Συνέντευξη στην Εφημερίδα «PRESS TIME»

Οι αυξήσεις στα κόμιστρα των ταξί γιατί κρίθηκαν επιβεβλημένες στην παρούσα δυσμενή οικονομική συγκυρία; Μην ξεχνάτε άλλωστε ότι οι επιβάτες των μέσων μαζικής μεταφοράς δέχθηκαν δεύτερο πλήγμα σε διάστημα λίγων μηνών μετά και τις αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων των συρμών και των λεωφορείων.

Ανακοινώσαμε ένα πακέτο τεσσάρων μέτρων, τα οποία είναι κοινωνικά και κινητροδοτικά. Μην απομονώνουμε λοιπόν ένα μέτρο, ας τα δούμε συνολικά.  Να ξεκινήσω από τα ταξί που μου θέτετε. Στα ταξί το κόμιστρο προσδιορίζεται από δέκα συντελεστές. Μηδενίσαμε την αύξηση στους εννέα και αυξήσαμε μόνο τον έναν τον συντελεστή της ταρίφας, δηλαδή της ταχύτητας εξυπηρέτησης του επιβάτη. Όταν ένα ταξί επιλέγει εναλλακτική διαδρομή και τρέχει με μέσο όρο πάνω από 35 χιλιόμετρα, όταν δηλαδή σταματάει να παίρνει διπλομίσθωση και επιλέγει τις άγονες γραμμές, όπως λέγονται, εξυπηρετεί τον επιβάτη ταχύτερα οδηγώντας στον προορισμό του και αυτό δε γίνεται από την αστυνόμευση αλλά από την κινητροδότηση, διότι κερδίζει περίπου τα ίδια λεφτά και έτσι δε νοιώθει την ανάγκη να κάνει παρανομία φορτώνοντας περισσότερο τις κεντρικές αρτηρίες και επιβαρύνοντας το περιβάλλον και την κίνηση. Θεωρώ ότι αυτό είναι προς όφελος όχι μόνο του επαγγελματία οδηγού που δοκιμάζεται κι αυτός λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά είναι προς όφελος του ίδιου του επιβάτη που μεταφέρεται ταχύτερα στον προορισμό του και προς όφελος του περιβάλλοντος και της κίνησης του κέντρου των μεγάλων αστικών κέντρων, άρα είναι και κοινωνικό κατά κάποιο τρόπο το μέτρο.  Τα άλλα μέτρα που πήραμε αφορούν το πάγωμα των κομίστρων του ΚΤΕΛ, κάτι που διευκολύνει τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες στα απομονωμένα χωριά της επαρχίας να έχουν επαφή με τα μεγάλα αστικά κέντρα και βεβαίως τη μείωση των εισιτηρίων των μέσων μαζικής μεταφοράς της Αθήνας του ΟΑΣΑ στο 50% για άτομα που είναι άνω των 65 ετών, κάτω των 18 ετών όχι μόνο όταν πρόκειται για μαθητές στη διαδρομή σπίτι-σχολείο και επιστροφή αλλά και αλλού και βεβαίως των σπουδαστών των ΙΕΚ, των σπουδαστών των κολεγίων και των κέντρων ελευθέρων σπουδών, καθώς και των Ελλήνων φοιτητών του εξωτερικού όταν διαθέτουν την ευρωπαϊκή κάρτα απεριορίστων διαδρομών.  Θα προσέξατε στα τρία αυτά σημαντικά μέτρα και το μέτρο που εφαρμόστηκε στα περιφερειακά αεροδρόμια με την αναστολή των τελών αεροδρομίων, των τελών στάθμευσης, από τον Απρίλιο μέχρι και τα τέλη Σεπτεμβρίου, κάτι το οποίο κινητροδοτεί τους διεθνείς tour operators να φέρουν περισσότερο τουρισμό στην Ελλάδα γιατί θα τους συμφέρει περισσότερο, κάτι το οποίο εντέλει βοηθά τις τοπικές οικονομίες και στηρίζει τον τουρισμό στην ελληνική περιφέρεια.

Πότε θα γίνει η αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής και πότε εκτιμάτε ότι θα αρχίσουν να φαίνονται τα οικονομικά οφέλη για τους επιβάτες των αεροπορικών εταιρειών;

Νομίζω ότι ολοκληρώνεται την επόμενη εβδομάδα και τυπικά η διαδικασία αποκρατικοποίησης, η ύπαρξη περισσοτέρων εταιρειών στην ελληνική αγορά δημιουργεί προϋποθέσεις ανταγωνισμού ο οποίος θα αποβεί προς όφελος και των επιβατών αλλά και της εθνικής οικονομίας. Προς όφελος των επιβατών διότι θα βελτιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες και αυτό είναι πολύ σημαντικό, ενδεχομένως αυτό να επηρεάσει και τις τιμές λόγω ανταγωνισμού, αυτό θα το δούμε. Αλλά και προς όφελος του ελληνικού τουρισμού διότι θα αναζητήσουν νέες αγορές οι καινούριες εταιρείες προκειμένου να προσελκύσουν πελατολόγια και μάλιστα πελατολόγια τα οποία βάζουν ως προορισμό την Ελλάδα.  Σε κάθε περίπτωση το εγχείρημα αυτό νομίζω ότι είναι ένα επιτυχές εγχείρημα, που μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα για κάθε άλλη μορφή αποκρατικοποίησης.

Ποια πολιτική θα ακολουθήσετε στον ΟΣΕ; Οι εργαζόμενοι φοβούνται κύμα εθελούσιας εξόδου που θα απονευρώνει διοικητικά και λειτουργικά τον καταχρεωμένο οργανισμό και θα οδηγήσει τον ελληνικό σιδηρόδρομο μοιραία σε ιδιώτες.

Εκτιμώ ότι ο ΟΣΕ δυστυχώς από πολιτικές του παρελθόντος απαξιώθηκε ενώ δε θα έπρεπε, μια που όχι μόνο είναι κοινωνικό μέσο, αλλά και είναι ένα μέσο που σε ολόκληρη την Ευρώπη είναι και κυρίαρχο και σημαντικό για την ανάπτυξη της οικονομίας.  Στην Ελλάδα τα χρέη μέχρι στιγμής λόγω των τοκοχρεολυσίων από παλαιότερους δανεισμούς ξεπερνούν τα 8 δις και αυξάνονται ραγδαία, δηλαδή κάθε Έλληνας πολίτης πληρώνει 2 εκατομμύρια την ημέρα για τον ΟΣΕ.  Βρισκόμαστε σε μια φάση η οποία έχει τρία στάδια, το πρώτο στάδιο είναι η διασφάλιση της ρευστότητας του οργανισμού, το δεύτερο είναι ο διοικητικός μετασχηματισμός με τρόπο συμβατό με το κοινοτικό δίκαιο ώστε άλλος να είναι ο κάτοχος των υποδομών και άλλος ο παροχέας των υπηρεσιών. Και το τρίτο στάδιο βέβαια είναι ένα ολοκληρωμένο όραμα για την ανάπτυξη των ελληνικών σιδηροδρόμων, με ένα δίκτυο που θα καλύπτει ολόκληρη τη χώρα, ένα δίκτυο το οποίο θα συμβάλλει όχι μόνο στις ποιοτικές μεταφορές επιβατών αλλά και στη διεκδίκηση σημαντικού μεριδίου των εμπορευματικών μεταφορών.  Βασική μας προτεραιότητα είναι η ανάπτυξη αυτή να συνδέσει τον σιδηρόδρομο με λιμάνια και βιομηχανικές ζώνες, να συνδέσει τα αστικά τα ημιαστικά και τα αγροτικά κέντρα και να διευκολύνει με ποιοτικές υπηρεσίες την ελληνική αγορά να κινηθεί ταχύτερα ασφαλέστερα και πιο περιβαλλοντικά.

Η υπόθεση Παυλίδη δημιουργεί συνθήκες αναταραχής στο πολιτικό σκηνικό. Πιστεύετε ότι ο πρώην Υπουργός πρέπει να παραιτηθεί έστω και τώρα, ώστε να μη σύρεται πολιτικά και επικοινωνιακά το θέμα μέχρι την ολοκλήρωση της προκαταρκτικής εξέτασης στη Βουλή;

Το τι θα κάνει ένας Πολιτικός που είναι 35 χρόνια στο Κοινοβούλιο, δεν μπορώ να το υποδείξω εγώ, είναι θέμα ατομικής ευθύνης και συνείδησης. Αυτό όμως που θέλω να πω είναι ότι δεν πρέπει κανέναν εκ προοιμίου ούτε να τον αθωώνουμε, ούτε να τον καταδικάζουμε. Η παράταξή μου και η Κυβέρνηση πιστεύει στη διαφάνεια και πιστεύει στην αυστηρή εφαρμογή των νόμων και των αξιών που υπηρετεί επί δεκαετίες. 

Υπάρχουν περιθώρια αναστροφής του κλίματος μέχρι τις ευρωεκλογές; Ήδη βρίσκεστε πίσω στις δημοσκοπήσεις έως και 4 ποσοστιαίες μονάδες με τα ποσοστά της συσπείρωσης των ψηφοφόρων του κόμματός σας να μην υπερβαίνουν το 62%. Ποιο νομίζετε ότι είναι το ικανό διακύβευμα αυτής της προεκλογικής περιόδου, ώστε να αντιστραφεί η κατάσταση έστω και την τελευταία στιγμή;

Πιστεύω ότι καμία μάχη δεν είναι χαμένη πριν ξεκινήσει. Θεωρώ ότι έχουμε συγκριτικό πλεονέκτημα την υπεροχή σε αξιοπιστία και καταλληλότητα του Αρχηγού μας. Θεωρώ επίσης ότι οφείλουμε να διεκδικήσουμε περισσότερη Ευρώπη, μεγαλύτερη ποιότητα στην πολιτική, περισσότερη πολιτική παρά πολιτική.  Με αυτή την ατζέντα αν πάμε στην αντιπαράθεση και δε διστάσουμε να πούμε ξεκάθαρα την άποψή μας, μπορούμε να ανατρέψουμε το κλίμα, είναι στο χέρι μας.

Σύμφωνα με δηλώσεις σας ο Καραμανλής παραμένει αδιαμφισβήτητος Ηγέτης της παράταξής σας. Αν ηττηθεί όμως στις ευρωεκλογές, όπως φαίνεται και από τα γκάλοπ, η Νέα Δημοκρατία θα έχει απολέσει ποσοστό άνω του 10% της εκλογικής της βάσης σε σχέση με τις ευρωεκλογές του 2004 κι αυτή η απώλεια δε θα είναι απλώς ένα μήνυμα της βάσης αλλά ένα ηχηρό ράπισμα. Πως λοιπόν θα μπορέσει ο Πρωθυπουργός να ζητήσει ανανέωση της εντολής στο πρόσωπό του, αν υποστεί μια τέτοια ήττα;

Ο Καραμανλής έχει διαδρομή, ιστορία, προσφορά, αλλά και προοπτική. Ένωσε την παράταξη μετά από μία μακρά περίοδο κρίσης, διασφάλισε δύο νίκες στις βουλευτικές εκλογές, επίσης σημαντικές νίκες σε ευρωεκλογές και δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές και πιστεύω ότι μπορεί να είναι ο άνθρωπος που μπορεί να κερδίσει για πρώτη φορά τρίτη τετραετία μετά τη μεταπολίτευση.  Απαραίτητη προϋπόθεση γι΄ αυτό είναι να συνειδητοποιήσουμε όλοι ότι είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα της παράταξής μας σε σχέση με τον αντίπαλο και να μην το εξαντλούμε το κεφάλαιο αυτό. Θεωρώ για να επιτευχθεί αυτό ότι θα πρέπει να δώσουμε όλη τη μάχη συλλογικά, δυναμικά και με συγκεκριμένα πολιτικά ζητήματα στην ατζέντα, προκειμένου να μην επιτρέπουμε η περιρρέουσα ατμόσφαιρα να μας παρασύρει σε αντιπαράθεση στο χώρο της παραπολιτικής.

Στηρίζετε την προοπτική της ευρύτερης συσπείρωσης των δυνάμεων της Κεντροδεξιάς στην Ελλάδα; Υπό ποιες προϋποθέσεις θα μπορούσατε σε ένα κεντρικό πολιτικό επίπεδο να συνεργαστείτε με τον ΛΑΟΣ, όπως κάνει ο Παναγιώτης Ψωμιάδης;

Ενώπιον της κοινωνίας χρειάζονται ξεκάθαρες πολιτικές θέσεις. Έχει κουραστεί η Ελληνίδα και ο Έλληνας να ακούει στρογγυλεμένες απόψεις που επιδιώκουν να γίνουν αρεστές σε όλους.  Εμείς εκπροσωπούμε την Κεντροδεξιά παράταξη και θα πρέπει με σαφήνεια να διατυπώσουμε τις θέσεις της για μια σειρά από ζητήματα, για τα θέματα εθνικής εξωτερικής πολιτικής, για τα θέματα εκσυγχρονισμού του κράτους, για τα θέματα της κοινωνικής οικονομίας της αγοράς, για τα θέματα των δικαιωμάτων των πολιτών, για τα θέματα των νέων τεχνολογιών, για το περιβάλλον.
Αυτό το στοίχημα πρέπει να το κερδίσουμε και πρέπει να το κερδίσουμε τώρα αν θέλουμε να συσπειρώσουμε στο χώρο μας ανθρώπους από όλες τις παλιές ιδεολογικές και πολιτικές σχολές που ενστερνίζονται τις σύγχρονες απόψεις για την Ελλάδα του αύριο.

Έχετε ρόλο και λόγο στη ζύμωση που παρατηρείται αυτή την περίοδο στα γραφεία συναδέλφων σας Υπουργών και στους κόλπους της κοινοβουλευτικής ομάδας της Νέας Δημοκρατίας. Ποια τάση εκπροσωπείτε στο νέο σκηνικό που κορυφαίοι Υπουργοί της Κυβέρνησης πιστεύουν ότι θα συντελεστεί μετά τις ευρωεκλογές, αν τις χάσει ο κ. Καραμανλής;

Κατ΄ αρχήν θέλω να τονίσω ότι τόσο οι ευρωεκλογές, όσο και οι εθνικές εκλογές, είναι υπόθεση όλων μας και όχι μόνο του Αρχηγού. Είναι υπόθεση του Αρχηγού, είναι υπόθεση των κορυφαίων στελεχών που τιμήθηκαν με μία θέση στην Κυβέρνηση, είναι υπόθεση των Βουλευτών και είναι και υπόθεση των κομματικών στελεχών.
Δεύτερον πιστεύω ότι ορισμένοι βιάζονται να δουν το αύριο, βιάζονται να κάνουν σχέδια, βιάζονται να σχολιάσουν το μέλλον με όρους παρόντος ή παρελθόντος.


Δημοσιέυθηκε στην εφημερίδα PRESS TIME στις 14/4/2009
Πρόσφατα Νέα
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod
9 Ιουλίου 2020 - 6:56μμ

Ο ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΑΚΗ. ΔΙΚΑΙΩΝΕΤΑΙ Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης πρότεινε σήμερα στον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων Κωνσταντίνο Τασούλα, τη δημιουργία Διακομματικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη και την Ανάδειξη της Θράκης, ανταποκρινόμενος στο διαχρονικό αίτημα της περιοχής, που πρόσφατα είχαν την ευκαιρία να το ξανακαταθέσουν οι Μητροπολίτες της Τοπικής Εκκλησίας που τον επισκέφθηκαν.
7 Ιουλίου 2020 - 11:02πμ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΕΤΑΔ ΑΝΤΩΝΗ ΜΠΕΖΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ

Συστηματική πίεση για την ανταποδοτική αξιοποίηση των τουριστικών ακινήτων του Νόμου Ροδόπης ασκεί ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Ευριπίδης Στυλιανίδης.
6 Ιουλίου 2020 - 10:59πμ

ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ SHELMAN

Καθοριστικής σημασίας συνάντηση είχε σήμερα ο Βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας Ευριπίδης Στ. Στυλιανίδης με τον Υπουργό Ανάπτυξης Άδωνη Γεωργιάδη για την επανεκκίνηση της βιομηχανίας Shelman στην Κομοτηνή.
29 Ιουνίου 2020 - 10:15πμ

ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΜΟΤΗΝΗ

Με τον Γενικό Διευθυντή της Αστυνομίας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Στρατηγό Συριτούδη είχε συνάντηση εργασίας ο Βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας και Εκπρόσωπος της Ελλάδας στο Συμβούλιο της Ευρώπης Δρ. Ευριπίδης Στυλιανίδης.
28 Ιουνίου 2020 - 9:49μμ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΝΙΚΟ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΔΡ. ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΣΤ. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ, ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΡΟΔΟΠΗΣ-ΝΔ, ΕΠΙΚ. ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΝΟΜΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ

Ευριπίδης Στυλιανίδης: Να μετατρέψουμε την κρίση σε ευκαιρία Ο βουλευτής Ροδόπης της ΝΔ τονίζει ότι η Ελλάδα πρέπει να είναι έτοιμη να ασκήσει τα κυριαρχικά της δικαιώματα και εξηγεί πότε η προσφυγή στη Χάγη μπορεί να είναι χρήσιμη για την Ελλάδα Νίκος Οικονόμου

ΝΑ ΣΥΣΤΑΘΕΙ ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΑΚΗ

Υπέρ της συγρότησης Διακομματικής επιτροπής για τη Θράκη τάσσεται με συνέντευξή του στο iEidiseis ο Ευρυπίδης Στυλιανίδης, βουλευτής Ροδόπης της ΝΔ και Επικ. Καθηγητής Νομικής του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου, εκφράζοντας μάλιστα τη βεβαιότητα ότι ο πρωθυπουργός θα είναι θετικός στη συγκεκριμένη ανάγκη.Ο πρώην υπουργός επισημαίνει ότι το «κόμμα Σαδίκ» «όχι απλά συνεργάζεται, αλλά καθοδηγείται σε μεγάλο βαθμό από την τουρκική διπλωματία».