Skip to Navigation

Ερώτηση για την Καθυστέρηση της Υλοποίησης Campus για ΑμΕΑ στην Κομοτηνή

ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ Σ. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ Ν Δ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

 

 

Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η

ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ:
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: «Αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην πορεία υλοποίησης του Ειδικού Σχολικού Κέντρου για τα άτομα με αναπηρία (campus για ΑμΕΑ) στην Κομοτηνή»

Κεντρικός πυλώνας της στρατηγικής, κατά την θητεία μας στο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων την περίοδο 2007-2009, απετέλεσε η ανθρωποκεντρική πολιτική με έμφαση στην εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία. Για την υλοποίηση της πολιτικής μας κινηθήκαμε θεσμικά, με την ψήφιση του πρώτου ολοκληρωμένου Νόμου (3699/2008) με τον οποίο εντάσσονται στην υποχρεωτική εκπαίδευση 120.000 παιδιά με αναπηρίες. Εκτός από τη θεσμική θωράκιση της εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία ξεκινήσαμε μέσω του Οργανισμού Σχολικών Κτηρίων (ΟΣΚ) την αναζήτηση κατάλληλων οικοπέδων για την κατασκευή σε ολόκληρη τη χώρα μίας σειράς σύγχρονων υποδομών για την εκπαίδευση των παιδιών αυτών και την ομαλή ένταξη τους στην κοινωνία.

Στο πλαίσιο της πολιτικής μας αυτής ξεκινήσαμε πιλοτικά το 2008 τη δημιουργία του πρώτου Ειδικού Σχολικού Κέντρου για τα άτομα με αναπηρία (campus για ΑμΕΑ) στην Κομοτηνή, σε οικόπεδο 40 στρεμμάτων που παραχώρησε στο Υπουργείο Παιδείας ο Δήμος Κομοτηνής. Μετά την ολοκλήρωσή του, το σχολικό κέντρο για τα ΑμΕΑ θα είναι η πληρέστερη, πρότυπη, καθετοποιημένη δομή στην Ελλάδα που θα επιτρέπει σε νέα παιδιά με βαριά προβλήματα, από το νηπιαγωγείο μέχρι και το τέλος της ζωής τους να φιλοξενηθούν, να μορφωθούν, να εργαστούν και αν μπορέσουν να ενταχθούν.

Το campus αυτό αποτελεί πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία της Ελληνικής Ανθρωποκεντρικής Εκπαίδευσης που είχε μάλιστα παρουσιαστεί τον Νοέμβριο του 2008, από τον υπογράφοντα, ως Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο Μπορντό της Γαλλίας σε όλους του Ευρωπαίους ομολόγους μου αποσπώντας τα εύσημα της Γαλλικής Προεδρίας και του Συμβουλίου Υπουργών. Η Ελληνική αυτή καινοτομία που θα υλοποιηθεί στην Κομοτηνή στοχεύει να χτυπήσει την σχολική διαρροή, βγάζοντας από την εκπαιδευτική απομόνωση Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες και διασφαλίζοντας τους, ίσες ευκαιρίες για μόρφωση και δουλειά. Το έργο αυτό απαντά στην ανησυχία των γονιών για το πώς θα επιβιώσουν τα παιδιά τους που έχουν τέτοια προβλήματα όταν οι ίδιοι φύγουν από την ζωή.

Η σύγχρονη αυτή υποδομή για την εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες περιελάμβανε τη δημιουργία Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) επιφάνειας 4.500 μ2, Οικοτροφείου επιφάνειας 5.000 μ2, Κλειστού Γυμναστηρίου και Κολυμβητηρίου καθώς και την κατασκευή Ειδικού Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου-Λυκείου.

Ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων αρχικά κινήθηκε ταχύτατα για την υλοποίηση του έργου καθώς ήδη έχουν εγκριθεί από το Τεχνικό Συμβούλιο οι προμελέτες αλλά, σύμφωνα με πληροφορίες, από το Νοέμβριο του 2009 οι διαδικασίες υλοποίησης του έργου έχουν σταματήσει.

Ε Ρ Ω Τ Α Τ Α Ι
η κ. Υπουργός

1) Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η υλοποίηση του Ειδικού Σχολικού Κέντρου για τα άτομα με αναπηρία (campus για ΑμΕΑ) στην Κομοτηνή;

2) Γιατί καθυστερούν οι διαδικασίες εκπόνησης από τον ΟΣΚ της μελέτης εφαρμογής του έργου;

3) Πότε προβλέπεται να ολοκληρωθεί το έργο και να παραδοθεί για χρήση στην εκπαιδευτική κοινότητα;

Αθήνα, 12/ 03 / 2010

Ο ερωτών Βουλευτής

Ευριπίδης Σ. Στυλιανίδης
Βουλευτής Ροδόπης

ΣυνημμένοΜέγεθος
Ερώτηση για την Καθυστέρηση της Υλοποίησης Campus για ΑμΕΑ στην Κομοτηνή (doc)32.5 KB