Εφαρμογή του Οραματικού Σχεδίου

Βήμα για την ανάδειξη των δυνατοτήτων της Θράκης και της Βόρειας Ελλάδας εν γένει στους τομείς της ενέργειας και της βιώσιμης ανάπτυξης αποτέλεσε η ημερίδα που διοργάνωσε το δημοσιογραφικό συγκρότημα «Μακεδονία» στην Κομοτηνή 27-30 Μαϊου, στο πλαίσιο της ετήσιας εμπορικής έκθεσης της ΔΕΘ «Θράκη».

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σε συνέχεια της ημερίδας που διοργάνωσε το δημοσιογραφικό συγκρότημα στη Θεσσαλονίκη, με στόχο τον προσδιορισμό της ταυτότητας της πόλης, προκειμένου να ακολουθήσει πορεία ανάταξης και ανάπτυξης και να δώσει ώθηση σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα.

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας της Κομοτηνής έγιναν σημαντικές ανακοινώσεις από πλευράς της υπουργού Οικονομίας Λ. Κατσέλη και των υφυπουργών Ενέργειας Γ. Μανιάτη και Υποδομών Γ. Μαγκριώτη. Επιπλέον, με τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία το δημοσιογραφικό συγκρότημα «Μακεδονία» έδωσε την ευκαιρία στους εκπροσώπους της οικονομικής ζωής της Θράκης, όχι μόνο να εκθέσουν σημαντικά προβλήματα της περιοχής και να ζητήσουν δεσμεύσεις από τους κυβερνητικούς αξιωματούχους, αλλά και να έρθουν σε επαφή με επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται εκτός συνόρων, ανοίγοντας έτσι μια προοπτική για μελλοντικές συνεργασίες, με γνώμονα την προκοπή και την ανάπτυξη του τόπου.

Τις εργασίες της ημερίδας άνοιξε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιώργος Πεταλωτής. Εισηγήσεις και παρεμβάσεις έκαναν ο υφυπουργός Εσωτερικών Γιώργος Ντόλιος και ο βουλευτής Ροδόπης και πρώην υπουργός Ευριπίδης Στυλιανίδης.

Ο γενικός γραμματέας του Αραβοελληνικού Επιμελητηρίου Εμπορίας και Ανάπτυξης Mohamed Elkhazmi και ο γενικός γραμματέας του Ελληνογερμανικού Οικονομικού Συνδέσμου και πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Ιδιοκτητών Ακινήτων Εξωτερικού Δημήτρης Κούρος αναφέρθηκαν στις επενδυτικές προοπτικές που υπάρχουν στη χώρα μας, και ειδικότερα στη Βόρεια Ελλάδα, υπό την προϋπόθεση της άρσης των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων που προβάλλει το ελληνικό κράτος.
Οι πρόεδροι των Εμποροβιομηχανικών Επιμελητηρίων Ροδόπης Νίκος Αγγελίδης, Έβρου Νίκος Δαστερίδης και Ξάνθης Παναγιώτης Ανδρικόπουλος, καθώς και οι πρόεδροι των Συνδέσμων Βιομηχανιών των τριών νομών Γιώργος Νικολαΐδης, Βασίλης Χαρόβας και Βασίλης Σκαρλάτος έδωσαν έμφαση στην ανάγκη ολοκλήρωσης έργων υποδομής που είναι απαραίτητα για το άνοιγμα προς τις αγορές των Βαλκανίων, της Μαύρης Θάλασσας και της Τουρκίας. Για μία σειρά από ζητήματα που έθεσαν δόθηκαν απαντήσεις από τον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Μαγκριώτη.

 

Ε. Στυλιανίδης:

Κατ’ αρχήν εκλεκτοί προσκεκλημένοι, κυρίες και κύριοι, αγαπητοί συμπατριώτες, επιτρέψτε μου όχι μόνο να ευχαριστήσω αλλά και να συγχαρώ την κ. Σουλοπούλου και όλο το επιτελείο της ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ διότι καθιερώνει ουσιαστικά και συνδεδεμένα με την έκθεση “Θράκη”, αυτό το πολυφωνικό βήμα που μας δίνει την δυνατότητα να εκφράζουμε τις απόψεις και τις ανησυχίες μας καθώς και τις προτάσεις για το μέλλον της περιοχής. Θέλω να καλωσορίσω πάνω από όλα τους εκλεκτούς συναδέλφους, ο Γιώργος έτσι κι αλλιώς είναι εδώ, αλλά την αγαπητή υπουργό την Λούκα την Κατσέλη, το Γιάννη το Μαγκριώτη και το Γιάννη το Μανιάτη, και να πω ότι οι πολιτικές, κομματικές ή ιδεολογικές προσεγγίσεις δεν επαρκούν για να διασπάσουν την ανάγκη εθνικού μετώπου εκεί πραγματικά που η κοινωνία και η τοπική αγορά έχει ανάγκη τέτοιου είδους συνεργασίες. Εγώ αυτό το δοκίμασα κυρίως με την Λούκα την Κατσέλη την εποχή που ήμουν στο Υπουργείο Εξωτερικών με μεγάλη επιτυχία και από κοινού προωθήσαμε σημαντικά ζητήματα διεθνούς αναπτυξιακής συνεργασίας όταν εγώ ήμουν νεαρός υφυπουργός και εκείνη εκπρόσωπος της Ελλάδος στο ΟΟΣΑ για τα ζητήματα αυτά. Και είμαι βέβαιος ότι με το ίδιο πνεύμα θα συνεργαστούμε όλοι μαζί για τα επόμενα βήματα της περιοχής μας. Εμείς το κάνουμε ούτως ή άλλως τοπικά και είναι καλό να γίνεται και συνολικότερα πολιτικά. Δεν θα κάνω αντιπολίτευση, το καταλάβατε. Παρότι θα μπορούσα να πω ότι δεν πρέπει να κάνουμε απόψε αντιπολίτευση, δεν είναι αυτού του χαρακτήρα το βήμα το σημερινό, δεύτερον γιατί δεν μπορούμε να συγκρίνουμε προθέσεις με αποτελέσματα. Αυτό θα μπορεί να γίνει στο τέλος της τετραετίας, δηλαδή αποτελέσματα με αποτελέσματα και τρίτον διότι θεωρώ ότι σε αυτή την στιγμή, σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία αυτό που προέχει είναι να οριοθετήσουμε με σαφήνεια το κοινό όραμα για την περιοχή, πράγμα το οποίο εμείς νομίζω ότι το κάναμε πριν και να προσπαθήσουμε όλοι μαζί, ο καθένας από την δική του οπτική να υπηρετήσει αυτό το όραμα.

Ξεκαθαρίζω λοιπόν σε τίτλους. Στόχος για μας, αυτό το οποίο σκεφτήκαμε και σχεδιάσαμε ακόμα όταν ξεκινούσαμε, το 1996, το 2000 και το 2004 βάλαμε μπροστά την εφαρμογή του: Να καταστεί η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη μοντέλο ανοικτής δημοκρατικής κοινωνίας, πρότυπο εναλλακτικής οικολογικής ανάπτυξης. Τι σημαίνει το πρώτο, τι σημαίνει το δεύτερο. Μοντέλο ανοικτής δημοκρατικής κοινωνίας σημαίνει καθρέφτης της σύγχρονης ελληνικής δημοκρατίας στα ζητήματα σεβασμού των ανθρωπίνων και μειονοτικών δικαιωμάτων. Σημαίνει μεταβολή των μειονεκτημάτων τους χτες σε πλεονεκτήματα του αύριο. Δηλαδή με απλά λόγια, η μουσουλμανική μειονότητα με όλες τις πολιτισμικές διαφοροποιήσεις που ενέχει στο εσωτερικό της, οι παλιννοστούντες ομογενείς από τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και ο γηγενής πληθυσμός από πού στο παρελθόν ήταν πρόβλημα για την περιοχή τώρα πιστεύουμε ότι είναι γέφυρες που μπορούν να μας επιτρέπουν να επικοινωνούμε επιθετικά και δημιουργικά με τις ευρύτερες αγορές του πλανήτη, προωθώντας τα συμφέροντα της περιοχής μας. Και βεβαίως μέσα από αυτή τη συνεργασία η Ελλάδα να αναδεικνύεται σε πραγματικό μοντέλο εφαρμοσμένης δημοκρατίας και σεβασμού στα ανθρώπινα και μειονοτικά δικαιώματα. Δεύτερη πτυχή του οράματος. Μια εναλλακτική οικολογική ανάπτυξη. Ποια κεφάλαια συμπεριλαμβάνει αυτό εδώ το οραματικό σχέδιο.

Πρώτον, αγροτική οικολογική ανάπτυξη γιατί μην ξεχνάμε ότι είμαστε αγροτική κυρίως περιοχή. Δεύτερον, την περιοχή μας διαμετακομιστικό κέντρο. Τρίτον, την περιοχή μας εμπορευματικό κέντρο. Τέταρτον, την περιοχή μας ενεργειακό κόμβο. Πέμπτον, εκπαιδευτικό κέντρο, που συνδυάζεται με την πνευματική θωράκιση της Θράκης, αν πρέπει να μιλούμε για μια ανωτέρου επιπέδου ουσιαστικά εθνική πολιτική.

Αγροτική οικολογική ανάπτυξη σημαίνει πλήρη αξιοποίηση των βιοτόπων και των οικοσυστημάτων, τα κατοχυρώσαμε, τα προστατεύσαμε, τώρα θα πρέπει να τα αναδείξουμε και να τα αξιοποιήσουμε και οικονομικά με την ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού. Αξιοποίηση του ορεινού όγκου. Εμείς είχαμε αρχίσει να ετοιμάζουμε ένα πλήρες σχέδιο αξιοποίησης, κομμάτι του οποίου είχε αρχίσει να υλοποιείται με εγκρίσεις χρηματοδοτήσεων και στους οικισμούς, αλλά και στις οδικές συνδέσεις. Και βεβαίως και με το πρόγραμμα “Συγκοινωνία”, το οποίο είχε εγκριθεί. Άμεση έναρξη υλοποίησης από το ΕΣΠΑ του φράγματος του Ιάσμου που θα αναμορφώσει πλήρως την περιοχή. Έχει ολοκληρωθεί μελέτη και έχει εγκριθεί η χρηματοδότηση ποσού πάνω των 50 εκατ. για να μπορέσει να ξεκινήσει αυτό το μεγάλο έργο το οποίο θα αντιμετωπίσει τα προβλήματα υφαλμύρωσης και θα αλλάξει πλήρως την οικονομική φυσιογνωμία της Δυτικής Ροδόπης. Σχεδιασμός και υλοποίηση του φράγματος των Συμβόλων και ολοκλήρωση του φράγματος του Ιασίου. Στήριξη των αγροτικών προϊόντων με έμφαση κυρίως στα βιολογικά προϊόντα που άρχισαν να καλλιεργούνται στην περιοχή, επανάληψη των πλεονεκτημάτων από το πρόγραμμα Natura και εγκαθίδρυση του προγράμματος νιτρορύπανσης. Και τέλος προώθηση της συμβολαιακής γεωργίας, δηλαδή της συμβεβλημένης παραγωγής με την μεταποιητική ουσιαστικά δυνατότητα της περιοχής, να παράγουν οι αγρότες προϊόντα που μπορούν να απορροφηθούν και να αξιοποιηθούν και να προωθηθούν άμεσα από την βιομηχανία της περιοχής μας.

Διαμετακομιστικό Κέντρο. Για μας σημαίνει ταχεία ολοκλήρωση του σχεδιασμού, πλην της Εγνατίας που τελείωσε, των καθέτων αξόνων. Είναι σε εξέλιξη ο κάθετος άξονας Κομοτηνής με διασφαλισμένη χρηματοδότηση 85 εκατ. ευρώ, ολοκληρώθηκε ο άξονας Δράμας-Καβάλας που αναβαθμίζει το λιμάνι, έχει σχεδιασθεί και προχωρά ο άξονας της Ξάνθης και αναβαθμίζεται και ο άξονας Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου. Θα ήθελα να προσθέσω ότι στο οδικό δίκτυο θα πρέπει να προσθέσουμε την δεύτερη γέφυρα του Έβρου, μία συμφωνία που είχε υπογραφεί υπό ημερών μας με την Τουρκία και πρέπει να πάρει σάρκα και οστά.

Αεροδρόμια. Διεθνοποίηση των δύο μεγάλων αεροδρομίων και αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καβάλας σε αεροδρόμιο cargo ενώ του αεροδρομίου της Αλεξανδρούπολης, όπως το είχαμε σχεδιάσει στο Υπουργείο Μεταφορών σε φθηνό προορισμό, ώστε από εδώ να ανακατανέμεται ο ξένος τουρισμός προς την υπόλοιπη Ελλάδα. Επίσης ολοκλήρωση του σχεδιασμένου και ήδη ολοκληρωμένου από άποψη μελέτης και εγκεκριμένου από άποψη χρηματοδότησης μικρού αεροδρομίου και αερολέσχης στην περιοχή Αιγείρου. Το σχέδιο είναι έτοιμο, η μελέτη είναι έτοιμη, τα χρήματα είχαν εγκριθεί και νομίζώ ότι δεν πρέπει να σταματήσει το έργο.

Λιμάνια. Επιδιώχθηκε και πρέπει να γίνει πράξη η σύνδεση του λιμένος Αλεξανδρουπόλεως με το Τσανάκαλε και την Ίμβρο. Όσο και αν αντιδρούν οι Τούρκοι στην Ίμβρο, νομίζω ότι πρέπει να μπει στον σχεδιασμό συνδέσεως και για οικονομικούς λόγους αλλά και για λόγους ειλικρίνειας στις διμερείς σχέσεις. Δεν μπορεί από την μια να λέμε ότι θέλουμε συνεργασία και από την άλλη να αρνούμεθα την σύνδεση με την Ίμβρο. Συνεχίζω, το λιμάνι της Καβάλας. Επίσης θα πρέπει να αναβαθμισθούν οι συνδέσεις του, είχε ξεκινήσει σχετική προσπάθεια και κατά την γνώμη μου θα πρέπει να πάρει ένα ειδικό ρόλο το λιμάνι του Πόρτο Λάγος κυρίως για χύδην φορτίο, που αφορά την αγροτική παραγωγή της περιοχής και την γρήγορη μεταφορά της στις μεγάλες αγορές.

Σιδηρόδρομος. Δυστυχώς πάγωσε ο προαστιακός, γιατί δεν στηρίχθηκε εμπορικά. Κατά την γνώμη μου ο προαστιακός είναι το πρόκριμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Θα πρέπει γρήγορα να ξεκινήσει η μελέτη, είχε ξεκινήσει στο Υπουργείο Μεταφορών η σχετική προετοιμασία, ώστε η διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή να βάλει στο σιδηροδρομικό χάρτη και την Καβάλα χωρίς να απομονώνει και τις υπόλοιπες πρωτεύουσες των πέντε Νομών της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης και βεβαίως να φτάσει μέχρι τα σύνορα για να μειώσει το κόστος των μεταφερόμενων προϊόντων που καθιστά μη ανταγωνιστική την παραγωγή της βιομηχανίας της περιοχής μας.

Εμπορευματικό Κέντρο σημαίνει την πλήρη αναβάθμιση της ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής (εκεί θυμίζω εγώ τις παρεμβάσεις που γίνανε, την καινούργια πυροσβεστική, τον εκσυγχρονισμό) και την έναρξη επανασχεδιασμού της σιδηροδρομικής σύνδεσης. Η μελέτη που εμείς είχαμε βρει προέβλεπε 5 χιλιόμετρα σιδηρόδρομο με γραμμές να μπαίνουνε όπως στο Μανχάταν. Είναι απλά τα πράγματα, 700 μέτρα είναι από την κεντρική γραμμή με ελάχιστες απαλλοτριώσεις, έως και καθόλου. Θα μπορούσε λοιπόν να επανασχεδιασθεί. Είχα δώσει εγώ την σχετική εντολή. Νομίζω ότι πρέπει να αυτό να υλοποιηθεί άμεσα. Και βεβαίως θεωρώ ότι έτσι μόνο και με αυτόν τον σχεδιασμό και στην Αλεξανδρούπολή, όπου θα πρέπει να παρακαμφθεί η πόλη της Αλεξανδρουπόλεως για να μπορούν να μεταφέρονται και φορτία εύφλεκτα όταν με το καλό λειτουργήσει ο αγωγός Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης.

Αναβάθμιση της ΒΙΟΠΑ Σαππών. Το επόμενο Σαββατοκύριακο εγκαινιάζουμε την πρώτη μεγάλη μονάδα και έρχεται και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, αυτό είναι το ευχάριστο εδώ. Εμπορευματικό Κέντρο στην Αλεξανδρούπολη όπως είχε σχεδιασθεί, το οποίο δεν είχε προχωρήσει και υλοποίηση του εμπορευματικού κέντρου στον Ίασμο το οποίο είχε σχεδιασθεί και το οποίο σταματά κατά την γνώμη μου ανόητη διάταξη της νομοθεσίας που προβλέπει μεγάλη χιλιομετρική απόσταση από τον αγωγό του φυσικού αερίου. Με τα κατάλληλα έργα δεν είναι ανάγκη επί χιλιομέτρων να νεκρώνουμε αναπτυξιακά την περιοχή. Θα πρέπει αν είναι δυνατόν να το δείτε αυτό, να το τρέξουμε γρήγορα, γιατί εκεί θα δημιουργηθούν 1400 θέσεις εργασίας, οι επενδυτής υπάρχει, ο Δήμος Ιάσμου εμπλέκεται ως συνεπενδυτής και είναι κρίμα να χαθεί αυτή η ευκαιρία.

Στήριξη του εμπορίου. Αποπληρωμές των εγκεκριμένων επενδύσεων για να μην καθυστερεί η παραγωγικότητα , συμψηφισμό των χρεών με τα οφειλόμενα από το δημόσιο προς τις εταιρίες χρήματα και ενίσχυση των εξαγωγών. Θυμίζω ότι όταν λειτουργήσαμε επιθετικά είναι εδώ ο γ.γ. του Συνδέσμου των Αραβικών κρατών, είχαμε πάει σε όλα τα κράτη. Τότε είχαμε οργανώσει επιχειρηματικές αποστολές σε 29 κράτη και παρότι ήταν η εποχή του ευρώ ήταν στην σκληρότερη του στιγμή, καταφέρναμε ως περιοχή κάθε χρόνο να έχουμε 20%-25% αύξηση εξαγωγών. Αυτό θα πρέπει να συνεχισθεί.

Ενεργειακός Κόμβος. Χαίρομαι που έγινε αναφορά στα αιολικά πάρκα και στην ανάγκη διευκόλυνσης της έγχυσης του ρεύματος στο κεντρικό δίκτυο. Είναι σε θετική εξέλιξη αυτό. Ο ελληνοτουρκικός αγωγός έχει προχωρήσει και βεβαίως θα πρέπει να συνεχισθεί αυτή η προσπάθεια προς την Ιταλία. Εδώ θα ήθελα να επισημάνω ένα σημαντικό σχέδιο για το οποίο εμείς δουλέψαμε αλλά δεν μπορέσαμε ή δεν προλάβαμε να το δρομολογήσουμε. Να εξετασθεί η δυνατότητα δημιουργίας Κέντρου Υγροποίησης ανάλογου της Ρεβυθούσας στην περιοχή της Καβάλας, ώστε να τηρηθεί αυτό που είπε ο υφυπουργός προηγουμένως για προϋποθέσεις ενεργειακής ασφάλειας, δηλαδή εναλλακτικοί δρόμοι, εναλλακτικές πηγές, εναλλακτική ενέργεια. Με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρουμε να εκχύνουμε το φυσικό αέριο το οποίο θα αεριοποιείται, αυτό που θα μεταφέρεται από τις αραβικές χώρες με ειδικά τάνκερς, θα αεριοποιείται και θα χύνεται μες στον αγωγό ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την βιωσιμότητα του. Αυτό όταν το ξεκινήσαμε να το διαπραγματευόμαστε είχαμε τον ανταγωνισμό του Μπερλουσκόνι. Τελικά δεν προχώρησε ούτε εκεί, είναι όμως μια ιδέα, η οποία πρέπει να μελετηθεί.

Γεωθερμία. Φτιάχτηκε το αρχικό θεσμικό πλαίσιο. Νομίζω ότι τάχιστα θα πρέπει να συνεχισθούν οι προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση, διότι είμαστε όπως ακούστηκε και προηγουμένως η πλουσιότερη περιοχή. Και βεβαίως εκεί θα καταθέσω εγώ την ανησυχία μου για τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη για τον οποίο δουλέψαμε συστηματικά όλο το προηγούμενο διάστημα. Και για το συμβολισμό το λέω. Δεν είναι δυνατόν την ημέρα που ο Τούρκος Πρωθυπουργός βρίσκεται στην Αθήνα να ανακοινώνεται ο Σαμψούντας Τσεϊχάν δηλαδή ο κεντρικός ανταγωνιστικός αγωγός του Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη και να μην υπάρχει αμέσως ραγδαία και σε υψηλό επίπεδο αντίδραση της ελληνικής πλευράς. Θα πρέπει να ξαναμαζευτούμε όλοι και να εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα προκειμένου να ασκήσουμε τις ανάλογες πιέσεις και στην Βουλγαρία και στη Ρωσία, ώστε ο αγωγός Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη να μείνει ζωντανό project και βεβαίως ανταποδοτικό πρωτίστως για τον Νομό Έβρου συμπεριλαμβανομένου όμως και του Νομού Ροδόπης και Ξάνθης.

Κλείνω αναφερόμενος στον έκτο πυλώνα, κατά την γνώμη μου, που είναι η Θράκη και η Ανατολική Μακεδονία ως Εκπαιδευτικό Κέντρο. Άμεση αποκατάσταση της χρηματοδότησης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και συμπλήρωση του με νέα τμήματα. Είναι αναγκαίο. Είναι η πιο επιτυχημένη διαχρονική επένδυση που έχει γίνει στην περιοχή, είναι η επένδυση η οποία ζωντανεύει την τοπική αγορά αλλά και δημιουργεί διαφορετικές και υψηλού επιπέδου προδιαγραφές εκπαιδευτικών λειτουργιών. Και συμπλήρωμα των χρημάτων που αφαιρούνται από το τοπικό ΕΣΠΑ από αυτά που είχα εγκρίνει μέσω του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τα οποία δυστυχώς αισθάνομαι ότι έχουν παγώσει ή έχουν αναβληθεί ή έχουν ακυρωθεί. Ολοκλήρωση των δύο τμημάτων που είχαν εγκριθεί στην Δράμα, στα ΤΕΙ και ενίσχυση πληθυσμιακή των ΤΕΙ στην Καβάλα. Βεβαίως θα ήθελα να πω ότι είναι πολύ σημαντικό να χρηματοδοτηθούν κατά προτεραιότητα και με όσο το δυνατόν περισσότερα κεφάλαια τόσο τα διεθνή μεταπτυχιακά στην περιοχή, όσο και τα λεγόμενα summer universities τα οποία δημιουργούν μια δυναμική που κατά το παρελθόν όπου τα λειτουργήσαμε, εδώ θυμίζω τις παλιές κατασκηνώσεις Μαρώνειας, μας έδωσαν τη δυνατότητα να βγάλουμε προς τα έξω το σωστό πρόσωπο της Θράκης.

Κυρία και Κύριοι Συνάδελφοι, αγαπητοί συμπατριώτες, θεωρώ ότι μόνο μέσα από την σύμπραξη, την συνεργασία και από τον συγκεκριμένο σχεδιασμό μπορούμε να επιτύχουμε αποτελέσματα και επειδή όλοι μας στην πολιτική ξέρουμε ότι όταν ξεκινάμε μια προσπάθεια, όλοι μιλούμε για νέο ξεκίνημα. Εγώ, αν θέλετε με την εμπειρία της εξαετούς δικής μας διακυβέρνησης δεν θα επέμενα τώρα εκεί. Θα επέμενα περισσότερο στην αρχή της συνέχειας. Διότι αυτό είναι που μου λείπει. Δηλαδή να κτίζουμε πάνω σε αυτά τα καλά που έχουν κάνει οι προηγούμενοι, να διορθώνουμε τα λάθη, να συμπληρώνουμε τις παραλείψεις τους και ο εθνικός σχεδιασμός να προχωρά με βάση μια στρατηγική στην οποία εκ των προτέρων αν είναι δυνατόν στα περισσότερα βασικά σημεία θα έχουμε συμφωνήσει όλο. Αυτό χρειάζεται η Θράκη, αυτό χρειάζεται η Ελλάδα.

Σας ευχαριστώ πολύ.

Πρόσφατα Νέα
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod

TO ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΩΝ ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ

Είμαστε η γενιά που μας αποκαλούσαν «τυχερή», γιατί γεννηθήκαμε σε μια εποχή που τα Ζητούμενα άλλων γενεών θεωρούνταν για μας Αυτονόητα.

Ο ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ

Η Θράκη άντεξε... Μια κοινωνία ώριμη και συντεταγμένη, με ψυχραιμία και αποφασιστικότητα, απόλυτα συντονισμένη με την Ελληνική Αστυνομία, τις Ένοπλες Δυνάμεις και την Εθνοφυλακή, απέδειξε ότι μπορεί να προστατέψει τα Ελληνικά και τα Ευρωπαϊκά σύνορα. Η Τουρκική Κυβέρνηση το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας επεδίωξε έναν αποσταθεροποιητικό αιφνιδιασμό και αιφνιδιάστηκε η ίδια.
7 Μάρτιος 2020 - 2:58μμ

ΑΝΤΙΑΣΦΥΞΙΟΓΟΝΕΣ ΜΑΣΚΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΜΟΙΡΑΣΕ Ο ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ ΣΤΟΥΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΤΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ ΤΟΥ ΕΒΡΟΥ

Μετά από συνεννόηση με το Δήμαρχο Γλυφάδας Γιώργο Παπανικολάου, ο Βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας Ευριπίδης Στυλιανίδης μοίρασε αντιασφυξιογόνες μάσκες που προσέφερε ο Δήμος Γλυφάδας για να στηρίξει τον αγώνα της Ελληνικής Αστυνομίας και του Στρατού προκειμένου να διαφυλάξουν τα σύνορα της Ελλάδας στον Έβρο από την επίθεση που δέχονται.
24 Φεβρουάριος 2020 - 10:37πμ

ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: «Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΕΙ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ»

Στην Επιτροπή Απόδημου Ελληνισμού του Κοινοβουλίου εκλήθησαν ο Πρύτανης του ΑΠΘ καθηγητής Ν. Παπαϊωάννου και ο Πρόεδρος του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας καθηγητής κ. Καζάζης προκειμένου να παρουσιάσουν το σημαντικό έργο που κάνουν στο εξωτερικό τα Ιδρύματα της Βορείου Ελλάδας. Κατά τη διάρκεια μιας γόνιμης συζήτησης που ακολούθησε με τους Έλληνες Βουλευτές αίσθησή έκανε η ουσιαστική παρέμβαση του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας από τη Ροδόπη την οποία συμμερίστηκαν και αρκετοί συνάδελφοι του. Συγκεκριμένα ο Ευριπίδης Στ. Στυλιανίδης τόνισε:
17 Φεβρουάριος 2020 - 12:40μμ

ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟ ΓΙΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ Γ. ΓΚΑΡΑΝΗ

Τον Υπουργό Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκο επισκέφθηκε ο Βουλευτής Ροδόπης Ευριπίδης Στυλιανίδης και ο Δήμαρχος Κομοτηναίων Γιάννης Γκαράνης συνοδευόμενος από τον πρόεδρο της ΔΕΥΑΚ Ν. Χαραλαμπίδης
17 Φεβρουάριος 2020 - 12:18μμ

ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΟΝ 16/02/2020

100 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ: ΩΡΑ ΓΙΑ ΔΡΑΣΗ του Ευριπίδη Στ. Στυλιανίδη Βουλευτή Ροδόπης, Επικ. Καθηγητή Νομικής Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου