Επίκαιρη Επερώτηση για την Κατάργηση, Συγχώνευση Σχολείων

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

 

ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

 

ΘΕΜΑ: Κατάργηση, συγχώνευση σχολείων

Η απόφαση της Κυβέρνησης, για την κατάργηση, συγχώνευση και υποβάθμιση 1.933 σχολικών μονάδων στον εκπαιδευτικό χάρτη της χώρας που γίνεται ατεκμηρίωτα, χωρίς στοιχεία και χωρίς να έχει προηγηθεί οποιοσδήποτε διάλογος και διαβούλευση με την εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα, με την τοπική αυτοδιοίκηση, τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, πλήττει ανεπανόρθωτα την ποιότητα της ζωής στην περιφέρεια και την ελληνική ύπαιθρο αλλά και των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η κυβέρνηση, χωρίς ουσιαστικό διάλογο, χωρίς κανένα πρόσχημα, ξαφνικά, μέσα σ’ ένα Σαββατοκύριακο, διέγραψε 1.056 σχολεία σε όλη την Επικράτεια.

Με αυτό τον τρόπο, αποδεικνύεται ότι το δήθεν όραμα που είχε η κυβέρνηση για νέο ποιοτικό σχολείο, όχι μόνο δεν υφίσταται, αλλά υποβαθμίζεται και μετατρέπεται σ’ ένα «Φτηνό Σχολείο».

Χιλιάδες παιδιά φεύγουν ξαφνικά από τον εκπαιδευτικό χάρτη. Αναγκάζονται να μετακινούνται σε πολύ μεγάλες αποστάσεις, ενώ μέχρι σήμερα είναι απλήρωτες οι μεταφορές των μαθητών. Φαίνεται ότι μοναδικός στόχος είναι η μετακύληση του κόστους μεταφοράς στους δήμους και τους γονείς . Γίνονται αυτά τα παιδιά όμηροι των καιρικών συνθηκών που, πολλές φορές, είναι δύσκολες και αντίξοες στην Ελληνική Περιφέρεια.

Προσπαθεί, με άλλα λόγια, η κυβέρνηση να λιγοστέψει τα σχολεία, αλλά με αυτό τον τρόπο, δυστυχώς, αυξάνει τα μαθησιακά ελλείμματα, εξαφανίζει τους υποστηρικτικούς θεσμούς, αυξάνει δραστικά τους άνεργους εκπαιδευτικούς. Και τελικώς, εκείνο το οποίο καταφέρνει είναι να τορπιλίσει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.

Κι όλα αυτά τα κάνει στο όνομα μιας δήθεν αποκέντρωσης με μοναδικό όμως στόχο που εξυπηρετείται από αυτό το πρόχειρο σχέδιο της κυβέρνησης είναι καθαρά λογιστικό. Αλλά, ακόμα κι αυτή η λογιστική πρακτική που υπηρετεί αυτό το σχέδιο της κυβέρνησης, είναι κοντόφθαλμη, είναι βραχυχρόνια. Γιατί μακροπρόθεσμα δημιουργείται ένα τεράστιο πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό κόστος. Όχι μόνο για τη μεταφορά των μαθητών, όχι μόνο γιατί δημιουργούνται μαθητές δύο ταχυτήτων, αλλά κυρίως γιατί ερημώνεται η Ελληνική Περιφέρεια, δημιουργούνται αντικίνητρα, για να μείνει ο πολίτης στην Περιφέρεια. Και, δυστυχώς, δημιουργούνται συνθήκες μας σύγχρονης αστυφιλίας που μας παραπέμπει πολλές δεκαετίες πίσω. Αυτά τα σχέδια είναι αμφιβόλου ποιότητος.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, καθώς και την ανάγκη να αναθεωρήσει άμεσα τις αποφάσεις της η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της δυσμενούς κατάστασης που έχει επιφέρει η κατάργηση και συγχώνευση σχολείων στον εκπαιδευτικό χάρτη της χώρας,

 

Επερωτάσθε κυρία Υπουργέ:

1. Γιατί ξαφνικά και χωρίς ουσιαστικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, τις τοπικές κοινωνίες, την τοπική αυτοδιοίκηση, και τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, προχωρήσατε στην κατάργηση και συγχώνευση σχολείων μέσα σε ένα σαββατοκύριακο;

2. Γιατί αποφασίσατε να ερημώσετε την ελληνική περιφέρεια και να φέρετε την χώρα δεκαετίες πίσω, κλείνοντας σχολεία με μαθητές;

3. Γιατί υποχρεώσατε χιλιάδες γονείς και μαθητές να βρίσκονται σε σύγχυση και αμηχανία και χιλιάδες διορισμένους και αδιόριστους εκπαιδευτικούς να ζουν πλέον σε συνθήκες οικονομικής και κοινωνικής ανασφάλειας και αβεβαιότητας;

4. Ποιο είναι το σχέδιο σας για την αντιμετώπιση της μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία;

5. Γιατί δημιουργείτε υπερδιογκωμένα και απρόσωπα σχολεία δίνοντας σημασία στην «ποσοτική» εκπαίδευση και όχι στην ποιοτική;

6. Ποια είναι τα εκπαιδευτικά, παιδαγωγικά και επιστημονικά εκείνα κριτήρια που λάβατε υπόψη σας για να κλείσετε, και να συγχωνέυσετε σχολεία και παράλληλα να ιδρύσετε μεγάλες απρόσωπες σχολικές μονάδες που διοικούνται δύσκολα, που οι μαθητές δεν μπορούν να αναπτύξουν τις δεξιότητες τους και περιθωριοποιούνται, όπου αναπτύσσονται φαινόμενα ενδοσχολικής βίας, που οι μαθητές είναι επιρρεπείς στην παραβατικότητα λόγω έλλειψης προσωπικών σχέσεων μαθητή –εκπαιδευτικού, σχολεία πολυδύναμα που οδηγούν στην σχολική διαρροή και στην διόγκωση της αμάθειας;

Αθήνα, 18 / 03 / 2011

 

Οι Επερωτώντες Βουλευτές

1. Σπηλιωτόπουλος Άρης
2. Ταλιαδούρος Σπύρος
3. Λυκουρέντζος Ανδρέας
4. Πλακιωτάκης Γιάννης
5. Μουσουρούλης Κων/νος
6. Νικολόπουλος Νίκος
7. Ιωαννίδης Γιάννης
8. Χαρακόπουλος Μάξιμος
9. Καραγκούνης Κωνσταντίνος
10. Παναγιωτόπουλος Νίκος
11. Καλογιάννης Σταύρος
12. Βόζενμπεργκ Ελίζα
13. Χατζηγάκης Σωτήρης
14. Γιαννάκης Μιχάλης
15. Στυλιανίδης Ευριπίδης
16. Σταϊκούρας Χρήστος
17. Λέγκας Νικόλαος
18. Τσουμάνης Δημήτρης
19. Ζωής Χρήστος
20. Τασούλας Κων/νος

Πρόσφατα Νέα
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod
27 Οκτώβριος 2020 - 2:36μμ

ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΟΥΡΚΙΑΣ, ΚΥΠΡΟΥ ΚΑΙ ΕΛΛΑΔΑΣ ΜΙΛΗΣΕ Ο Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ 

Με τη συμμετοχή της Υπουργού Ενέργειας της Κύπρου και καθηγητών από διάφορα μέρη του κόσμου και υπό το συντονισμό του Καθηγητή της Νομικής Αθηνών Θ. Φορτσακη και του καθηγητή Νομικής του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου Ν. Κουλούρη, ξεκίνησε τη λειτουργία του με τηλεδιάσκεψη το νεοσύστατο Ινστιτούτο Ενεργειακής Πολιτικής του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου.
18 Οκτώβριος 2020 - 11:52πμ

ΣΤΗΝ ΚΟΜΟΤΗΝΗ Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ Λ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: ΜΕΣΑ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΗΚΑΝ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΑΣ ΡΟΔΟΠΗΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ 

Επίσκεψη εργασίας πραγματοποιήθηκε από τον Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη Λ. Οικονόμου και τον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας κ. Καραμαλάκη στην Κομοτηνή, συνοδεία του Βουλευτή Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας Ευριπίδη Στ. Στυλιανίδη. 
15 Οκτώβριος 2020 - 6:11μμ

ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ, ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ -ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΙΤΛΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΓΕΩΘΕΡΜΙΑ ΖΗΤΗΣΕ ΑΠΟ Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΚΑΙ Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ Ο ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ

Επιγραμματικά, διεκδικητικά και στοιχειοθετημένα, στο πλαίσιο της διακομματικής για τη Θράκη, έθεσε ο Ευριπίδης Στυλιανίδης σειρά από ζητήματα, μαζί τους δυο συναδέλφους του Βουλευτές Τάκη Χαρίτου και Ιλχαν Αχμέτ. Συγκεκριμένα ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας κατά την επίσκεψη του στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, ενημέρωσε τον Υπουργό κ. Κώστα Καραμανλή για την κατάσταση στη Ροδόπη και διεκδίκησε
14 Οκτώβριος 2020 - 1:47μμ

5 ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΡΟΔΟΠΗ ΕΘΕΣΕ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ Ο ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ

Τηλεδιάσκεψη με τους Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας στην Αν. Μακεδονία και τη Θράκη και τον Περιφερειάρχη είχε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ενόψει της επίσκεψης του τις επόμενες μέρες στη Σαμοθράκη.
14 Οκτώβριος 2020 - 12:43μμ

7 ΑΞΟΝΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΑΚΗ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ Ο ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ ΣΤΗ ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΑΚΗ

  Στη Διακομματική Επιτροπή της Βουλής για τη Θράκη κλήθηκε για ενημέρωση ο Περιφερειάρχης Αν. Μακεδονίας και Θράκης Χρήστος Μέτιος, προκειμένου να ενημερώσει για τις αναπτυξιακές πρωτοβουλίες και το πρόγραμμα της Περιφέρειας με στόχο να ξεκολλήσει από την 11η θέση σε απορροφητικότητα κονδυλίων και να απαντήσει στις ερωτήσεις των Βουλευτών για μέτρα και στόχους του μέλλοντος. 
14 Οκτώβριος 2020 - 12:37μμ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΧΗΓΟ ΓΕΣ Χ. ΛΑΛΟΥΣΗ: ΠΡΟΧΩΡΑ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΙΑΣΜΟΥ-ΘΡΑΚΙΚΩΝ ΜΕΤΕΩΡΩΝ

Σημαντική συνάντηση με τον Αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Στρατού κ.Χαράλαμπο Λαλούση είχε στο περιθώριο της ενημερωτικής Συνεδρίασης  της Επιτροπής Εξωτερικών και Άμυνας της Ελληνικής Βουλής στο ΓΕΕΘΑ, ο Βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας.