Skip to Navigation

Κοινή συνεδρίαση της Γραμ. Προγράμματος και του Τομέα Δημοσίων Έργων και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για το Κυβερνητικό Πρόγραμμα της ΝΔ

Παρασκευή, 02 Σεπτεμβρίου 2011

Με την κοινή συνεδρίαση της Γραμματείας Προγράμματος και του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης για τις Υποδομές, Μεταφορές και Δίκτυα, συνεχίστηκε - μετά από οδηγίες του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Αντώνη Σαμαρά - η διαδικασία Εσωτερικής Διαβούλευσης για την ολοκλήρωση του κυβερνητικού προγράμματος.

Ο Γραμματέας Προγράμματος, βουλευτής Ροδόπης, κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης, ο Τομεάρχης Δημοσίων Έργων, βουλευτής Ιωαννίνων, κ. Σταύρος Καλογιάννης και ο Τομεάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών, βουλευτής Κοζάνης, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, πλαισιωμένοι από τους κ.κ. Μιχάλη Γιαννάκη, Αν. Γραμματέα Προγράμματος, βουλευτή Βοιωτίας, κ. Σάββα Αναστασιάδη, Αν. Τομεάρχη Πολιτικής Ευθύνης Μεταφορών και Επικοινωνιών, βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης, κ. Παντελή Σκλιά, Διευθυντή Γραμματείας Προγράμματος, και τους ειδικούς συνεργάτες κ.κ. Ευαγγελία Τσάγκα, Δημήτρη Παπαγιαννίδη και τον καθηγητή ΕΜΠ Κωνσταντίνο Μαγουλά επεξεργάστηκαν το πλαίσιο προγράμματος για τις Υποδομές, τις Μεταφορές και τα Δίκτυα με τίτλο «Υποδομές, Μεταφορές, Δίκτυα: Η Ελλάδα του Μέλλοντος».

Η ομάδα εργασίας:
-Ανέλυσε την εικόνα που παρουσιάζει ο κλάδος των Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, τονίζοντας τη μείωση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.
-Προσδιόρισε ως κεντρικό στόχο της πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας την «Ισόρροπη ανάπτυξη όλης της Ελλάδας».
-Συζήτησε για τις αλλαγές που επιβάλλεται να γίνουν για τη Βελτίωση και απλούστευση του θεσμικού πλαισίου.
-Επισήμανε τις βελτιωτικές αλλαγές που πρέπει να γίνουν στον Εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Διοίκησης.
-Διαμόρφωσε νέες προτάσεις για Κλασσικά και ευρηματικά χρηματοδοτικά εργαλεία.
-Κατέγραψε «έξυπνες» πολιτικές, που θα καταστήσουν την Ελλάδα διεθνές εμπορευματικό κέντρο και κόμβο συνδυασμένων μεταφορών.
-Ανέπτυξε το πλαίσιο για Έργα κοινωνικής ανταποδοτικότητας.
-Έθεσε ως προτεραιότητα την ανάπτυξη και την εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης Πολιτικής Δικτύων, με τίτλο «Η Ψηφιακή Ελλάδα».

Το επόμενο διάστημα, η Γραμματεία Προγράμματος θα πραγματοποιήσει ανάλογες συσκέψεις με το σύνολο των τομέων και των Γραμματειών του κόμματος, ώστε να διαμορφωθεί πλήρως η πρόταση του κυβερνητικού προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας, πριν ξεκινήσει ο τελικός κύκλος Ανοικτής Διαβούλευσης με τη Κοινωνία.

Σε σχετική δήλωσή του ο Γραμματέας Προγράμματος, βουλευτής Ροδόπης, κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης, τόνισε:
«Τους τελευταίους 20 μήνες μειώθηκαν δραστικά οι πόροι του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, με συνέπεια ο δείκτης παραγωγής στις κατασκευές να πέσει κατά 33,5% το 4ο τρίμηνο του 2010. Σταμάτησαν σημαντικά έργα υποδομής. Πάγωσαν ή καρκινοβατούν 302 ενταγμένα αναπτυξιακά έργα. Έκλεισαν 81 κατασκευαστικές εταιρείες Γ΄ Τάξεως και πάνω. Χάθηκαν 38000 θέσεις εργασίας σε ένα χρόνο. Ανεστάλησαν ή καθυστέρησαν προγράμματα, όπως η Οπτική Ίνα στο Σπίτι, η εξυγίανση του ΟΣΕ και του ΟΑΣΑ και άλλα. Διακυβεύεται το μέλλον της ελληνικής Περιφέρειας, που είχε αποφασισθεί να απορροφήσει το 80% του ΕΣΠΑ.
Το ΠΑΣΟΚ πατάει φρένο στην ανάπτυξη. Η Νέα Δημοκρατία σχεδιάζει την Ελλάδα του Μέλλοντος στοχεύοντας στο να καταστήσει τη χώρα διεθνές εμπορευματικό κέντρο και κόμβο συνδυασμένων μεταφορών. Προκρίνει την χρήση ευρηματικών χρηματοδοτικών εργαλείων και επενδύει στη νέα γενιά των δικτύων, που θα βελτιώσουν τις υπηρεσίες, θα εισάγουν την Ελλάδα στην τροχιά μιας σύγχρονης ψηφιακής ανάπτυξης, δημιουργώντας νέες δυνατότητες και ευκαιρίες στον Έλληνα και στην ελληνική επιχείρηση».

Ο Τομεάρχης Πολιτικής Ευθύνης Δημοσίων Έργων, βουλευτής Ιωαννίνων, κ. Σταύρος Καλογιάννης, δήλωσε:
«Η κατάσταση στα δημόσια έργα είναι τραγική. Τα έργα, στις τέσσερις από τις πέντε συμβάσεις παραχώρησης, έχουν ουσιαστικά σταματήσει από τις αρχές του 2011. Η απραξία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων είναι παροιμιώδης με αποτέλεσμα να κινδυνεύει ολόκληρος ο ελληνικός τεχνικός κόσμος με κατάρρευση και ολόκληρες περιφέρειες σε εγκατάλειψη. Σε συνεργασία με τη Γραμματεία Προγράμματος δουλεύουμε πάνω σε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και μέτρα πολιτικής, που στοχεύουν στην άμεση επανεκκίνηση των έργων που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης, την πλήρη αξιοποίηση των εθνικών και κοινοτικών πόρων για την τόνωση των δημοσίων έργων, την τόνωση της οικοδομής και την περαιτέρω βελτίωση του πλαισίου που διέπει τις μελέτες και την εκτέλεση των έργων».

Ο Τομεάρχης Πολιτικής Ευθύνης Μεταφορών και Επικοινωνιών, βουλευτής Κοζάνης, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, επισήμανε:
«Ολοκληρώσαμε την πρόταση για μια πολιτική συνδυασμένων μεταφορών που θα καταστήσει την Ελλάδα διεθνή εμπορευματικό και διαμετακομιστικό κόμβο. Ο εκσυγχρονισμός και η στήριξη των μέσων μαζικής μεταφοράς (αστικές συγκοινωνίες και μέσα σταθερής τροχιάς), των κοινωνικών μέσων μεταφοράς (ΚΤΕΛ) και των ειδικών μέσων μεταφοράς (ταξί) δημιουργεί ένα νέο περιβάλλον για την εξυπηρέτηση του πολίτη, την προστασία του περιβάλλοντος και την ανάπτυξη. Κάθε μέτρο που εισηγούμαστε επιδιώκουμε να απαντά στη κρίση, δημιουργώντας τις απαραίτητες βάσεις για την Ελλάδα του μέλλοντος».