Skip to Navigation

Ομιλία σε εκδήλωση με θέμα «Ίσες Ευκαιρίες για όλους τους Νέους στον Πολιτισμό»

Λέξεις κλειδιά: Νεολαία | Πανεπιστήμιο | ΤΕΙ

Εξοχότατε κ. Πρόεδρε,
Κυρίες και κύριοι,

Αποφοίτησα από το 1ο Λύκειο της Κομοτηνής στη Θράκη. Στην τάξη μου ήμασταν 105 άτομα. Οι 85 περάσαμε, χάρη στις προσπάθειές μας και στον κόπο των δασκάλων μας, περάσαμε σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, επιτυγχάνοντας 4 πανελλήνιες πρωτιές.

Κάποιοι από τους συμμαθητές μου, όταν συμπλήρωναν το μηχανογραφικό τους, είχαν ως κριτήριο την πόλη στην οποία θα περνούσαν τη φοιτητική τους ζωή. Κάποιοι άλλοι, τα μαθήματα που τους άρεσαν στο λύκειο και μία Τρίτη ομάδα το επάγγελμα που θα έκαναν στη ζωή τους μετά την απόκτηση του πτυχίου τους.
Όσοι επέλεξαν με κριτήριο την πόλη, είναι στην πλειοψηφία τους, σήμερα, αποτυχημένοι επαγγελματικά και δυστυχισμένοι.
Όσοι επέλεξαν με κριτήριο τα μαθήματα στα οποία ήσαν καλοί στο λύκειο, είναι ίσως επιτυχημένοι επαγγελματικά αλλά δυστυχισμένοι.
Όσοι, τέλος, επέλεξαν με κριτήριο τον σωστό επαγγελματικό προσανατολισμό είναι σήμερα κατά κανόνα επιτυχημένοι και ευτυχισμένοι

Θέλω να συγχαρώ για την εξαίρετη πρωτοβουλία τον Σύλλογο «Φίλοι της Μουσικής» καθώς και τον χορηγό, τον όμιλο Λαυρεντιάδη, γιατί σε μία κρίσιμη στιγμή που ξεκινά από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ο δημόσιος διάλογος για το νέο λύκειο, πρωτοπορούν, για μία ακόμη φορά, παρουσιάζοντας με ολοκληρωμένο και σύγχρονο τρόπο μία πρότυπη διδασκαλία για ζητήματα επαγγελματικού προσανατολισμού και μάλιστα στον ευρύτερο χώρο του πολιτισμού.

Η πρωτοβουλία του Ιδρύματος Λαμπράκη, με το οποίο έχουμε συνυπογράψει μεταξύ άλλων και συμφωνία-πλαίσιο για συνεργασία στο χώρο της εκπαίδευσης, αποτελεί μία πρώτη σημαντική συμβολή στο διάλογο για το νέο λύκειο.
    Στόχος αυτού του διαλόγου, που σε λίγες εβδομάδες ξεκινά, είναι η δημιουργία ενός νέου λυκείου που
•    δεν θα αποτελεί χώρο επίδειξης φροντιστηριακών γνώσεων
•    δεν θα προάγει την αποστήθιση αλλά την κριτική σκέψη και την αναλυτική ικανότητα του μαθητή
•    θα ενισχύει την αυτογνωσία των μαθητών
•    θα αποσυνδέεται από τις εισαγωγικές στο Πανεπιστήμιο και
•    θα διδάσκει με πληρότητα το μάθημα του επαγγελματικού προσανατολισμού, συνδέοντάς τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου με τις πραγματικές επαγγελματικές προοπτικές που διανοίγονται για το νέο, μέσα από τα κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα της σχολής στην οποία θα επιλέξει να σπουδάσει.

Η πρότυπη δουλειά που σήμερα παρουσιάζεται για τα επαγγέλματα στον ευρύτερο χώρο του πολιτισμού δείχνει την κατεύθυνση προς την οποία πρέπει να εργασθούμε το επόμενο διάστημα για τα ζητήματα επαγγελματικού προσανατολισμού.

Για το λόγο αυτό, θα ήθελα να συγχαρώ και να ευχαριστήσω όλους τους συντελεστές αυτής της αξιέπαινης προσπάθειας για την πρωτοβουλία τους