Συνέντευξη στην Εφημερίδα ΕΞΠΡΕΣ

1.  Στυλιανίδη, μετά την επιτυχή έκβαση της αποκρατικοποίησης της Ολυμπιακής, σειρά έχει η εξυγίανση του ΟΣΕ. Πότε αναμένεται να παρουσιασθεί το τελικό σχέδιο της κυβέρνησης; Θεωρείτε ότι η προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων μέσω ΣΔΙΤ  για τα έργα που αφορούν το δίκτυο αλλά και την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ, θα συμβάλλουν ουσιαστικά στην εξυγίανση του ελλειμματικού Οργανισμού;

Η εξυγίανση και η ανασυγκρότηση του ΟΣΕ αποτελεί  κορυφαία προτεραιότητα για την κυβέρνηση, καθώς κάθε ημέρα δημιουργούνται  ζημίες 2 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ το συνολικό χρέος που δημιουργήθηκε και συσσωρεύτηκε τις τελευταίες δεκαετίες ξεπερνά  τα 8 δις. ευρώ. Δυστυχώς, η σπατάλη, η αδιαφορία και η ανευθυνότητα που επέδειξαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ απαξίωσαν τον οργανισμό και τον οδήγησαν σε άγονες γραμμές και διαδρομές. Σήμερα, είμαστε αποφασισμένοι να αλλάξουμε πορεία.
Εντός των προσεχών ημερών θα  οριστικοποιηθούν οι κατευθύνσεις και τα επόμενα βήματα υλοποίησης του Σχεδίου Ανασυγκρότησης, το οποίο  έχει ως κεντρικούς άξονες την εξυγίανση,  την ασφάλεια και τη διαφάνεια. Βασικό σημείο  βεβαίως αποτελεί και η ανάπτυξη του στρατηγικού σχεδιασμού, καθώς και η αντίστοιχη ενίσχυση  του επενδυτικού προγράμματος.
Ιδιαιτέρα σημαντική κρίνεται η προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), όπως ακριβώς συνέβη και στο πρόσφατο παρελθόν με τις επενδύσεις για την ανάπτυξη των οδικών αξόνων, καθώς και άλλων υποδομών  σε  όλη τη χώρα.
Σε ότι αφορά την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ, η αξιοποιήσιμη περιουσία υπολογίζεται σε 1 δις. ευρώ.  Εκτιμούμε ότι  με τους κατάλληλους χειρισμούς, συμπεριλαμβανομένης και της νομοθετικής ρύθμισης που θα διευκολύνει την αξιοποίηση, θα μπορούσε να αποδώσει  έσοδα πολλών εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο.
Για να γίνει πραγματικότητα, οποιοδήποτε σχέδιο οικονομικής εξυγίανσης, προϋπόθεση είναι η ανατροπή όλων των μεγεθών που συνθέτουν σήμερα την δραματική οικονομική εικόνα του ελληνικού σιδηροδρόμου. Παράλληλα απαιτείται σειρά μέτρων για τη στροφή σε κερδοφόρες χρήσεις καθώς και η μείωση των υπέρογκων δαπανών.

2. Πώς οραματίζεστε εσείς τον ελληνικό σιδηρόδρομο;

Αυτή τη στιγμή, μια σειρά από σημαντικά έργα βρίσκονται σε εξέλιξη σε όλη την Ελλάδα. Έργα, τα οποία με την ολοκλήρωσή τους, πολύ σύντομα, θα αναδείξουν το σύγχρονο πρόσωπο του σιδηροδρόμου και θα τον καταστήσουν εφάμιλλο των προηγμένων σιδηροδρομικών δικτύων της Ευρώπης.

Χαρακτηριστικά σας αναφέρω, ότι όταν θα ολοκληρωθεί το νέο σιδηροδρομικό δίκτυο, ο νέος άξονας από την Πάτρα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, ο χρόνος των διαδρομών θα μειωθεί σημαντικά. Συγκεκριμένα η διαδρομή Αθήνα – Πάτρα θα πραγματοποιείται σε λιγότερο από 2 ώρες, ενώ η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη δε θα ξεπερνά σε χρόνο τις 3,5 ώρες.
Ετοιμαζόμαστε λοιπόν για μια νέα εποχή στις μεταφορές, με την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου. Ο σιδηρόδρομος αποκτά πλέον σύγχρονο, ευρωπαϊκό πρόσωπο, με τεράστια οφέλη για τις μετακινήσεις, τις μεταφορές, αλλά ταυτόχρονα και το περιβάλλον.

Το ολοκληρωμένο σχέδιο ανασυγκρότησης, το οποίο θα βάλει τέλος στις άγονες γραμμές και διαδρομές που ακολούθησε τις τελευταίες δεκαετίες ο ελληνικός σιδηρόδρομος και θα τον επαναφέρει πάνω στις ράγες που οδηγούν στο μέλλον, ανταποκρίνεται τόσο τους εθνικούς και οικονομικούς, όσο και τους κοινωνικούς στόχους που έχουμε βάλει ως χώρα. 

Μέσα από την ανάπτυξη του σύγχρονού σιδηροδρομικού δικτύου, οι πολίτες, ανεξάρτητα από τον τόπο που ζούνε, θα μπορούν πλέον να απολαμβάνουν γρηγορότερες, ασφαλέστερες και ποιοτικότερες μετακινήσεις. Ταυτόχρονα, ο κεντρικός ρόλος του σιδηροδρόμου στις μεταφορές, σε συνδυασμό με τα λιμάνια και τη λειτουργία Εμπορευματικών Κέντρων καθιστούν τη χώρα μας διαμετακομιστικό κόμβο της ευρύτερης περιοχής γεγονός που θα μας δώσει μια ισχυρή αναπτυξιακή ώθηση και θα δημιουργήσει καινούργιες θέσεις εργασίας, ειδικά μετά τη διόγκωση του μεταφορικού έργου, λόγω κυρίως των αυξημένων εξαγωγών των ασιατικών χωρών προς την Ευρώπη.

Η Ελλάδα των δύο και τριών ταχυτήτων με την οποία βολεύονταν κάποιοι δε μας ικανοποιεί. Θέλουμε να τρέξουμε στη νέα εποχή με μία, κοινή, υψηλή ταχύτητα είτε είμαστε στα αστικά κέντρα, είτε βρισκόμαστε στις ακριτικές και ορεινές γωνιές της πατρίδας μας.

3. Σε ότι αφορά τους εργαζομένους και την εθελουσία έξοδο, θα υπάρξει  η ίδια λογική που υπήρξε αντίστοιχα στην Ολυμπιακή;

Η εθελούσια έξοδος αποτελεί βασικό στοιχείο του Σχεδίου Ανασυγκρότησης.  Όμως θα πρέπει να γίνει στοχευμένα αφού δεν υφίστανται οι ίδιοι παράγοντες με την Ολυμπιακή ή τον ΟΤΕ.  Για το λόγο αυτό θέλω να επισημάνω, ότι σε καμιά περίπτωση δεν πρόκειται να θιγούν τα δικαιώματα των εργαζομένων, καθώς όπως αποδείχτηκε πρόσφατα με την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής, γνώμονάς μας είναι η εξασφάλιση των κατοχυρωμένων εργασιακών δικαιωμάτων. Σε συνεργασία με τα υπουργεία Εργασίας και Οικονομίας θα βρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση τόσο για τον ΟΣΕ όσο και για τους εργαζόμενους οι οποίοι δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να νιώθουν ανασφάλεια.

4. Από τις πρώτες μέρες που αναλάβατε την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, θέσατε ως στόχο να καταστήσετε την Ελλάδα διαμετακομιστικό κέντρο για τις περιοχές της Νότιας και Ανατολικής Ευρώπης, του Εύξεινου Πόντου και της Ανατολικής Μεσογείου, αξιοποιώντας και αναπτύσσοντας τις συνδυασμένες μεταφορές. Ωστόσο, το τοπίο για την λειτουργία των διαμετακομιστικών αλλά και των εμπορευματικών κέντρων παραμένει θολό, καθώς η ανυπαρξία ενός ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου και κυρίως η απουσία χωροταξικού σχεδιασμού, συντελεί σημαντικά στην παρακώλυση της δημιουργίας τους. Σε αυτό το πλαίσιο,  τι πρωτοβουλίες θα αναλάβει το υπουργείο για την διευθέτηση αυτού του θέματος;

Το «Γενικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης» που πρόσφατα ψηφίστηκε από τη Βουλή περιλαμβάνει την λειτουργία Εμπορευματικών Κέντρων και την πρόσβασή τους στα λιμάνια και στις σιδηροδρομικές υποδομές. Ήδη προχωρούν οι εργασίες στο Θριάσιο, ενώ προγραμματίζουμε την κατασκευή αντίστοιχου κέντρου στη Θεσσαλονίκη. Ο συνδυασμός λοιπόν της κατασκευής και λειτουργία των Εμπορευματικών Κέντρων με την ταυτόχρονη αναβάθμιση και επέκταση των μεταφορικών υποδομών, όπως τα σιδηροδρομικά, τα οδικά, τα αεροπορικά και τα θαλάσσια δίκτυα, μας παρέχει τη δυνατότητα να υποδεχτούμε και να διακινήσουμε προς την Μεσόγειο και τη Νότια και Κεντρική Ευρώπη, μεγάλο όγκο εμπορευματοκιβωτίων, αλλά και αυτοκινήτων που εκφορτώνονται στα λιμάνια μας.

Δεδομένης της γεωγραφικής θέσης της χώρας μας, καθώς και των θαλάσσιων συνδέσεων, η ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας, των logistics, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στον σχεδιασμό μας, να καταστήσουμε δηλαδή την Ελλάδα, διαμετακομιστικό και εμπορευματικό κόμβο της ευρύτερης περιοχής. Γι’ αυτό το λόγο, στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, δίνουμε προτεραιότητα στην ανάπτυξή τους.


5. Κατατέθηκε πρόσφατα, με αρκετά μεγάλη καθυστέρηση, η δεσμευτική πρόσφορα από την κοινοπραξία, την οποία ηγούνται τα Βελγικά Ταχυδρομεία, για την εξαγορά των Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ. Ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι η οικονομική πρόσφορα υπολείπεται της αποτίμησης του ανεξάρτητου εκτιμητή για τη θυγατρική των ΕΛΤΑ. Υπάρχει κίνδυνος να καταστεί άγονος ο διαγωνισμός; Σε αυτό το ενδεχόμενο εξετάζεται η πιθανότητα να ακολουθηθούν οι ίδιες διαδικασίες με αυτές της αποκρατικοποίησης της Ολυμπιακής, δηλαδή πρόσκληση και ανοιχτή διαπραγμάτευση;

Η προσφορά που κατατέθηκε κατά τη διαδικασία αποκρατικοποίησης των Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ από τη συγκεκριμένη κοινοπραξία, αξιολογήθηκε από τους συμβούλους και διαπιστώθηκε ότι υστερούσε των προσδοκιών, τόσο στο προσφερόμενο τίμημα, όσο και σε επιμέρους όρους της. Κατόπιν αυτού,  γνωστοποιήσαμε τις θέσεις μας στην Κοινοπραξία, η οποία αρνήθηκε να ανεβάσει το προσφερόμενο τίμημα και να βελτιώσει επιμέρους όρους της προσφοράς της, λόγω και της δύσκολης διεθνούς οικονομικής συγκυρίας. Αυτό που θέλω να επισημάνω είναι ότι η κυβέρνηση τόσο σε αυτήν, όσο και σε κάθε άλλη περίπτωση, προχωρά την ευρωπαϊκή πολιτική απελευθέρωσης με απόλυτο όμως σεβασμό στο δημόσιο και κοινωνικό συμφέρον, καθώς και στην προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Κάθε οικονομική πρόταση εξετάζεται σε βάθος, με πλήρη διαφάνεια και τήρηση των κανόνων, καθώς και του κοινοτικού δικαίου και οι αποφάσεις μας έχουν ως γνώμονα αποκλειστικά την εξυπηρέτηση των εθνικών μας συμφερόντων.

6. Να έρθουμε τώρα στο φιλόδοξο σχέδιο των οπτικών ινών. Παράγοντες της αγοράς πιστεύουν ότι δεν έχει εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα του εγχειρήματος. Πως σκοπεύετε να εξασφαλίσετε την επιτυχία του διαγωνισμού;

Η βιωσιμότητα του έργου Fiber to the Home, δηλαδή του σχεδίου εγκατάστασης οπτικών ινών στο οποίο θα αποκτήσουν πρόσβαση  2 εκατομμύρια νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα, προϋπολογισμού 2,1 δις ευρώ, είναι δεδομένη. Οι τεχνικοί, οικονομικοί και στρατηγικοί λόγοι είναι προφανείς και αυταπόδεικτοι. Οι οπτικές ίνες δεν αμφισβητούνται από κανένα ως η κατ' εξοχήν κατάλληλη υποδομή δικτύων πρόσβασης για τις επόμενες δεκαετίες, σε συνδυασμό μάλιστα και με άλλες ασύρματες τεχνολογίες όπως Wi-Fi και Wi-max. Τα δίκτυα χαλκού έχουν φθάσει προ πολλού στα όριά τους.

Η Ελλάδα έχει ήδη αποσπάσει εγκωμιαστικά σχόλια και ζωηρό ενδιαφέρον από το διεθνή τύπο, ως η πρωτοπόρος χώρα που επενδύει στις οπτικές ίνες ως εθνική υποδομή ανάπτυξης της ευρυζωνικότητας. Με τον τρόπο αυτό, θέτουμε την τεχνολογία αιχμής στην υπηρεσία του πολίτη παρέχοντας μια ολοκληρωμένη δέσμη εφαρμογών, που μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει την τηλε-εκπαίδευση, την τηλε-ιατρική, την τηλε-εργασία και το τηλε-εμπόριο.
Ενδεικτικά σας αναφέρω ότι η Ελλάδα, συνολικά ως χώρα ηγείται των εξελίξεων στον τομέα αυτό και μας ακολουθούν χώρες όπως η Πορτογαλία και η Ιταλία, ενώ αντίστοιχα μοντέλα με το δικό μας ανακοίνωσαν πρόσφατα η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία. Σας λέω λοιπόν, ότι συνεχίζουμε να κινούμαστε δραστήρια για το μεγάλο αυτό έργο και ότι οι κασσάνδρες για ακόμη μία φορά θα διαψευστούν.

7. Ποιά είναι η θέση σας για την διαμάχη ΟΤΕ-Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων;

Οι ρόλοι του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και της ΕΕΤΤ είναι απολύτως διακριτοί. Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων είναι η Ανεξάρτητη Αρχή που εποπτεύει την αγορά, στην οποία δραστηριοποιείται, μεταξύ άλλων, και  ο ΟΤΕ ως ιδιωτική εταιρία. Ως εκ τούτου, δε θα σχολιάσουμε καμία διαμάχη παρόχου με τη ρυθμιστική αρχή, αφού για την επίλυση των όποιων διαφορών αρμόδια είναι τα διοικητικά δικαστήρια.

8. Είστε ικανοποιημένος από την πορεία ανάπτυξης της αγοράς τηλεπικοινωνιών και ειδικότερα από την ανάπτυξη των εναλλακτικών παρόχων;

Στην χώρα μας, τα τελευταία χρόνια, η αγορά τηλεπικοινωνιών έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο, όπως καταγράφεται και στο Implementation Report της Ευρωπαϊκής Ένωσης που κυκλοφόρησε πρόσφατα. Σίγουρα όμως υπάρχουν πάντα περιθώρια βελτίωσης και ορισμένα βήματα που πρέπει να γίνουν ώστε να κατακτήσουμε τους στόχος που βάζουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις παρατηρούνται ακόμη κάποιες νοοτροπίες και αγκυλώσεις του παρελθόντος και οι οποίες επιβραδύνουν την ανάπτυξη συνολικά της αγοράς των τηλεπικοινωνιών. Πρέπει όλοι να αντιληφθούν ότι η βιωσιμότητα και η ανάπτυξη απαιτεί επενδύσεις και σύγχρονες υποδομές που ανταποκρίνονται στις επιταγές του μέλλοντος. Θέλω επίσης να τονίσω ότι από τη μεριά της πολιτεία, μέσω και του έργου των οπτικών ινών, παρέχουμε σε όλους μια ουδέτερη υποδομή διευκολύνοντας μέσω αυτής τον υγιή ανταγωνισμό και την βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχονται στους πολίτες.

Δημοσιέυθηκε στην εφημερίδα ΕΞΠΡΕΣ στις  2/5/2009

Πρόσφατα Νέα
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod
27 Οκτώβριος 2020 - 2:36μμ

ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΟΥΡΚΙΑΣ, ΚΥΠΡΟΥ ΚΑΙ ΕΛΛΑΔΑΣ ΜΙΛΗΣΕ Ο Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ 

Με τη συμμετοχή της Υπουργού Ενέργειας της Κύπρου και καθηγητών από διάφορα μέρη του κόσμου και υπό το συντονισμό του Καθηγητή της Νομικής Αθηνών Θ. Φορτσακη και του καθηγητή Νομικής του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου Ν. Κουλούρη, ξεκίνησε τη λειτουργία του με τηλεδιάσκεψη το νεοσύστατο Ινστιτούτο Ενεργειακής Πολιτικής του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου.
18 Οκτώβριος 2020 - 11:52πμ

ΣΤΗΝ ΚΟΜΟΤΗΝΗ Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ Λ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: ΜΕΣΑ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΗΚΑΝ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΑΣ ΡΟΔΟΠΗΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ 

Επίσκεψη εργασίας πραγματοποιήθηκε από τον Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη Λ. Οικονόμου και τον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας κ. Καραμαλάκη στην Κομοτηνή, συνοδεία του Βουλευτή Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας Ευριπίδη Στ. Στυλιανίδη. 
15 Οκτώβριος 2020 - 6:11μμ

ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ, ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ -ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΙΤΛΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΓΕΩΘΕΡΜΙΑ ΖΗΤΗΣΕ ΑΠΟ Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΚΑΙ Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ Ο ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ

Επιγραμματικά, διεκδικητικά και στοιχειοθετημένα, στο πλαίσιο της διακομματικής για τη Θράκη, έθεσε ο Ευριπίδης Στυλιανίδης σειρά από ζητήματα, μαζί τους δυο συναδέλφους του Βουλευτές Τάκη Χαρίτου και Ιλχαν Αχμέτ. Συγκεκριμένα ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας κατά την επίσκεψη του στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, ενημέρωσε τον Υπουργό κ. Κώστα Καραμανλή για την κατάσταση στη Ροδόπη και διεκδίκησε
14 Οκτώβριος 2020 - 1:47μμ

5 ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΡΟΔΟΠΗ ΕΘΕΣΕ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ Ο ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ

Τηλεδιάσκεψη με τους Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας στην Αν. Μακεδονία και τη Θράκη και τον Περιφερειάρχη είχε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ενόψει της επίσκεψης του τις επόμενες μέρες στη Σαμοθράκη.
14 Οκτώβριος 2020 - 12:43μμ

7 ΑΞΟΝΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΑΚΗ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ Ο ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ ΣΤΗ ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΑΚΗ

  Στη Διακομματική Επιτροπή της Βουλής για τη Θράκη κλήθηκε για ενημέρωση ο Περιφερειάρχης Αν. Μακεδονίας και Θράκης Χρήστος Μέτιος, προκειμένου να ενημερώσει για τις αναπτυξιακές πρωτοβουλίες και το πρόγραμμα της Περιφέρειας με στόχο να ξεκολλήσει από την 11η θέση σε απορροφητικότητα κονδυλίων και να απαντήσει στις ερωτήσεις των Βουλευτών για μέτρα και στόχους του μέλλοντος. 
14 Οκτώβριος 2020 - 12:37μμ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΧΗΓΟ ΓΕΣ Χ. ΛΑΛΟΥΣΗ: ΠΡΟΧΩΡΑ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΙΑΣΜΟΥ-ΘΡΑΚΙΚΩΝ ΜΕΤΕΩΡΩΝ

Σημαντική συνάντηση με τον Αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Στρατού κ.Χαράλαμπο Λαλούση είχε στο περιθώριο της ενημερωτικής Συνεδρίασης  της Επιτροπής Εξωτερικών και Άμυνας της Ελληνικής Βουλής στο ΓΕΕΘΑ, ο Βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας.