Skip to Navigation

Ερώτηση για την Καθυστέρηση του Κάθετου Άξονα της Εγνατίας Κομοτηνή-Νυμφαία-Κίρτζαλι

ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ Σ. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ Ν Δ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

 

 

Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ:
ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

 

 

ΘΕΜΑ: «ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕΤΟ ΑΞΟΝΑ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗ-ΝΥΜΦΑΙΑ-ΚΙΡΤΖΑΛΙ»

Η Εγνατία Οδός αποτελεί το σημαντικότερο αναπτυξιακό έργο υποδομής, τα τελευταία χρόνια, στη Βόρεια Ελλάδα με τεράστια συμβολή σε όλους τους τομείς της οικονομίας αλλά και στην βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών. Η πλήρης αξιοποίηση του έργου για την περιοχή θα πραγματοποιηθεί μετά και από την ολοκλήρωση των καθέτων αξόνων που είχαν ήδη δρομολογηθεί από την Κυβέρνηση της ΝΔ.

Συγκεκριμένα ο κάθετος άξονας Κομοτηνή-Νυμφαία-Κίρτζαλι που συνδέει την πρωτεύουσα της Θράκης με τη Βουλγαρία αποφασίστηκε, σχεδιάστηκε, δημοπρατήθηκε και άρχισε να κατασκευάζεται με ταχείς ρυθμούς από το Δεκέμβριο του 2006 με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης το 2009. Το έργο, ύψους 85εκατ. Ευρώ θα συμβάλει καταλυτικά στην ανάπτυξη της Ροδόπης αλλά και εν γένει της Αν. Μακεδονίας και Θράκης καθώς θα διευκολύνει την πρόσβαση στις αγορές των Βαλκανίων, στην αύξηση της τουριστικής κίνησης, στις εξαγωγές, καθώς και στη διακίνηση των αγαθών από τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας, τον σιδηρόδρομο και τις οδικές μεταφορές.

Η χρηματοδότηση του έργου εξασφαλίστηκε τόσο από πόρους του Γ΄ΚΠΣ μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Οδικοί άξονες, Λιμάνια, Αστική Ανάπτυξη", όσο και από πόρους της 4ης Προγραμματικής Περιόδου μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ενίσχυση Προσπελασιμότητας" του ΕΣΠΑ.

Δυστυχώς, η αδράνεια της Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και η παρελκυστική πολιτική της Εγνατία ΑΕ έναντι των συμβασιούχων εργαζομένων στο έργο θέτουν σε κίνδυνο την ολοκλήρωση του έργου με σοβαρές συνέπειες για την αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής. Στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2010 ολόκληρο το κλιμάκιο επίβλεψης του έργου έπαψε να εργάζεται λόγω μη ανανέωσης των συμβάσεών του και σε μικρό χρονικό διάστημα λήγουν οι συμβάσεις όλων των εργαζομένων στο έργο χωρίς να έχει διαφανεί πρόθεση ανανέωσης της εργασιακής του σχέσης από την Εταιρεία.

Όλα αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα το έργο να καρκινοβατεί χωρίς κανείς να ξέρει τις προθέσεις της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών αλλά και της Διοίκησης της Εγνατία ΑΕ.

Ε Ρ Ω Τ Α Τ Α Ι
ο. κ Υπουργός

1. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του κάθετου άξονα Κομοτηνή-Νυμφαία-Κίρτζαλι;

2. Σε ποια φάση υλοποίησης βρίσκεται σήμερα το έργο; Υπάρχει σήμερα ικανό κλιμάκιο επίβλεψης;

3. Για ποιο λόγο δεν ανανεώνονται οι συμβάσεις του έμπειρου προσωπικού της Εγνατία ΑΕ που αποτελούν το κλιμάκιο επίβλεψης του έργου;

4. Συζητήσεις που έχουν υποκινηθεί από στελέχη της Κυβέρνησης για επαναχάραξη του κάθετου άξονα Κομοτηνής-Νυμφαίας-Κίρτζαλι δεν θέτουν σε κίνδυνο ολόκληρο το έργο με καταστροφικές συνέπειες για την αναπτυξιακή προοπτική του Νομού Ροδόπης και της Ανατ. Μακεδονίας και Θράκης;

Αθήνα, 04 / 10 / 2010

Ο ερωτών Βουλευτής

Ευριπίδης Σ. Στυλιανίδης
Βουλευτής Ροδόπης