασκούν επάγγελμα στην Ελλάδα. Ακόμα και αν κάποια προπαρασκευαστικά χρόνια των σπουδών τους τα έκαναν σε τέτοιου είδους κέντρα franchising, παραρτήματα δηλαδή, αυτό το οποίο εμείς υποχρεούμαστε να κάνουμε είναι να εξετάσουμε την ποιότητα και την αποδοχή του τίτλου που μας προσκομίζεται, που είναι ο τίτλος του ισοδυνάμου ευρωπαϊκού πανεπιστημίου που έρχεται και κατατίθεται συνήθως στο ΔΟΑΤΑΠ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:  Αυτό θα γίνει άμεσα δηλαδή;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Εντός του 2008. Την ακριβή ημερομηνία θα σας την πούμε, μόλις θα έχουμε έτοιμη τη νομοθετική πρωτοβουλία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:  (Μιλάει εκτός μικροφώνου).

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Υπάρχει μια Κοινοτική Οδηγία, η οποία θα πρέπει καταρχήν να υιοθετηθεί. Αν θα υιοθετηθεί, πτυχία ισοδυνάμων πανεπιστημίων θεωρούνται ισότιμα και κατοχυρώνουν επαγγελματικά προσόντα στην Ελλάδα.

Μέχρι τώρα αυτό δε γίνονταν για τις περιπτώσεις των φοιτητών εκείνων που είχαν κάνει προπαρασκευαστικά τμήματα στα κέντρα ελευθέρων σπουδών και στη συνέχεια συνέχιζαν σπουδές κανονικά σε ξένα αναγνωρισμένα πανεπιστήμια.

Εμείς δεν μπορούμε να μην αναγνωρίσουμε αυτούς που αποφοιτούν από ξένα αναγνωρισμένα πανεπιστήμια. Δεν πρόκειται άμεσα και ευθέως ή πλαγίως να αναγνωρίσουμε επαγγελματικά προσόντα τέτοιου είδους ή ισοτιμία σε αυτά τα κέντρα. Γιατί αυτά τα κέντρα σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθούν ότι είναι Πανεπιστήμια ή ΤΕΙ. Είναι υποδεέστερα, είναι απλά μια δομή μεταλυκειακής εκπαίδευσης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:  Η Νομαρχία έχει ένα πενταετές πρόγραμμα σχολικής στέγης 2008 – 2012 με προϋπολογισμό περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ. Θα τον χρηματοδοτήσετε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Ο τρόπος με τον οποίο εμείς δουλεύουμε είναι να προσπαθούμε, με βάση τις πραγματικές χρηματοδοτικές μας ικανότητες, να συνδυάζουμε την ετοιμότητα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων και την αξιοποίηση των χρηματοδοτικών πηγών που θα προέλθουν από τα ΠΕΠ, για να κάνουμε το καλύτερο δυνατό έργο, μέσα στο συντομότερο χρονικό διάστημα που γίνεται.

Η Νομαρχία έχει κάνει μια πλήρη ανάπτυξη και μία πλήρη μελέτη του τι χρειάζεται η Θεσσαλονίκη. Και μόνο από αυτή τη μελέτη προκύπτει το τι έλλειμμα υπήρχε όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Είναι βέβαιο επίσης ότι η Νομαρχία έχει κάνει πάρα πολύ καλή δουλειά, μαζί με τους Δήμους, όλο το προηγούμενο διάστημα, γι’ αυτό και βλέπετε ότι η απορροφητικότητα υπέρ διπλασιάστηκε και τα σχολεία που εγκαινιάζονται, σε αριθμό και σε ποιότητα είναι πάρα πολλά.

Δεν μπορούμε να καλύψουμε πλήρως όλο αυτό το ποσό με τις παρούσες δυνατότητες. Θα καλύψουμε τμήμα του ποσού, τουλάχιστον από το Πρόγραμμα Δημοσίων  Επενδύσεων. Θα συμπληρώσουμε όμως με δομές τις οποίες κατασκευάζουμε εμείς οι ίδιοι, ο Οργανισμός δηλαδή Σχολικών Κτιρίων και θα κοιτάξουμε να αξιοποιήσουμε σωστά άλλες 2 πηγές. Τα ΠΕΠ της Περιφέρειας και τα ΣΔΙΤ τα οποία θα μας δώσουν τη δυνατότητα 31 σχολεία στη Θεσσαλονίκη, συνολικού ύψους 116 εκατομμυρίων ευρώ, να δημοπρατηθούν τον ερχόμενο Ιούνιο...

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:  Εκτός από τα 200;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Εκτός από τα 200, 31 σχολεία συνολικής δαπάνης 116 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία δημοπρατούνται Ιούνιο προς Ιούλιο και έχουν εργολάβο να δουλεύει μέσα, σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα που η ίδια η νομοθεσία απαιτεί, το Μάιο του 2009.

Αντιλαμβάνεστε ότι εδώ γίνεται μια συνεργασία. Ο καθένας βάζει ό,τι περισσότερο μπορεί, λειτουργούμε συμπληρωματικά, για να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:  Κάτι ακόμα, πότε θα γίνει ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ και πότε θα εκδοθεί η προκήρυξη και για τι αριθμό θέσεων.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Για ποιες θέσεις μιλάτε;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:  Για τους εκπαιδευτικούς.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Νομίζω ότι έχουν γίνει οι ανακοινώσεις, δε θα ήθελα να μπω σε λεπτομέρειες, σας παραπέμπω στις υπηρεσιακές ανακοινώσεις που γίνονται, το φθινόπωρο νομίζω ότι ετοιμάζεται αυτό.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Την 25η Μαρτίου το 50ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης διοργανώνει μαθητική παρέλαση στο χωριό Εύζωνες του Κιλκίς, που είναι στα σύνορα με την Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας.Κατά την κατάθεση των στεφάνων πανηγυρικό θα εκφωνήσει ο Καθηγητής Κώστας Ζουράρης και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μπορεί να είναι εκεί και ο Μητροπολίτης Άνθιμος. Θα θέλαμε να μας πείτε το σκοπό αυτής της διοργάνωσης.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Για το θέμα αυτό, επειδή έχει πάρει ενημέρωση από το πρωί ο συνάδελφος Υφυπουργός, θα σας πει αυτός την απάντηση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο ένας εκ των δύο Δ/ντών των σχολείων που ενεπλάκησαν σε αυτή την ιστορία πήγε τον κ. Ζουράρη και παρότι άλλοι δάσκαλοι αρνήθηκαν, φαίνονται να αρνήθηκαν να τον βάλουν να μιλήσει στα παιδιά, έβαλε τον κ. Ζουράρη και μίλησε στην τάξη του. Υπάρχει δηλαδή κάποια παρέμβαση μέχρι στιγμής ή όχι.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Να μπούμε λίγο στην ουσία του θέματος;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:  Βεβαίως.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Η Ελλάδα βρίσκεται σε μια πολύ κρίσιμη στιγμή, η οποία έχει εξαιρετική διαπραγματευτική και πολιτική αξία. Όσο λοιπόν, βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή η κρίσιμη διαπραγμάτευση για τα εθνικά μας δίκαια και συμφέροντα, έχουμε όλοι την υποχρέωση και αναφέρομαι κυρίως στους πολιτικούς άνδρες τώρα, δηλαδή στην επίσημη πολιτεία, σε κάθε απόφασή μας, σε κάθε λόγο μας και σε κάθε κίνησή μας, να είμαστε πολύ ζυγισμένοι, προσεκτικοί και υπεύθυνοι.

Αν θέλουμε να πετύχουμε το θεμιτό αποτέλεσμα, που όλοι το θέλουμε αυτό, θεωρώ ότι θα πρέπει να είμαστε και έξυπνοι στη διαπραγμάτευση και να μην κάνουμε κινήσεις που μπορεί να αποδυναμώσουν τη διαπραγματευτική μας θέση ή ξανά καταστήσουν ένα ευαίσθητο εθνικό ζήτημα, ζήτημα εσωτερικής κατανάλωσης ή εσωτερικής αντιπαράθεσης.

Όλοι ξέρετε ότι είναι δεδομένη όλων η αγάπη για την πατρίδα μας. όλων η αντίληψη για τη Μακεδονία είναι σαφής και της Κυβέρνησης και των πολιτικών δυνάμεων, θα πρέπει στους χειρισμούς να είμαστε προσεκτικοί, για να μπορούμε να είμαστε εθνικά αποτελεσματικοί.

 Σας ευχαριστούμε πολύ.