Skip to Navigation

Ερώτηση για την Απογύμνωση της Ελληνικής Περιφέρειας

ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ Σ. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ Ν Δ
ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

 

 

Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
1. ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛ. ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
2. ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
3. ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

 

ΘΕΜΑ: «Η ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΑΠΟΓΥΜΝΩΝΕΙ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ»

Βασική προτεραιότητα της πολιτικής της ΝΔ διαχρονικά είναι η στήριξη της ελληνικής περιφέρειας. Γι’ αυτό άλλωστε είχε προγραμματιστεί το 80% του ΕΣΠΑ να διατεθεί προς αυτή την κατεύθυνση.

Οι βασικοί πυλώνες στους οποίους παραδοσιακά η ελληνική περιφέρεια στήριζε την ύπαρξη και τη λειτουργία της ήταν: α) η τοπική αυτοδιοίκηση που εξυπηρετούσε καθημερινά τον πολίτη διοικητικά και από άποψη κοινωνικής μέριμνας και πραγμάτωνε την αρχή της επικουρικότητας, β) η ασφάλεια των πολιτών που την εγγυάτο η αποκεντρωμένη λειτουργία της αστυνομίας, γ) η σφριγηλότητα της τοπικής κοινωνίας που διασφαλίζεται από τη λειτουργία των σχολείων ακόμη και σε απομονωμένα χωριά των νησιών ή της ορεινής και ακριτικής Ελλάδας, δ) η σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων και η ομαλή κοινωνικοποίηση τους, που διευκολύνεται από τη λειτουργία της παραδοσιακής εκκλησιαστικής ενορίας ανά χωριό ή στις συνοικίες της πόλης.

Η Κυβέρνηση προκειμένου να επιβάλει τους όρους του Μνημονίου προβαίνει σε άστοχες οριζόντιες περικοπές, που διαταράσσουν και διακυβεύουν ακόμη και το βασικό κοινωνικό ιστό της ελληνικής Περιφέρειας.

Ο πρόχειρος σχεδιασμός του Καλλικράτη, η έλλειψη πόρων και η κακή προετοιμασία της διοικήσεως, κινδυνεύει να καταστρέψει την αποτελεσματικότητα της τοπικής αυτοδιοίκησης, όσον αφορά τη διοικητική εξυπηρέτηση του πολίτη στην περιφέρεια και την εφαρμογή της επικουρικότητας.

Οι συγχωνεύσεις των σχολείων με τον τρόπο που γίνονται, χωρίς σχεδιασμό και με καθαρά λογιστικά κριτήρια, οδηγούν στη δημιουργία ενός νέου ρεύματος εσωτερικής μετανάστευσης. Κλείνουν σχολεία χωρίς σχέδιο, ενώ δεν καλύπτεται ούτε το κόστος μεταφοράς των μαθητών. Η εκπαίδευση υποτάσσεται στη λογική του Μνημονίου και την ίδια στιγμή η ύπαιθρος απογυμνώνεται.

Η εφαρμογή του Καλλικράτη στις υπηρεσίες της Αστυνομίας, το κλείσιμο πολλών αστυνομικών τμημάτων σε απομονωμένα χωριά, στερεί από την Περιφέρεια τις εγγυήσεις ασφάλειας, την ίδια στιγμή που η εγκληματικότητα και η λαθρομετανάστευση αυξάνεται ιδιαιτέρως σε ακριτικούς, ορεινούς και νησιωτικούς οικισμούς.

Τέλος, η υπαγωγή του ιερού κλήρου στην αναλογία 1 προς 5 για την πρόσληψη ιερέων, όπως καταγγέλλει και η Εκκλησία της Ελλάδος, δημιουργεί σοβαρές ελλείψεις ιερέων κυρίως στα χωριά και τις πόλεις της ελληνικής περιφέρειας, με αποτέλεσμα να διασπάται και η έννοια της παραδοσιακής ενορίας με ότι αυτό σημαίνει για την κοινωνική συνοχή.

 

Ε Ρ Ω Τ Ω Ν Τ Α Ι
οι κ.κ. Υπουργοί

1. Ποια αντίληψη τους οδηγεί σε αυτές τις αποφάσεις; Δεν καταλαβαίνει η Κυβέρνηση ότι όταν σε μία απομονωμένη ορεινή ή νησιωτική περιοχή της Ελληνικής επαρχίας καταργείς τις υπηρεσίες διοικητικής μέριμνας του Δήμου, κλείνεις αναγκαστικά το σχολείο, αφαιρείς την αστυνομική φύλαξη και υπονομεύεις τη λειτουργία της εκκλησίας λόγω της ανυπαρξίας ιερέα, ουσιαστικά υποδεικνύεις στους κατοίκους να εγκαταλείψουν την περιφέρεια και να μετακινηθούν στο κοντινότερο αστικό κέντρο;

2. Δεν γίνεται κατανοητό από την Κυβέρνηση ότι η απογύμνωση όλων αυτών των οικισμών θα μετατρέψει τους ενεργούς αγροτικούς πληθυσμούς του χωριού, σε στρατιές ανέργων της πόλης, οδηγώντας τελικά σε μαρασμό και την ύπαιθρο και τα αστικά κέντρα;

3. Στην καρδιά της οικονομικής κρίσης και ενώ εμφανίζονται έντονες τάσεις φυγής του αστικού πληθυσμού προς την ύπαιθρο, για ποιο λόγο η Κυβέρνηση υπονομεύει από μόνη της το διοικητικό, εκπαιδευτικό και κοινωνικό ιστό της Περιφέρειας;

4. Η λογιστική προσέγγιση των Κυβερνώντων μήπως τελικά είναι οικονομικά αντιαποδοτική και αναπτυξιακά αντιπαραγωγική; Μήπως, δηλαδή, η λύση ήταν η ουσιαστική αποκέντρωση και όχι η τεχνητή συγκέντρωση που προκαλείται;

Αθήνα, 08 / 03 / 2011

Ο ερωτών Βουλευτής

Ευριπίδης Σ. Στυλιανίδης
Βουλευτής Ροδόπης