ΜΙΚΡΕΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΝΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ (REAL NEWS)

Σε μία ιστορική περίοδο κυριαρχίας μιας ισοπεδωτικής Παγκοσμιοποίησης που συνδυασμένη με τη μεγαλύτερη μεταπολεμική οικονομική κρίση κλωνοποιεί εθνικές και πολιτιστικές ταυτότητες, αμφισβητεί ιστορικές κοινωνικές κατακτήσεις και κλονίζει συθέμελα βασικές αρχές και λειτουργίες της σύγχρονης Δημοκρατίας, η Αναθεώρηση του Συντάγματος υπήρξε μία ιδανική ευκαιρία για την Ελλάδα
-να επαναπροσδιορίσει τον εθνικό μας προσανατολισμό.
-να προστατεύσει τον αξιακό μας κώδικα
-να εκσυγχρονίσει την Πολιτεία
-να ανασυγκροτήσει την Εθνική μας Οικονομία
-να αφυπνίσει την Κοινωνία και
-να επαναφέρει τη Χώρα, όχι μόνο στην κανονικότητα αλλά και σε νέους διεθνείς πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Δυστυχώς η ευκαιρία αυτή ακρωτηριάστηκε εν τη γενέσει της.
Η Προτείνουσα Βουλή περιόρισε απαγορευτικά τα πεδία της αναθεωρητικής διαδικασίας. Παρά την πρόταση του Κ. Μητσοτάκη να ανοίξουν όλα τα κεφάλαια για τη νέα πλειοψηφία της 9ης Αναθεωρητικής Βουλής μετά τις Εκλογές, η Προτείνουσα πλειοψηφία του ΣΥΡΙΖΑ, υπέκυψε στην ιδεοληψία της στρέφοντας το βλέμμα της στις επόμενες εκλογές και όχι στις επόμενες γενιές.
Αυτό δεν έδωσε τη δυνατότητα στην Αναθεωρητική Επιτροπή μας
• να αγγίξει το Οικονομικό Σύνταγμα, συμβάλλοντας στον γρήγορο εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη της Πραγματικής Οικονομίας,
• να πειράξει το άρθρο 24 Σ, για να δημιουργήσει περιβαλλοντικά ισοδύναμα,
• να παρέμβει για να βελτιώσει τη λειτουργία του κράτους και να επιβάλει κανόνες Καλής Νομοθέτησης,
• να προστατεύσει εμφατικά τη σύγχρονη πολιτιστική μας ταυτότητα και την ελληνική γλώσσα, όπως π.χ. το κάνει το Γαλλικό Σύνταγμα,
• να αναθεωρήσει το άρθρο 16 Σ και το σπάσιμο του κρατικού μονοπωλίου στην Ανώτατη Εκπαίδευση, κάτι που θα μετεξέλισε την Ελλάδα σε Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο, θα αξιοποιούσε διεθνώς τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Παιδείας και του Πολιτισμού και θα οδηγούσε στον επαναπατρισμό χιλιάδων διακεκριμένων νέων επιστημόνων και φοιτητών. Θα έβαζε τη χώρα μας επιθετικά στη νέα διεθνή εκπαιδευτική αγορά των 30 δις ευρώ που αυξάνεται ετησίως κατά 7%, δημιουργώντας έτσι μία νέα πηγή για το ΑΕΠ μεγαλύτερη και από τον τουρισμό.
Η Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος όμως παρά τις χαμηλές προσδοκίες που είχαν δημιουργηθεί, επέτυχε στο πλαίσιο των πραγματικών δυνατοτήτων μία σημαντική Ανατροπή. Ζωντάνεψε μία ‘’ημιθανή’’ Αναθεωρητική Διαδικασία και έδωσε σημαντικά αποτελέσματα, που εύχομαι και ελπίζω να ολοκληρωθούν στην Ολομέλεια της Αναθεωρητικής Βουλής.
Πρώτη επιτυχία ήταν η εδραίωση ενός κλίματος συνεργασίας, εθνικής συνεννόησης και πραγματικού διαλόγου μεταξύ των πολιτικών κομμάτων παρά τις διαφορετικές σε πολλά σημεία προσεγγίσεις. Την ίδια ώρα που σε διπλανές αίθουσες οι αντιπαραθέσεις ήταν έντονες και θορυβώδεις, στην Επιτροπή Αναθεώρησης οι Εισηγητές και οι Βουλευτές συζήτησαν με ψυχραιμία, νηφαλιότητα και ευθύνη. Συζήτησαν εποικοδομητικά και σε κρίσιμα σημεία κατάφεραν να συναντηθούν.
Οι συζητήσεις ολοκληρώθηκαν σε 12 συνεδρίες μέσα σε 1,5 μήνα. Ο διάλογος ξεπέρασε τις 70 ώρες και έγιναν συνολικά 168 παρεμβάσεις, διαψεύδοντας αυτούς που έβρισκαν σύντομο το χρόνο της αναθεωρητικής διαδικασίας. Οι Βουλευτές συμμετείχαν και συζήτησαν δημοκρατικά περισσότερο από άλλες αναθεωρητικές διαδικασίες που διήρκησαν από 3 έως 7 μήνες. Αυτό όμως που έχει κυρίως υπεραξία είναι το τελικό αποτέλεσμα που αυτή η κορυφαία θεσμική διαδικασία παραδίδει προς την Ολομέλεια.
Η Επιτροπή Αναθεώρησης κατέληξε άλλοτε με απλή και άλλοτε με αυξημένη πλειοψηφία σε 7 βασικά σημεία προτεινόμενων συνταγματικών αλλαγών. Συγκεκριμένα:
1. Πρότεινε Σύστημα Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος στο άρθρο 21 παρ.1 για τη στήριξη της Ελληνικής Οικογένειας που αποδείχθηκε το ισχυρό κύτταρο της Ελληνικής Κοινωνίας κατά τη διάρκεια της κρίσης.
2. Αναβαθμίζει το Κοινοβούλιο κατοχυρώνοντας τη δυνατότητα και της Αντιπολίτευσης στο άρθρο 68, με πρόταση 10 Βουλευτών και 120 παρόντων να συστήνει Εξεταστικές Επιτροπές, τις οποίες μετεξελίσσει σε ισχυρότατο εργαλείο Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, αποκαθιστώντας την Αρχή Ελέγχων και Ισορροπιών.
3. Αποκαθιστά την εμπιστοσύνη των πολιτών προς τους πολιτικούς, με τον περιορισμό της βουλευτικής ασυλίας στο άρθρο 62 μόνο κατά την άσκηση των καθηκόντων και την κατάργηση της αποσβεστικής προθεσμίας στο άρθρο 86 παρ. 3 που εξισώνει τους Υπουργούς ποινικά με τους κοινούς πολίτες.
4. Εξισώνει τους στρατιωτικούς με τους λοιπούς δικαστές στο άρθρο 96παρ. 5 θωρακίζοντας κατά το ΣτΕ την ανεξαρτησία τους.
5. Διευκολύνει την ανάδειξη Ανεξαρτήτων Αρχών κατά το άρθρο 101Α θεσπίζοντας αντί για ομοφωνία της πλειοψηφία των 3/5 της Διάσκεψης των Προέδρων.
6. Σταματά την εργαλειοποίηση της διαδικασίας εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας, που οδηγούσε σε εκβιαστική προσφυγή στην κάλπη, προβλέποντας την εκλογή του με την απόλυτη πλειοψηφία της Βουλής στο άρθρο 32 παρ. 4.
Έτσι διασφαλίζει κυβερνητική σταθερότητα και σεβασμό στην λαϊκή ετυμηγορία.
7. Διευκολύνει την ψήφο των ομογενών στο άρθρο 54παρ.4 όπου παρέχει ασπίδα συνταγματικής προστασίας στις επικείμενες αποφάσεις της διακομματικής επιτροπής. Η κατοχύρωση της διευκόλυνσης ψήφου δικαιώνει τον Οικουμενικό Ελληνισμό, μεγαλώνει την Ελλάδα και καθιστά το Ελληνικό Κοινοβούλιο εκπρόσωπο όχι μόνο του Λαού αλλά και του Έθνους.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η πρόταση της πλειοψηφίας της Αναθεωρητικής Επιτροπής εκτός από τις παραπάνω θετικές προτάσεις, μονομερείς ή συνθετικές, επέτυχε και αναχαιτίσεις θέσεων της Προτείνουσας Βουλής που θεώρησε ότι είχαν ιδεοληπτικό ή προβληματικό περιεχόμενο, όπως πχ οι προτάσεις που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ για τη διάκριση Κράτους Εκκλησίας εισηγούμενος ένα «Ουδετερόθρησκο Κράτος» που θεωρήθηκε από τη ΝΔ ως «θρησκευτικά αδιάφορο», ή η πρόταση για δικαίωμα ψήφου σε αλλοδαπούς τρίτων χωρών χωρίς ελληνική ιθαγένεια στις δημοτικές εκλογές κ.α.
Αναμφισβήτητα η Αναθεώρηση αυτή μπορούσε και έπρεπε να αλλάξει περισσότερα και καλύτερα. Κάποια στιγμή όλοι πιστέψαμε ότι δεν θα αλλάξει τίποτε.
Τελικά όμως η κοινή προσπάθεια, το υψηλό επιστημονικό και πολιτικό επίπεδο διαλόγου, το κλίμα συνεννόησης και σύνθεσης που επικράτησε στην Επιτροπή, μας έδωσε αποτελέσματα πολύ παραπάνω από τις αρχικές προσδοκίες. Για αυτό ειλικρινά ευχαριστώ όλους τους συναδέλφους και όλα τα κόμματα που προσπάθησαν προς το σκοπό αυτό.

Πρόσφατα Νέα
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod
27 Οκτώβριος 2020 - 3:36μμ

ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΟΥΡΚΙΑΣ, ΚΥΠΡΟΥ ΚΑΙ ΕΛΛΑΔΑΣ ΜΙΛΗΣΕ Ο Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ 

Με τη συμμετοχή της Υπουργού Ενέργειας της Κύπρου και καθηγητών από διάφορα μέρη του κόσμου και υπό το συντονισμό του Καθηγητή της Νομικής Αθηνών Θ. Φορτσακη και του καθηγητή Νομικής του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου Ν. Κουλούρη, ξεκίνησε τη λειτουργία του με τηλεδιάσκεψη το νεοσύστατο Ινστιτούτο Ενεργειακής Πολιτικής του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου.
18 Οκτώβριος 2020 - 12:52μμ

ΣΤΗΝ ΚΟΜΟΤΗΝΗ Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ Λ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: ΜΕΣΑ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΗΚΑΝ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΑΣ ΡΟΔΟΠΗΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ 

Επίσκεψη εργασίας πραγματοποιήθηκε από τον Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη Λ. Οικονόμου και τον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας κ. Καραμαλάκη στην Κομοτηνή, συνοδεία του Βουλευτή Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας Ευριπίδη Στ. Στυλιανίδη. 
15 Οκτώβριος 2020 - 7:11μμ

ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ, ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ -ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΙΤΛΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΓΕΩΘΕΡΜΙΑ ΖΗΤΗΣΕ ΑΠΟ Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΚΑΙ Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ Ο ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ

Επιγραμματικά, διεκδικητικά και στοιχειοθετημένα, στο πλαίσιο της διακομματικής για τη Θράκη, έθεσε ο Ευριπίδης Στυλιανίδης σειρά από ζητήματα, μαζί τους δυο συναδέλφους του Βουλευτές Τάκη Χαρίτου και Ιλχαν Αχμέτ. Συγκεκριμένα ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας κατά την επίσκεψη του στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, ενημέρωσε τον Υπουργό κ. Κώστα Καραμανλή για την κατάσταση στη Ροδόπη και διεκδίκησε
14 Οκτώβριος 2020 - 2:47μμ

5 ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΡΟΔΟΠΗ ΕΘΕΣΕ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ Ο ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ

Τηλεδιάσκεψη με τους Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας στην Αν. Μακεδονία και τη Θράκη και τον Περιφερειάρχη είχε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ενόψει της επίσκεψης του τις επόμενες μέρες στη Σαμοθράκη.
14 Οκτώβριος 2020 - 1:43μμ

7 ΑΞΟΝΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΑΚΗ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ Ο ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ ΣΤΗ ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΑΚΗ

  Στη Διακομματική Επιτροπή της Βουλής για τη Θράκη κλήθηκε για ενημέρωση ο Περιφερειάρχης Αν. Μακεδονίας και Θράκης Χρήστος Μέτιος, προκειμένου να ενημερώσει για τις αναπτυξιακές πρωτοβουλίες και το πρόγραμμα της Περιφέρειας με στόχο να ξεκολλήσει από την 11η θέση σε απορροφητικότητα κονδυλίων και να απαντήσει στις ερωτήσεις των Βουλευτών για μέτρα και στόχους του μέλλοντος. 
14 Οκτώβριος 2020 - 1:37μμ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΧΗΓΟ ΓΕΣ Χ. ΛΑΛΟΥΣΗ: ΠΡΟΧΩΡΑ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΙΑΣΜΟΥ-ΘΡΑΚΙΚΩΝ ΜΕΤΕΩΡΩΝ

Σημαντική συνάντηση με τον Αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Στρατού κ.Χαράλαμπο Λαλούση είχε στο περιθώριο της ενημερωτικής Συνεδρίασης  της Επιτροπής Εξωτερικών και Άμυνας της Ελληνικής Βουλής στο ΓΕΕΘΑ, ο Βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας.