Skip to Navigation

Ομιλία του ΥΜΕ Ευριπίδη Στυλιανίδη στη Βουλή για το σχέδιο νόμου με θέμα : «Ταυτοποιήση των κατόχων και χρηστών εξοπλισμού και υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας»

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, βρισκόμαστε ανάμεσα σε μια σαφή και εξ αρχής άρνηση της ελάσσονος Αντιπολίτευσης και σε μια πρόταση της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης να καταστούμε οπαδοί της απραξίας και της αδράνειας, να αφήσουμε τις εξελίξεις να τρέξουν και να μην κάνουμε τίποτα, γιατί ακόμα δεν έχει εκδοθεί η Κοινοτική Οδηγία που μας επιβάλει να κάνουμε κάτι.

Εμείς έχουμε άλλη αντίληψη για τα γεγονότα. Εμείς πιστεύουμε ότι η Ελλάδα δεν πρέπει να είναι ουραγός και παρακολουθητής, αλλά πρέπει να είναι δημιουργός πολιτικής, ιδιαίτερα όταν οι διεθνείς ή οι εθνικές συνθήκες που διαμορφώνονται μας οδηγούν σε αυτή την ανάγκη.

Ο κόσμος αλλάζει με ραγδαίους ρυθμούς. Η ταχύτητα καθίσταται πια βασικό συστατικό της επιτυχίας. Οι εξελίξεις τρέχουν γρηγορότερα από τους εθνικούς και από τον ευρωπαϊκό νομοθέτη. Οι νέες τεχνολογίες προσδιορίζουν καθοριστικά την καθημερινότητα των ανθρώπων και η γενικευμένη πλέον χρήση τους δημιουργεί νέους κινδύνους, αλλά και νέες ευκαιρίες.
Χρέος μιας υπεύθυνης πολιτείας είναι να δρα διορατικά, ώστε οι κίνδυνοι να ελαχιστοποιούνται και οι ευκαιρίες να αξιοποιούνται. Αυτό πράττει σήμερα η Κυβέρνησή μας.

Με αυτή τη νομοθετική πρωτοβουλία, κυρίες και κύριοι, και έχοντας διαγνώσει τις μέχρι τώρα επιπτώσεις των σύγχρονων τηλεπικοινωνιακών συστημάτων και ιδιαίτερα της σύγχρονης κινητής τηλεφωνίας, επιδιώκουμε να τοποθετηθούμε υπεύθυνα, περιορίζοντας όσο αυτό είναι εφικτό τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η χρήση κυρίως του ανώνυμου καρτοκινητού σε ζητήματα και εθνικής ασφάλειας και κοινωνικής ασφάλειας και κυρίως προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Επισημαίνουμε ότι στη χώρα μας υπάρχουν πάνω από 13.500.000 ανώνυμες καρτοκινητές συνδέσεις. Από αυτές 9.000.000 είναι ενεργές, ενώ μόλις 5.000.000 είναι οι ταυτοποιημένες, συμβολαιοποιημένες συνδέσεις.

Όπως ακούστηκε και προηγουμένως από τον κύριο συνάδελφο 10.000-15.000 ανώνυμες ευκαιριακές συνδέσεις κατά μέσο όρο δημιουργούνται την ημέρα, οι οποίες κατά κανόνα χρησιμοποιούνται μία δυο φορές και μετά εγκαταλείπονται. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Και απαντώ στα επιχειρήματα που ακούστηκαν από την Αξιωματική Αντιπολίτευση και στην Επιτροπή ότι ζημιώνεται ο καταναλωτής και χρήστης του καρτοκινητού, διότι χρησιμοποιεί μόνο ένα κομμάτι του χρόνου που έχει αγοράσει και ωφελείται η εταιρεία, δηλαδή ο πάροχος, με την οποία περιέργως πώς, με το συμφέρον της εταιρείας, της κάθε εταιρείας ταυτίστηκε επίμονα η Αξιωματική Αντιπολίτευση κατά την ανάπτυξη της επιχειρηματολογίας της στην Επιτροπή της Βουλής. Και μου κάνει εντύπωση αυτό.

Τι προέχει τελικά για την Αξιωματική Αντιπολίτευση; Το συμφέρον των εταιρειών και παρόχων ή το κοινωνικό και δημόσιο συμφέρον, η δημόσια ασφάλεια, η προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων;

Όπως προέκυψε από την έρευνα που κάναμε, τα περισσότερα ειδεχθή εγκλήματα που συντελούνται στην κοινωνία μας αξιοποιούν τη χρήση του κινητού τηλεφώνου και κυρίως το ανώνυμο μη ταυτοποιημένο καρτοκινητό. Το φαινόμενο δεν είναι ελληνικό, αλλά διεθνές.

Ρωτώ λοιπόν αυτούς που μας λένε ότι με αυτήν τη ρύθμιση θίγουμε ατομικά και ανθρώπινα δικαιώματα. Η διακίνηση ναρκωτικών που γίνεται μέσα από τα ανώνυμα καρτοκινητά δεν προσβάλλει ζητήματα αξιοπρέπειας, αξίας του ανθρώπου και της ζωής; Οι τρομοκρατικές επιθέσεις, οι ληστείες, οι απειλές, οι εκβιάσεις, η εμπορία ανθρώπων, η απαγωγή παιδιών, η πορνεία, η μαστροπεία, η λαθρομετανάστευση που είναι τα κύρια εγκλήματα που συντελούνται, όπως αποδεικνύουν όλες οι έρευνες με τη χρήση κινητών και κυρίως ανωνύμων μη ταυτοποιημένων δηλαδή καρτοκινητών, δεν προσβάλλουν ανθρώπινα δικαιώματα; Δεν πρέπει η πολιτεία να αντιδράσει σε αυτό το φαινόμενο, δεν πρέπει να απλώσει τον προστατευτικό της ιστό και σε αυτούς τους ανθρώπους οι οποίοι κινδυνεύουν κάθε φορά από το οργανωμένο ή το καθημερινό έγκλημα; Ακόμα και η παρενόχληση στην καθημερινότητα είναι κάτι το οποίο πρέπει να αντιμετωπιστεί από μια υπεύθυνη πολιτεία.

Η νομοθετική μας πρωτοβουλία είναι βέβαιο ότι από μόνη της δεν αρκεί να θεραπεύσει πλήρως την εγκληματικότητα. Άλλωστε δεν είναι και αρμοδιότητα αυτού του Υπουργείου. Οι αρμόδιοι Υπουργοί, στο μέτρο που εμπλέκονται με αυτήν την πρωτοβουλία και τη χρεώνονται, γιατί την έχουν ενθαρρύνει, και ο κ. Μαρκογιαννάκης και ο κ. Δένδιας στη συνέχεια, θα τοποθετηθούν αύριο στη συζήτηση επί των άρθρων και θα πουν τις δικές τους απόψεις. Θεωρούμε όμως ότι αυτή η πρωτοβουλία δημιουργεί ένα πρόσθετο εργαλείο στα χέρια των διωκτικών αρχών, ώστε να είναι πιο αποτελεσματικές τόσο στη δίωξη του καθημερινού εγκλήματος όσο και στη δίωξη του οργανωμένου εγκλήματος. Την ίδια στιγμή η πρωτοβουλία αυτή επιβεβαιώνει και θεσμικά τη βούληση της πολιτείας να προστατεύσει τα δικαιώματα των πολιτών, την αξιοπρέπεια, την αξία, τη ζωή του ανθρώπου, τη δημόσια ασφάλεια και την κοινωνική ειρήνη.

Καταθέτω στα Πρακτικά επειδή ειπώθηκε από τον εισηγητή της Αντιπολίτευσης μια σειρά τελεσίδικων δικαστικών αποφάσεων σε επίπεδο Αρείου Πάγου, από τις οποίες προκύπτει ότι το κινητό τηλέφωνο αποτέλεσε μέσο διάπραξης εγκλημάτων. Η δυνατότητα δε ταυτοποίησης του κινητού οδήγησε σε εξιχνίαση των υποθέσεων και σε τιμωρία των ενόχων.

Αντίστοιχα θα ήθελα να αναφέρω το παράδειγμα που ακούστηκε προηγουμένως, ότι μόνο στην περιοχή της Θεσσαλονίκης περίπου εβδομήντα περιπτώσεις παραμένουν ανεξιχνίαστες, σοβαρών εγκλημάτων σαν αυτά που σας προανέφερα, γιατί ακριβώς δεν ήταν δυνατή σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο, με το θεσμικό πλαίσιο η ταυτοποίηση των καρτοκινητών που χρησιμοποιούσαν οι εγκληματίες οι οποίοι κινούνται ανάμεσά μας ελεύθεροι.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η κοινωνία απαιτεί από τη Βουλή των Ελλήνων την πρωτοβουλία που σήμερα αναπτύσσουμε και πιστεύει στη συντριπτική της πλειοψηφία ότι η ταυτοποίηση των καρτοκινητών μπορεί να συμβάλλει στη μείωση της εγκληματικότητας.

Προς επιβεβαίωση αυτής της διαπίστωσης επιτρέψτε μου να καταθέσω στα Πρακτικά της Βουλής πρόσφατη έρευνα της εταιρείας ΑΛΚΟ που διενεργήθηκε μεταξύ 16 και 19 Ιουνίου 2009 σε ένα δείγμα περίπου 800 ατόμων σε όλη τη χώρα από την οποία προκύπτει το συμπέρασμα ότι το 70,7% των πολιτών πιστεύει πως η άρση της ανωνυμίας θα συμβάλλει στον περιορισμό της εγκληματικότητας.

Αξίζει τον κόπο να δείτε και τα άλλα συμπεράσματα της έρευνας που αποδεικνύει ότι αυτήν τη στιγμή η Κυβέρνηση απαντά στην αγωνία της ζώσας κοινωνίας και ότι οι απόψεις που εδώ προηγουμένως υποστηρίξατε είναι αποξενωμένες από τη ζωντανή ελληνική κοινωνία.

Σε αυτήν την κοινωνική απαίτηση απαντάει η σημερινή μας νομοθετική πρωτοβουλία, η οποία ετοιμάστηκε συστηματικά μετά από απόφαση του Πρωθυπουργού και της Κυβέρνησης. Δεν είναι πρόσφατη, δεν είναι για λόγους εντυπώσεων, είναι μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε πριν αρκετούς μήνες, ωρίμασε και τώρα παρουσιάζεται ενώπιον του Εθνικού Κοινοβουλίου. Με το σχέδιο νόμου αυτό απαντούμε ουσιαστικά στην έκκληση του αρμοδίου Επιτρόπου, του κ. Ζακ Μπαρό, τον οποίο επικαλεστήκατε κατά κόρον σήμερα οι συνάδελφοι της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Είπατε ότι σε ερώτηση των Ευρωβουλευτών σας είπε ότι δεν υπάρχει σχετική Οδηγία. Βεβαίως. Υπάρχει όμως η έκκληση του Συμβουλίου Υπουργών, υπάρχει όμως και η έκκληση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Διαβάζω κείμενο του ίδιου του κ. Μπαρό, ο οποίος επισημαίνει ότι ο εντοπισμός της χρήσης προπληρωμένων καρτοτηλεφώνων θα μπορούσε να βελτιώσει τις εγκληματολογικές έρευνες και ιδίως αυτές που αφορούν σε σοβαρές αξιόποινες πράξεις. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, λέει ο κ. Μπαρό, έχει ήδη ζητήσει από τα κράτη-μέλη της, ενημέρωση αναφορικά με τις λύσεις που εφαρμόζουν προκειμένου να ταυτοποιηθούν οι χρήστες των μέσων επικοινωνίας καθώς και το βαθμό της λειτουργικής αποτελεσματικότητας των μέσων αυτών που έχουν μέχρι τώρα χρησιμοποιήσει. Σε κάθε περίπτωση, λέει ο κ. Μπαρό, η Ευρωπαϊκή Ένωση διατηρεί το δικαίωμα να προτείνει νομοθετικά μέτρα, εφ’ όσον από τα στοιχεία που θα συλλέξει από τα κράτη-μέλη προκύπτει ότι τα μέτρα που λήφθηκαν δεν είναι αποτελεσματικά για τη διασφάλιση του εντοπισμού της χρήσης προπληρωμένων τηλεφώνων.

Κύριοι της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, σας ρωτώ: Για να κάνουμε το αυτονόητο πρέπει να περιμένουμε να νομοθετήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση ή πρέπει να κινηθούμε σε ευρωπαϊκό επίπεδο ασκώντας την εθνική νομοθετική μας αρμοδιότητα, για να βγούμε μια φορά πρωτοπόροι στην ιστορία αυτή και να μην είμαστε παρακολουθήματα των ευρωπαϊκών πρωτοβουλιών; Ο κ. Μπαρό το λέει άλλωστε: Θα έρθει να αξιολογήσει τι έκανε το κάθε κράτος-μέλος και εμείς εκεί πρέπει να έχουμε κάνει πράγματα για το καλό των δικών μας πολιτών, όχι επειδή το λέει απλά η Ευρώπη.

Επιλέξαμε συνειδητά να κινηθούμε άμεσα, διατηρώντας την πρωτοβουλία των κινήσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Συζητήσαμε κατ’ αρχήν με τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας και στη συνέχεια τις ενημερώσαμε για τις αποφάσεις μας, ιεραρχώντας το δημόσιο συμφέρον πάνω από το ιδιωτικό. Λάβαμε υπ' όψιν το ήδη υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο σε ευρωπαϊκό επίπεδο, δηλαδή τις Κοινοτικές Οδηγίες 95/46 για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και φυσικά την 24/2006, η οποία λίγο έως πολύ αυστηροποιεί το πλαίσιο και η οποία, επειδή είχε εκπνεύσει ο χρόνος ενσωμάτωσής της στην εθνική νομοθεσία είναι και ισχύουσα, μπορεί να την επικαλεστεί ο κάθε πολίτης. Σεβαστήκαμε απόλυτα τα άρθρα 9 και 19 του Συντάγματος. Καταθέτω τις δυο Κοινοτικές Οδηγίες για να δείτε ότι το πλαίσιο που περιγράφουν ουσιαστικά έχει σε μεγάλο βαθμό αντιμετωπίσει εν μέρει το ζήτημα και χρειάζεται εξειδίκευση από τον εθνικό νομοθέτη. Παρακαλώ να κατατεθεί στα Πρακτικά.

Εδώ για το άρθρο 9 και 19 θέλω να σας πω ότι εμείς ό,τι κάναμε το κάναμε απολύτως συμβατό με το Κοινοτικό Δίκαιο και με το Ελληνικό Σύνταγμα και δεν αλλάξαμε πουθενά τους όρους προστασίας του σκληρού πυρήνα των ατομικών ελευθεριών και δικαιωμάτων. Υπό αυτήν την έννοια είναι απολύτως έωλα τα επιχειρήματα περί αντισυνταγματικότητας της σημερινής νομοθετικής πρωτοβουλίας στο θερινό Τμήμα. Δεν αλλάζει κάτι σε σχέση με την προστασία. Τεχνικές βελτιώσεις δημιουργούνται για να διευκολυνθούν οι διωκτικές αρχές να κάνουν τη δουλειά τους εντός του υφισταμένου θεσμικού πλαισίου που η Βουλή το έχει ψηφίσει εν ολομέλεια και σύμφωνα πάντοτε με το Σύνταγμα. Παρακολουθήσαμε την πρακτική εμπειρία των άλλων ευρωπαϊκών κρατών, της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Ισπανίας, της Ολλανδίας, της Κύπρου, της Βουλγαρίας, της Ουγγαρίας, της Σλοβακίας, αλλά και των κρατών εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Αυστραλίας που ακούστηκε κατά κόρον, της Νορβηγίας, της Ελβετίας, της Ιαπωνίας, της Κίνας, της Βραζιλίας, της Νοτίου Αφρικής και άλλων χωρών.

Μελετήσαμε τι έκαναν αυτές οι χώρες και γι’ αυτό πιστεύω ότι είμαστε γρήγοροι και αποτελεσματικοί. Καταθέτω στα Πρακτικά έκθεση του ΟΟΣΑ που ουσιαστικά αποδεικνύει τι συνέβη και τι γίνεται αυτή τη στιγμή σε κάθε κράτος-μέλος του διεθνούς οργανισμού για να καταρρίψω πλήρως τον ισχυρισμό ότι δεν υπάρχουν σχετικές μελέτες στις οποίες βασιζόμαστε.

Όλα αυτά τα κράτη δεν είναι αφελή και πήραν την πρωτοβουλία να ρυθμίσουν το ζήτημα. Δεν είμαστε εμείς οι έξυπνοι που διαφοροποιούμαστε και θα ξυπνάμε μόνο όταν οι Έλληνες πολίτες γίνονται θύματα όλων αυτών των εγκληματικών ενεργειών. Έχουμε ευθύνες και πρέπει να προτρέξουμε για να αντιμετωπίσουμε έγκαιρα τα φαινόμενα της εγκληματικότητας. Σημαντικός οδηγός για εμάς υπήρξαν οι αποφάσεις και οι σχετικές γνωμοδοτήσεις των ανεξαρτήτων αρχών της χώρας μας που έχουν εκδοθεί κατά καιρούς όπως της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Δεν θα σας απαντήσω εγώ γιατί δεν ήρθαν στη Βουλή στην πρόσκλησή μας οι ανεξάρτητες αρχές. Οι ίδιες θα απαντήσουν. Όμως, για λογαριασμό της Κυβέρνησης μπορώ να σας πω ότι εμείς πήραμε όλες τις αποφάσεις τους, τις μελετήσαμε, τις λάβαμε απολύτως υπόψη μας στην πρωτοβουλία την οποία αναπτύσσουμε και τις καταθέτω στα Πρακτικά για να δείτε πόσο συμβατές είναι με το περιεχόμενο της νομοθετικής πρωτοβουλίας.

Αυτό καταρρίπτει ένα ακόμα επιχείρημά σας. θέλω όμως, να σας πω και κάτι ακόμα που το είχα ξαναπεί όταν γινόταν η Αναθεώρηση του Συντάγματος το 2001. Οι ανεξάρτητες αρχές δεν συννομοθετούν. Μην παραιτήστε εύκολα από το δικαίωμα των αιρετών εκπροσώπων του λαού, από το δικαίωμα που έχει το Κοινοβούλιο να ορίζει αυτό το θεσμικό πλαίσιο. Γνωμοδοτούν και παρακολουθούν την εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου στην πράξη ώστε να τηρείται με συνέπεια.

Επίσης, είναι χαρακτηριστική η μελέτη που έχω στα χέρια μου τόσο από την Ισπανία που αντιμετώπισε πάρα πολλά φαινόμενα εγκληματικότητας μέσω καρτοκινητών, για ζητήματα που κυρίως έχουν να κάνουν με δικαιώματα του παιδιού και με άλλα εγκλήματα, όσο και η έκθεση για την αντιμετώπιση της εμπορίας ανθρώπων η οποία εκπονήθηκε από το Συμβούλιο της Ευρώπης. Αυτό απαντά στο έωλο επιχείρημά σας, κύριοι της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης ότι δεν υπάρχουν μελέτες.

Να, δύο μελέτες οι οποίες δείχνουν και το διεθνές περιβάλλον και αποδεικνύουν την ορθότητα των συλλογισμών μας.
Έχοντας ολοκληρώσει όλη αυτή τη συστηματική προετοιμασία προχωρήσαμε σε κοινοβουλευτική διαβούλευση όπως αυτή ορίζεται με το καινούργιο άρθρο 36 του Κανονισμού της Βουλής το οποίο εγκαινιάσαμε στη λειτουργία του γιατί μας δίνει τη δυνατότητα να ενημερώσουμε και να μην αιφνιδιάσουμε τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Ήρθαμε στη Βουλή, ενημερώσαμε τον Πρόεδρο της Βουλής, ενημερώσαμε τα κόμματα για να μην αιφνιδιαστούν και να έρθουν προετοιμασμένα και κάναμε τη σχετική συζήτηση αναλαμβάνοντας άμεσα τις πρακτικές νομοθετικές πρωτοβουλίες.

Εμείς δεν είμαστε ούτε πρεσβευτές της αδράνειας, ούτε προτείνουμε την απραξία σε φαινόμενα τα οποία πλήττουν τα δικαιώματα των πολιτών. Με το σχέδιο νόμου που συζητάμε σήμερα στη Βουλή, ουσιαστικά προστατεύουμε τα ανθρώπινα δικαιώματα και βελτιώνουμε τη δημόσια ασφάλεια χωρίς να περιορίζουμε την πραγματική ελευθερία των πολιτών. Εξισώνουμε τους κατόχους των συμβολαιοποιημένων κινητών με τους συνδρομητές των ανωνύμων καρτοκινητών. Δεν αλλάζουμε κάτι. Δημιουργούμε μια ισότητα στον χρήστη. Οι πάροχοι καταγράφουν και διατηρούν τα στοιχεία των συνδρομητών αντιστοιχώντας τα με αυτά της κάρτας SIM ή USIM ή όποια άλλη μορφή έχει αυτή με βάση τις τεχνολογικές εξελίξεις. Ουσιαστικά αναλαμβάνουν και οι πάροχοι της ευθύνη τους έναντι της πολιτείας γιατί αυτοί είναι οι διαχειριστές των προσωπικών δεδομένων.

Αναφέρθηκε στην Επιτροπή από τον κ. Τσούρα μια απόφαση της ανεξάρτητης αρχής με το επιχείρημα ότι είναι μεταγενέστερη από αυτήν που είχα επικαλεστεί εγώ και πριν από λίγο την είχα καταθέσει στα Πρακτικά. Αυτή που επικαλέστηκα είναι η ορθή διότι αναφέρεται στην χρήση κινητών. Είναι εξειδικευμένη και προσδιορίζει με σαφήνεια τη σχέση του παρόχου με τον χρήστη της καρτοκινητής τηλεφωνίας. Η απόφαση ή γνωμοδότηση στην οποία αναφέρθηκε ο κ. Τσούρας προφανώς από λάθος αναφέρεται στην επεξεργασία που έκαναν στα προσωπικά δεδομένα οι πελάτες μεγάλων καταστημάτων. Δεν έχει καμία σχέση με το αντικείμενο. Άλλη είναι η σχέση του πελατολογίου με ένα μεγάλο μαγαζί και άλλη είναι η σχέση του χρήστη τηλεφώνου με τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας. Επομένως ισχύει αυτό που είπα στην Επιτροπή και το επαναφέρω τώρα εδώ στην Ολομέλεια.

Οι πολίτες προστατεύονται αποτελεσματικότερα χωρίς να ταλαιπωρούνται, διότι θα συνεχίσουν να προμηθεύονται την κάρτα SIM και USIM από το δίκτυο πωλήσεων ανά την χώρα. Η μόνη υποχρέωση άπαξ, που αναλαμβάνουν, είναι όταν για πρώτη φορά κάνουν χρήση αυτής της κάρτας να ταυτοποιηθούν στο εξουσιοδοτημένο κατάστημα. Και επειδή κι εδώ ακούστηκαν λαϊκίστικα επιχειρήματα ότι τα περίπτερα ή τα μικρομάγαζα θα χάσουν τη δουλειά τους θα σας πω ότι μέσα από την πρόταση που μας έκανε η Πανελλήνια Ένωση αυτών των επιχειρήσεων καταρρίπτεται κι αυτό το επιχείρημα. Υπάρχει τεχνικά ο τρόπος να συνεχίσουν να κάνουν την ταυτοποίηση κι εκεί, εφόσον βέβαια έχουν τις προδιαγραφές που προβλέπει ο νόμος. Το ίδιο ισχύει και σε περίπτωση μεταβίβασης -πρέπει δηλαδή να δηλώνεται στον πάροχο- ή σε περίπτωση κλοπής, όπου έχουμε την ίδια αντιμετώπιση με τις πιστωτικές κάρτες.

Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι όσον αφορά την προστασία του απορρήτου των προσωπικών δεδομένων –το επαναλαμβάνω για ακόμη μία φορά- δεν μεταβάλλεται σε τίποτα το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει μέχρι σήμερα. Η μόνη μεταβολή που επέρχεται είναι ότι εξισώνεται ο κάτοχος του ανωνύμου καρτοκινητού, το οποίο ταυτοποιείται και εξισώνεται με το συμβολαιοποιημένο κινητό. Δίνεται ο απαιτούμενος χρόνος μέχρι τις 30 Ιουνίου για προσαρμογή και στις 30 Ιουλίου κόβονται όλες οι συνδιαλέξεις, αν θέλετε, γι’ αυτούς οι οποίοι δεν έχουν παρακολουθήσει τη νομοθετική διαδικασία.

Ακούσαμε τις εταιρίες σ’ ένα σημείο που θεωρήσαμε ότι έχουν πρακτικά δίκιο και δίνουμε τρεις μήνες για να προσαρμόσουν το λογισμικό τους, ώστε στο «νεκρό χρόνο» να μην αναζητηθούν ευθύνες, να προσαρμόσουν το λογισμικό τους αυτοί οι οποίοι πρέπει να ενταχθούν στη ρύθμιση, αλλά την ίδια ώρα βεβαίως κάθε νέα ένταξη στο πεδίο του νόμου θα γίνεται με τα νέα δεδομένα.

Λαμβάνοντας λοιπόν υπ’ όψιν όλα αυτά, θέσαμε μέσα στο νόμο και μια ασφαλιστική δικλίδα: Η Ε.Ε.Τ.Τ., η ανεξάρτητη Αρχή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων να είναι αυτή η οποία θα παρακολουθήσει τους όρους εφαρμογής του νόμου και θα επιβάλει μεγάλα, βαριά πρόστιμα στους παρόχους, εφόσον δεν τηρήσουν τις διαδικασίες. Να τονίσω ότι δεν θα μετακυλισθεί το κόστος στους πελάτες και βεβαίως μ’ αυτόν τον τρόπο δεν θα επιβαρυνθεί το καταναλωτικό κοινό.

Και επειδή ακούστηκε κι ένα επιχείρημα ακόμη, το επιχείρημα ότι θα δημιουργηθεί ένας νέος τύπος εγκληματικότητας μέσα από τη μαύρη αγορά που θα καλλιεργηθεί από την εισαγωγή καρτών SIM ή USIM από χώρες που δεν έχουν κάνει ταυτοποίηση, θα ήθελα να πω ότι αυτό σταδιακά είναι απολύτως αντιμετωπίσιμο, διότι το roaming, όπως λέγεται, δηλαδή η περιαγωγή με κάρτες που προέρχονται από χώρες όπου δεν έχει γίνει ταυτοποίηση, εδώ ενεργοποιείται επειδή υπάρχουν διεθνείς διακρατικές συμβάσεις ή εταιρικές συμβάσεις μεταξύ των Ελλήνων παρόχων και των ξένων παρόχων. Αν λοιπόν σταδιακά προσαρμοστούν οι πάροχοι στις προϋποθέσεις που εμείς θέτουμε ως Πολιτεία είναι βέβαιο ότι δεν θα υπάρχει η δυνατότητα roaming από χώρα η οποία δεν έχει προχωρήσει στην ταυτοποίηση των καρτοκινητών της. Έτσι δεν θα υπάρξει ούτε νέο έγκλημα, ούτε μαύρη τρύπα. Πρακτικά θα αντιμετωπιστεί και αυτό το πρόβλημα και θα δημιουργηθεί ένας ενιαίος ευρωπαϊκός τηλεπικοινωνιακός χώρος, μέσα στον οποίο η Ελλάδα θα δεσπόζει, διότι θα έχει φύγει πιο μπροστά από τις εξελίξεις που έρχονται και έτσι θα μπορέσει γρηγορότερα και αποτελεσματικότερα να προστατεύσει τα ανθρώπινα δικαιώματα, να αντιμετωπίσει την καθημερινή ή την οργανωμένη εγκληματικότητα και να δημιουργήσει στους Έλληνες πολίτες όλες τις προϋποθέσεις ώστε οι κίνδυνοι που γεννώνται στη νέα εποχή να μην είναι κίνδυνοι, αλλά να είναι ευκαιρίες για ένα καλύτερο αύριο, για μια πιο δημοκρατική κοινωνία, για μια πιο δημοκρατική ελληνική Πολιτεία.

Σας ευχαριστώ πολύ