Συνέντευξη στην Εφημερίδα LIFO

1.    Πόσο δύσκολο να περάσετε και γιατί όχι, να επιβάλλετε το μήνυμα της πράσινης μετακίνησης στην ελληνική κοινωνία σήμερα;

Στη χώρα μας, τα προηγούμενα χρόνια, είχαμε συνηθίσει ακόμα και για τις πιο σύντομες μετακινήσεις να επιστρατεύουμε το αυτοκίνητό μας, απόρροια της νοοτροπίας μας αλλά και των ελλιπών υποδομών στα αστικά μέσα συγκοινωνίας. Αποτέλεσμα αυτής της «συνήθειας» ήταν η συμφόρηση των αστικών οδικών δικτύων και η κατακόρυφη αύξηση των ρυπογόνων σωματιδίων, που επιβάρυναν το περιβάλλον με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται διαρκώς η ποιότητα ζωής μας. 
Σήμερα οι δικαιολογίες έχουν αρχίσει να εκλείπουν. Οι Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες αλλάζουν. Με τα καινούργια, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορεία της ΕΘΕΛ και του ΟΑΣΘ, η χώρα μας διαθέτει πλέον έναν από τους πιο σύγχρονους συγκοινωνιακούς στόλους σε ολόκληρο τον κόσμο. Τα νέα οχήματα δρομολογούνται σε γραμμές που παρουσιάζουν αυξημένη επιβατική κίνηση, ώστε οι πολίτες να απολαμβάνουν καλύτερες και ταχύτερες συνθήκες μετακίνησης σε συνδυασμό με το σεβασμό και την πρόνοια για το περιβάλλον

Παράλληλα, με την κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης, καθώς και την επέκταση του υπόγειου σιδηροδρομικού δικτύου στην Αθήνα παρέχουμε τη δυνατότητα στους πολίτες να κινηθούν με ταχύτητα και ασφάλεια. Ταυτόχρονα, αναβαθμίζουμε και επεκτείνουμε τα σιδηροδρομικά δίκτυα τόσο για τις μετακινήσεις των πολιτών όσο και για τις μεταφορές εμπορευμάτων, ώστε να βελτιωθούν οι υπηρεσίες που παρέχονται στο κοινωνικό σύνολο. Τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς αποτελούν έναν άνετο, γρήγορο και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο μετακινήσεων που επιλέγουν καθημερινά και εμπιστεύονται οι πολίτες.
Η κοινωνία σήμερα, μπορεί να εμπιστευθεί τις Δημόσιες Συγκοινωνίες, καθώς παρέχουν άνεση, ασφάλεια και ταχύτητα στις μετακινήσεις διατηρώντας το φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα τους.

2.    Εσείς, στην καθημερινότητά σας – όσο φορτισμένη και αν είναι – τι επιλογές κάνετε προς μία μετακίνηση περισσότερο πράσινη;

Όποτε οι υποχρεώσεις μου το επιτρέπουν προτιμώ να χρησιμοποιώ τη vespa μου. Μ’ αρέσουν επίσης τα μέσα σταθερής τροχιάς. Στην ιδιαίτερή μου πατρίδα, την Κομοτηνή επιλέγω να περπατάω για να συναντώ τους συμπολίτες μου ή όταν ο καιρός είναι καλός χρησιμοποιώ το ποδήλατό μου. Δυστυχώς όμως, οι πολιτικές που υποχρεώσεις συχνά, μου στερούν τη χαρά της ελεύθερης μετακίνησης.

3.    Ποια είναι τα στοιχεία/συνήθειες της αστικής μετακίνησης που θεωρείτε τις μεγαλύτερες πληγές σήμερα;

Δυστυχώς και λόγω των παλαιότερων συνθηκών, καταστήσαμε επί χρόνια το αυτοκίνητο προέκταση του εαυτού μας. Μ’ αυτό δεν μετακινούμασταν απλά, αλλά επιδιώκαμε να καταξιωθούμε κοινωνικά, να γοητεύσουμε, να εκδηλώσουμε μια ακατανόητη «μαγκιά». Η εποχή όμως άλλαξε. Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι το αύριο. Μας παρέχουν μεγαλύτερη ταχύτητα, άνεση, αξιοποίηση χρόνου, είναι πιο οικολογικά, πιο κοινωνικά, πιο “in” όπως θα έλεγαν οι νέοι. Δε μπλοκάρεις στην κίνηση, δεν εκνευρίζεσαι, δε χάνεις χρόνο για να βρεις παρκινγκ. Είναι ο κόσμος που έρχεται και η νέα γενιά τον κατανοεί.

4.    Θα βοηθήσει η εφαρμογή ενός προγράμματος πιστής πράσινης μετακίνησης να γίνει η Αθήνα πραγματική μητρόπολη.

Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της πολιτικής του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών για τις «πράσινες» μετακινήσεις στοχεύει στη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών που θα παρέχουν στο κοινωνικό σύνολο υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες, όπως η ασφάλεια και η ταχύτητα, ενώ ταυτόχρονα διατηρούν και ενισχύουν τα φιλικά προς το περιβάλλον χαρακτηριστικά. Η κινητικότητα είναι ένας τομέας, στο οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση εστιάζει την προσοχή της. Οι καλύτερες Δημόσιες Συγκοινωνίες οδηγούν στη βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος και στην ουσιαστική αναβάθμιση της ποιότητας ζωή των πολιτών. Αυτό συμβαίνει γιατί αφενός μειώνονται οι εκπομπές ρύπων και η ηχορύπανση και αφετέρου δε χάνουμε άσκοπα χρόνο στις μετακινήσεις. Γίνεται λοιπόν αντιληπτό ότι η βελτίωση των αστικών συγκοινωνιακών δικτύων σε συνδυασμό με την ανάπτυξη των «πράσινων» μετακινήσεων αποτελούν κύριες συνιστώσες στην ουσιαστική αναβάθμιση των χαρακτηριστικών των πόλεων.

5.    Ποιες είναι οι δικές σας αγαπημένες διαδρομές στην πόλη;

Η Αθήνα συνδυάζει το βουνό με τη θάλασσα και τις σύγχρονες υποδομές με τα ιστορικά στοιχεία. Οι διαδρομές λοιπόν, που μπορεί να ακολουθήσει κάποιος κάτοικος ή επισκέπτης παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Αν θα επέλεγα κάποια θα ήταν αυτή με το Τραμ, που διασχίζει περιοχές όπως ο Άλιμος, το Παλαιό Φάληρο και ο Φλοίσβος και κινείται στην παραλιακή έχοντας τη μαγευτική θέα της θάλασσας.    
           
 Δημοσιέυθηκε στην εφημερίδα LIFO 28/2/2009.

Πρόσφατα Νέα
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod
9 Ιουλίου 2020 - 6:56μμ

Ο ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΑΚΗ. ΔΙΚΑΙΩΝΕΤΑΙ Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης πρότεινε σήμερα στον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων Κωνσταντίνο Τασούλα, τη δημιουργία Διακομματικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη και την Ανάδειξη της Θράκης, ανταποκρινόμενος στο διαχρονικό αίτημα της περιοχής, που πρόσφατα είχαν την ευκαιρία να το ξανακαταθέσουν οι Μητροπολίτες της Τοπικής Εκκλησίας που τον επισκέφθηκαν.
7 Ιουλίου 2020 - 11:02πμ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΕΤΑΔ ΑΝΤΩΝΗ ΜΠΕΖΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ

Συστηματική πίεση για την ανταποδοτική αξιοποίηση των τουριστικών ακινήτων του Νόμου Ροδόπης ασκεί ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Ευριπίδης Στυλιανίδης.
6 Ιουλίου 2020 - 10:59πμ

ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ SHELMAN

Καθοριστικής σημασίας συνάντηση είχε σήμερα ο Βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας Ευριπίδης Στ. Στυλιανίδης με τον Υπουργό Ανάπτυξης Άδωνη Γεωργιάδη για την επανεκκίνηση της βιομηχανίας Shelman στην Κομοτηνή.
29 Ιουνίου 2020 - 10:15πμ

ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΜΟΤΗΝΗ

Με τον Γενικό Διευθυντή της Αστυνομίας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Στρατηγό Συριτούδη είχε συνάντηση εργασίας ο Βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας και Εκπρόσωπος της Ελλάδας στο Συμβούλιο της Ευρώπης Δρ. Ευριπίδης Στυλιανίδης.
28 Ιουνίου 2020 - 9:49μμ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΝΙΚΟ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΔΡ. ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΣΤ. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ, ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΡΟΔΟΠΗΣ-ΝΔ, ΕΠΙΚ. ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΝΟΜΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ

Ευριπίδης Στυλιανίδης: Να μετατρέψουμε την κρίση σε ευκαιρία Ο βουλευτής Ροδόπης της ΝΔ τονίζει ότι η Ελλάδα πρέπει να είναι έτοιμη να ασκήσει τα κυριαρχικά της δικαιώματα και εξηγεί πότε η προσφυγή στη Χάγη μπορεί να είναι χρήσιμη για την Ελλάδα Νίκος Οικονόμου

ΝΑ ΣΥΣΤΑΘΕΙ ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΑΚΗ

Υπέρ της συγρότησης Διακομματικής επιτροπής για τη Θράκη τάσσεται με συνέντευξή του στο iEidiseis ο Ευρυπίδης Στυλιανίδης, βουλευτής Ροδόπης της ΝΔ και Επικ. Καθηγητής Νομικής του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου, εκφράζοντας μάλιστα τη βεβαιότητα ότι ο πρωθυπουργός θα είναι θετικός στη συγκεκριμένη ανάγκη.Ο πρώην υπουργός επισημαίνει ότι το «κόμμα Σαδίκ» «όχι απλά συνεργάζεται, αλλά καθοδηγείται σε μεγάλο βαθμό από την τουρκική διπλωματία».