Συμμετοχή του Ευριπίδη Στυλιανίδη σε ημερίδα της εφημερίδας ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ για την Παιδεία

Σε ημερίδα με τίτλο «Η Παιδεία απάντηση στην κρίση», που διοργάνωσε στο Βελλίδειο της Θεσσαλονίκης το δημοσιογραφικό συγκρότημα της εφημερίδας ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, μίλησαν οι κ.κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης, βουλευτής Ροδόπης Ν.Δ., Γιώργος Σταθάκης, βουλευτής ΣΥ.ΡΙΖ.Α., Νικόλαος Μουσιόπουλος, Αντιπρόεδρος του Διεθνούς Πανεπιστημίου, Ιωάννης Τροχόπουλος, Γενικός Διευθυντής του Κέντρου Πολιτισμού του Ιδρύματος Νιάρχος και Άρτεμις Ζενέτου, Διευθύνουσα Σύμβουλος του Ιδρύματος Fulbright στην Ελλάδα.
Σ΄ ένα κατάμεστο αμφιθέατρο όπου ήταν έντονη η παρουσία της νέας γενιάς αλλά και των θεσμικών εκπροσώπων της Θεσσαλονίκης, οι δύο πολιτικοί εκπρόσωποι της Ν.Δ. και του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., διασταύρωσαν τα επιχειρήματά τους και κατέθεσαν τις προτάσεις τους για έναν χώρο που μπορεί να ενώσει τους Έλληνες και να αναγεννήσει το εθνικό όραμα, το χώρο της Παιδείας.
Ο βουλευτής της ΝΔ και πρώην Υπουργός, Ευριπίδης Στυλιανίδης, κατέθεσε εκ νέου μια ιδέα του που μπορεί ν’ αλλάξει την Ελλάδα και να οργανώσει τη στροφή προς την πραγματική οικονομία: την πρότασή του για το Μεικτό Πανεπιστήμιο, η οποία μπορεί να καταστήσει την Ελλάδα Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο.
Συγκεκριμένα, ο βουλευτής Ροδόπης, τόνισε:
"Η πρόταση του Μεικτού Πανεπιστημίου, σεβόμενη τη συνταγματική επιταγή για έλεγχο του κράτους επί των ΑΕΙ μέσω του 51%, επιτυγχάνει να ενεργοποιήσει ιδιωτικά κεφάλαια, να κινητοποιήσει εξαιρετικά μυαλά και να ανακτήσει το χαμένο χρόνο ώσπου να συντελεστεί επιτέλους η πολυπόθητη αναθεώρηση.
Η ανοιχτή αυτή προσέγγιση είναι βέβαιο ότι αποκαθιστά την παιδεία, τον πολιτισμό, το ελληνικό πνεύμα και τον οικουμενικό ελληνισμό ως τα βασικά πλεονεκτήματα όχι μόνο της χώρας μας, αλλά και της οικονομίας μας.
Δημιουργείται μία νέα πηγή για το ΑΕΠ, ισοδύναμη ή και ισχυρότερη απ’ τον τουρισμό και τη ναυτιλία, διότι δε λειτουργεί ούτε εποχικά, ούτε μονοθεματικά αλλά όλο το χρόνο και σε πολλά πεδία, δίνοντας πολλαπλάσια έσοδα για την οικονομία και νέα δυναμική για την εξωτερική μας πολιτική.
Είμαι βέβαιος ότι αν η ελληνική πολιτεία σπάσει τις αγκυλώσεις του παρελθόντος και τολμήσει μεταρρυθμίσεις αλλά και συνέργειες με διεθνή ιδρύματα, θα σηματοδοτήσει μια ποιοτική αντεπίθεση του Ελληνισμού στη διεθνή εκπαιδευτική και εργασιακή αγορά, με εργαλεία τη διαχρονική παιδεία και τον πολιτισμό μας. Κάτι τέτοιο θα μας βοηθήσει, αλληλέγγυοι να ξεπεράσουμε τα προβλήματα και να επιταχύνουμε την έξοδό μας από την κρίση, ανακτώντας τη διεθνή θέση που αξίζει στον Ελληνισμό.
Μόνο μέσα από μια τέτοιου είδους ρηξικέλευθη πολιτική, η Ελλάδα θα καταφέρει γρήγορα να καταστεί Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο, επιβεβαιώνοντας αυτό που κάποτε προέβλεψε ο Οδυσσέας Ελύτης, ότι «θα έρθει η στιγμή που ο πολιτισμός μας θα μας συγκλονίσει με τη δύναμη της επικαιρότητάς του»".

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του βουλευτή Ροδόπης, Ευριπίδη Στυλιανίδη.

Κυρίες και Κύριοι,

Ευχαριστώ θερμά την εφημερίδα «Μακεδονία» και ιδιαίτερα την εκδότριά της, κ. Σουλοπούλου για την τιμητική πρόσκληση. Ευχαριστώ επίσης το χορηγό της σημερινής εκδήλωσης, την εταιρεία Cartonpack για τη στήριξή της.
Σε μια περίοδο που οι περισσότεροι θεωρούν την κρίση αμιγώς οικονομική και την προσεγγίζουν με λογιστικές λογικές και στυγνό τεχνοκρατικό ορθολογισμό –συχνά αποκομμένο απ΄ την κοινωνική πραγματικότητα-, έχει ιδιαίτερη αξία και ξεχωριστή σημασία μια άλλη προσέγγιση, που αντιμετωπίζει την κρίση πρωτίστως ως πολιτική και ηθική και απαντά σ΄ αυτήν με ανατρεπτική θεσμική λογική, αναζητώντας λύσεις μέσα σε μια Παιδεία Αξιών.
Νιώθω ειλικρινά την ανάγκη να συγχαρώ την εφημερίδα «Μακεδονία» για την πρωτοβουλία της να διοργανώσει τη σημερινή ημερίδα, διότι πιστεύω ότι μ’ αυτήν καθιστά τη Θεσσαλονίκη ορμητήριο μιας άλλης λογικής, ενός διαφορετικού τρόπου σκέψης, μιας καινούριας νοοτροπίας. Και εξηγώ τι εννοώ.
Σήμερα εδώ συναντιόμαστε δύο εκπρόσωποι διαφορετικών πολιτικών σχολών σκέψης και ιδεολογιών - ο κ. Σταθάκης και εγώ- που μπορεί να διαφωνούμε, ξέρουμε όμως να συνομιλούμε και να συνεννοούμαστε σε ότι αφορά την κοινή εθνική προοπτική, στοιχείο καθόλου αυτονόητο στις τηλεοπτικές αντιπαραθέσεις του αθηναϊκού κέντρου.
O κ. Μουσιόπουλος, ο αντιπρόεδρος του πρώτου Διεθνούς Πανεπιστημίου στη χώρα, στο οποίο πίστεψε και βάσισε μια εθνική στρατηγική που δεν πρόλαβε δυστυχώς να ολοκληρωθεί, η Κυβέρνηση Καραμανλή.
Πιστεύω ότι σήμερα μέσα από την εφημερίδα «Μακεδονία», είναι μοναδική ευκαιρία να στείλουμε όλοι μαζί ένα ισχυρό μήνυμα που θα αναδεικνύει την υπεραξία της εθνικής συνεννόησης, τη σημασία της εξωστρέφειας του πολιτισμού μας, τη δύναμη της Ολοκληρωμένης Παιδείας αξιών που πραγματικά μπορεί να αποτελέσει την αποστομωτική απάντηση του Ελληνισμού στην Κρίση.

Προσωπική Μαρτυρία

Επιτρέψτε μου να ξεκινήσω από μια προσωπική ιστορική μαρτυρία που είναι ίσως και η ρίζα της πρότασης στην οποία θα καταλήξω με τη σημερινή μου παρέμβαση.
Είμαστε στα 1922 – 23. Έχει συμφωνηθεί η ανταλλαγή των πληθυσμών. Ένα καραβάνι με χιλιάδες κάρα μεταφέρει τους πρόσφυγες από την Κωνσταντινούπολη, την Αν. Θράκη και την αν. Ρωμυλία προς τη Ν.Δ. Θράκη και τη Μακεδονία. Σβήνουν πίσω τους μέσα σ’ ένα σύννεφο σκόνης οι αγαπημένες πατρίδες: Σαράντα Εκκλησιές, Σκοπός, Ραιδεστός, Αδριανούπολη, Πέτρα, Κωνσταντινούπολη… Πίκρα και απόγνωση για μια ζωή που ξεριζώνεται.
Πάνω σ’ ένα κάρο, ο παππούς μου Ευριπίδης και η γιαγιά μου Ζωή μαζί με το νεογέννητο πατέρα μου Στυλιανό μεταφέρουν τα ελάχιστα υπάρχοντά τους που μπόρεσαν να διασώσουν, το εικονοστάσι του σπιτιού, το γραμμόφωνο του μαγαζιού, φωτογραφίες και μερικά ρούχα.
Το μωρό κλαίει συνεχώς γιατί διψά. Η μάνα του μόλις βλέπει μια πηγή πηδάει με τη στάμνα για να πάρει νερό. Όσο γεμίζει τη στάμνα το καραβάνι συνεχίζει να προχωρά. Όταν σηκώνει το κεφάλι της διαπιστώνει ότι έχασε τον άντρα της και το παιδί της. Συνειδητοποιεί ότι έχασε για δεύτερη φορά τη ζωή της καταλαμβάνεται από απόγνωση. Φωνάζει, τρέχει, κλαίει για αρκετές ώρες… Καταρρέει. Μέσα σε τόσες χιλιάδες πρόσφυγες είναι αδύνατο να βρει την οικογένειά της. Μπαίνει σ΄ ένα ξωκλήσι που συναντά μπροστά της κοντά στον ποταμό Έβρο και προσεύχεται. Λίγη ώρα μετά, καθώς προχωρά ταλαιπωρημένη μέσα στο πλήθος ξεχωρίζει το κλάμα του μωρού της. Ξαναβρίσκει την ελπίδα, ξαναβρίσκει τη ζωή, ξαναβρίσκει την οικογένειά της. Με νέα αυτοπεποίθηση πια στη Ροδόπη όπου καταλήγουν, ξαναχτίζουν όλοι μαζί μια καινούρια πατρίδα.
Μεσολαβεί πόλεμος, κατοχή, εμφύλιος, αυτό όμως δεν εμποδίζει το νεογέννητο προσφυγόπουλο, τον πατέρα μου, που αντιμετώπισε στη συνέχεια φυλακή, κάτεργα στη Βουλγαρία ως ντουρντουβάκης και γλίτωσε από το εκτελεστικό απόσπασμα των Βουλγάρων από θαύμα, να ριζώσει στη νέα πατρίδα και να την υπηρετήσει όχι μόνο ως αξιωματικός, αλλά κύρια ως δάσκαλος.
Απ΄αυτόν τον πατέρα και δάσκαλο κουβαλώ μια ανεκτίμητη συμβουλή. Μου είπε στο ξεκίνημά μου: «ότι κι αν αποκτήσεις στη ζωή σου, γνωριμίες, χρήμα, θέσεις, εξουσία, μπορεί κάποια στιγμή να τα χάσεις. Την παιδεία όμως την πραγματική την κουβαλάς μαζί σου για πάντα. Σου δίνει δύναμη να σηκώνεσαι όταν πέφτεις και όταν νιώθεις ότι όλα τελείωσαν, εσύ να μπορείς να ξαναξεκινάς… Όλα είναι θέμα Παιδείας».

Όλα είναι θέμα Παιδείας

Κυρίες και Κύριοι,

Η παροχή ολοκληρωμένης παιδείας στη γενιά που έρχεται είναι ο μόνος τρόπος για να μεταβάλουμε τους κινδύνους σε ευκαιρίες και να οριοθετήσουμε εκ νέου ένα όραμα για το σύγχρονο ελληνισμό, εντός και εκτός Ελλάδας. Η παιδεία δεν ταυτίζεται μόνο με την εκπαίδευση ούτε αναφέρεται μόνο στην κοινωνία και την οικονομία της γνώσης. Είναι κάτι ευρύτερο, ισχυρότερο και ανώτερο. Συνδυάζεται με αξίες, ιδανικά, κανόνες συμπεριφορές και νοοτροπίες. Κτίζει μέσα από τις νέες συνειδήσεις μια αλλιώτικη κοινωνία. Δημιουργεί μια σύγχρονη εθνική συνείδηση. Αξιοποιεί τις πνευματικές και ψυχικές δυνατότητες του παιδιού. Απελευθερώνει τις δημιουργικές δυνάμεις του νέου Έλληνα. Συνδυάζει το ιδανικό με το ρεαλιστικό και ανατρέπει στενόμυαλες λογικές, εξεγείροντας τις δημιουργικές φιλοδοξίες μέσω της άμιλλας.
Η πραγματική παιδεία μπορεί να αλλάξει τα πάντα: την κοινωνία, την οικονομία, τη χώρα, τον κόσμο. Καταργεί τα κατεστημένα, ανατρέπει τα κακώς κείμενα και δίνει ευκαιρίες σε όλους μας, ώστε να αναγεννήσουμε την πατρίδα μας αλλάζοντας τον εαυτό μας…
Παιδεία στην πολιτική σημαίνει να ξέρουμε να συζητούμε με κανόνες. Να ανεχόμστε τη διαφορετική προσέγγιση βιώνοντας τη δημοκρατία. Να υπερτερούμε με τη δύναμη των επιχειρημάτων μας και όχι υβρίζοντας τον αντίπαλό μας. Να ξέρουμε να καταθέτουμε πρόταση και να κρινόμαστε για τα αποτελέσματα που παράγουμε. Να μπορούμε να συνθέτουμε διαφορετικές απόψεις και να οριοθετούμε έτσι ένα νέο εθνικό όραμα μέσα στο οποίο θα χωρούν τα όνειρα του κάθε πολίτη, της κάθε ελληνικής οικογένειας.
Η Παιδεία στην κοινωνία συνδέεται με το σεβασμό προς τους άλλους. Διασφαλίζει την κοινωνική κινητικότητα, την ισότητα ευκαιριών και την κοινωνική συνοχή. Σε μια δημοκρατική κοινωνία μέσα από την παιδεία ο πιο φτωχός και ο πιο ασήμαντος μπορεί να ονειρευτεί και να πετύχει τα πάντα και ο πιο εξαθλιωμένος και αδικημένος γνωρίζει ότι ποτέ δε θα βρεθεί στο περιθώριο χάρη στην έμπρακτη αλληλεγγύη που καλλιεργεί στους ανθρώπους η Παιδεία Αξιών και στην ευαισθησία της πολιτείας που σέβεται την Κοινωνική Οικονομία της Αγοράς.
Η Παιδεία στην Οικονομία μπορεί να ταυτιστεί πλήρως με την ανάπτυξη, την απασχόληση, τη δημιουργία θέσεων εργασίας, την αξιοποίηση των συγκριτικών εθνικών μας πλεονεκτημάτων.
Η Οικονομία της γνώσης βασίζεται στην εκπαίδευση και τη δια βίου μάθηση.
Η προετοιμασία σαφώς ξεκινά από το σχολείο.
Εκεί απ’ το νηπιαγωγείο ως το Λύκειο διαμορφώνεται η εθνική και πολιτιστική ταυτότητα των παιδιών. Αναπτύσσονται οι γνώσεις και οι δεξιότητές τους. Σφυρηλατείται ο χαρακτήρας τους και αποφασίζεται ο προσανατολισμός τους.
Σημαντική έλλειψη του Ελληνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος με τραγικές επιπτώσεις τόσο πάνω στη νέα γενιά όσο και στην ελληνική οικονομία είναι η απουσία σοβαρού σχεδιασμού πάνω στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό των νέων.
Δεν εφαρμόζονται εγκαίρως σύγχρονα τεστ αυτογνωσίας. Δεν υπάρχει μελέτη για τα επαγγέλματα του μέλλοντος. Δε διδάσκονται σωστά οι πραγματικές προοπτικές της κάθε επιλογής στην Ελληνική και διεθνή αγορά εργασίας.
Αυτό έχει σαν συνέπεια να υπάρχει πληθωρισμός σε ορισμένους κλάδους (γιατροί, δικηγόροι, μηχανικοί) και ένδεια σε άλλους που θα μπορούσε να απορροφήσει η ελληνική αγορά (ιχθυολογία, ναυτιλία, τουρισμός).
Σταδιακά δημιουργείται έτσι ένα «προλεταριάτο» άνεργων επιστημόνων που αναγκάζονται να μεταναστεύσουν στο εξωτερικό, αχρηστεύοντας τα κεφάλαια που επένδυσαν πάνω τους γονείς και πολιτεία, ενώ τα αντίστοιχα κενά σε παραγωγικούς χώρους της ελληνικής οικονομίας τα καλύπτουν ξένοι.
Δυστυχώς, οι μέχρι τώρα εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα εγκλωβίστηκαν σε δύο εγχειρήματα. Είτε στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, είτε στο Νόμο – Πλαίσιο για τα Πανεπιστήμια.
Φοβάμαι ότι ήμαστε η εξαίρεση το 2008 όταν ξεκινήσαμε τις αλλαγές απ΄ το νηπιαγωγείο προς το Πανεπιστήμιο, δώσαμε βάρος στην εκπαιδευτική καθημερινότητα (κτήρια, βιβλία, προσωπικό), ανοίξαμε το θέμα των αναλυτικών προγραμμάτων, μιλήσαμε για τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, προκρίναμε την εξωστρέφεια του ελληνικού Πανεπιστημίου και τη σύνδεσή του με την αγορά εργασίας.
Μπορεί η συζήτηση για την αναθεώρηση του Άρθρου 16 του Συντάγματος και τη θεσμοθέτηση του Ιδιωτικού Πανεπιστημίου να έληξε άδοξα λόγω της αρνητικής στάσης που κράτησαν οι άλλες πολιτικές δυνάμεις της εποχής, ωστόσο πυροδότησε ένα νέο διάλογο μέσα απ΄ τον οποίο γεννήθηκε η ιδέα του Μεικτού Πανεπιστημίου, πάνω στην οποία μπορεί να ακουμπήσει ένα σύγχρονο όραμα, να καταστήσουμε την Ελλάδα Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο.

Μεικτό Πανεπιστήμιο: Μια Ιδέα που μπορεί να αλλάξει την Ελλάδα

Προνομιακό πεδίο για την ενιαία ανάπτυξη της Ελλάδας αποτελεί ο χώρος της εκπαίδευσης, διότι η παιδεία και ο πολιτισμός παρέχουν ένα μοναδικό συγκριτικό πλεονέκτημα στον Οικουμενικό Ελληνισμό.
Η Ελλάδα μπορεί να καταστεί Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο, προσελκύοντας χιλιάδες ξένους φοιτητές με δίδακτρα, οργανώνοντας πρωτογενή έρευνα για τη διεθνή βιομηχανία και εκπαιδεύοντας στελέχη μη Ευρωπαϊκών χωρών σε θέματα ευρωπαϊκής τεχνογνωσίας.
Αναφέρω χαρακτηριστικά την πρόταση μου για το Μεικτό Πανεπιστήμιο ως μια ιδέα στροφής στην πραγματική οικονομία, που μπορεί να αλλάξει την Ελλάδα.

Το στοίχημα της αναθεώρησης του Άρθρου 16 του Συντάγματος χάθηκε το 2001 και το 2007 αφήνοντας το Ελληνικό Πανεπιστήμιο καθηλωμένο στο χθες, παρηκμασμένο, απομονωμένο διεθνώς, με ελλιπή χρηματοδότηση και ξεκομμένο απ’ την αγορά.
Ο χρόνος που απαιτείται για μία νέα αναθεωρητική προσπάθεια, δεν επιτρέπει στην Ελλάδα να καλύψει το χαμένο έδαφος στο διεθνή ανταγωνισμό της εκπαίδευσης και της έρευνας. Άλλες χώρες όπως η Βρετανία, η Βουλγαρία, η Τσεχία, η Ουγγαρία, η Τουρκία, η Κύπρος έχουν φύγει μπροστά με απίστευτες ταχύτητες. Απελευθέρωσαν την εκπαιδευτική τους αγορά. Προσέλκυσαν χιλιάδες διεθνείς φοιτητές και διακεκριμένους καθηγητές και δημιούργησαν μία νέα ποιότητα για την παιδεία τους και μία νέα πηγή πλούτου για την οικονομία τους.
Για να μπορέσει η Ελλάδα να προλάβει τις εξελίξεις δεν αρκεί πλέον να αλλάξει το εμπόδιο του Συντάγματος αλλά πρέπει έξυπνα να το προσπεράσει.
Ο προϋπολογισμός της χώρας μας επαρκεί για τη χρηματοδότηση περίπου 15 Πανεπιστημίων απ’ τα 25 που διαθέτουμε με συνέπεια να απειλούνται τα υπόλοιπα με κλείσιμο ή μαρασμό και να διακυβεύεται πλήρως στην πράξη η Συνταγματική επιταγή για δημόσια δωρεάν παιδεία.

Το Σύνταγμα στο άρθρο 16 επιμένει δογματικά ότι τα Πανεπιστήμια πρέπει να βρίσκονται υπό τον έλεγχο του κράτους. Ώσπου λοιπόν να ξεπεραστεί αναθεωρητικά αυτό το εμπόδιο, ο χρόνος δεν πρέπει να χαθεί. Η μετεξέλιξη της πρότασής μας προβλέπει μία έξυπνη υπέρβαση με πολλά πλεονεκτήματα:

• Αξιολογείται πιλοτικά η υλική και άϋλη αξία κάποιων ΑΕΙ.
• Μετοχοποιείται το 49% και διατίθεται σε Ελληνικά Ιδρύματα, εφοπλιστές, επιχειρηματίες που θέλουν πραγματικά να επενδύσουν στην παιδεία. Εννοείται ότι ο ιδιώτης επενδυτής αναλαμβάνει και το διοικητικό και αναπτυξιακό management του Ιδρύματος, περιορίζοντας τον Πρύτανη στην επιστημονική εκπροσώπηση και στα ακαδημαϊκά του καθήκοντα.
Με τον τρόπο αυτό τα νέα Μεικτά Πανεπιστήμια που δημιουργούνται αποκτούν ρευστότητα πόρων εκτός κρατικού προϋπολογισμού, ευελιξία στη διοίκηση και την ανάπτυξή τους, και αντί να κλείσουν -πληγώνοντας αναπτυξιακά τις περιφέρειες που τα φιλοξενούσαν-, αποκτούν μια νέα δυναμική, αναπτύσσοντας την άμιλλα με τα παραδοσιακά δημόσια πανεπιστήμια που συνεχίζει να συντηρεί ο κρατικός προϋπολογισμός.
Μέσα απ’ αυτή την εξέλιξη εισρέουν επενδυτικά κεφάλαια στην Ελλάδα, δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας, προσελκύονται Έλληνες και ξένοι επιστήμονες από το εξωτερικό, φέρνοντας φρέσκια τεχνογνωσία και νέα νοοτροπία, πολύτιμες όχι μόνο για την ανώτατη εκπαίδευση αλλά και για την αγορά, τη βιομηχανία, τη ναυτιλία, τη δημόσια διοίκηση, την κοινωνία. Δίνονται σημαντικές ευκαιρίες στο μέχρι τώρα καθηλωμένο εγχώριο επιστημονικό δυναμικό.

Τα νέα Μεικτά Πανεπιστήμια για να εδραιωθούν από άποψη φήμης και ποιότητας θα είναι εξωστρεφή και θα συνδέονται άμεσα με την αγορά εργασίας. Θα έχουν τη δυνατότητα να οργανώσουν ξενόγλωσσα προγράμματα προκειμένου να προσελκύσουν ξένους, μη Ευρωπαίους φοιτητές, με δίδακτρα.
Θα έχουν επίσης τη δυνατότητα να προχωρήσουν πιο επιθετικά σε πρωτογενή έρευνα και ευρεσιτεχνίες για τη βιομηχανία και την αγορά διότι πλέον αυτή θα μπορεί να εμπιστευθεί τον ιδιώτη manager ότι θα διαφυλάξει τον απόρρητο χαρακτήρα και θα κατοχυρώσει την ευρεσιτεχνία ώστε να κερδίσει από αυτή τόσο το Πανεπιστήμιο όσο και η επιχείρηση.
Με αυτές και με άλλες μεθόδους θα δημιουργηθεί η απαραίτητη ρευστότητα στο Πανεπιστήμιο, προκειμένου να διασφαλίζεται πλήρως στην πράξη η δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για τους φοιτητές που είναι Έλληνες πολίτες. Με τα Μεικτά Πανεπιστήμια ενδυναμώνεται πρόσθετα η εξωστρέφεια του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος αλλά και η ποικιλόμορφη τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη. Φανταστείτε αν μία ελληνική επαρχιακή πόλη γεμίζει μόνιμα με χιλιάδες Ρώσους, Κινέζους, Άραβες ή Βαλκάνιους φοιτητές, τι θα σημαίνει αυτό για την ανάπτυξη και την ανάδειξή της.
Παράλληλα δημιουργείται ένα πρόσθετο εθνικό όφελος διότι το Μεικτό Πανεπιστήμιο γίνεται γέφυρα επαναπατρισμού δεκάδων χιλιάδων διακεκριμένων Ελλήνων επιστημόνων, που σήμερα εργάζονται σε γνωστά πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα του εξωτερικού, και εποχικά ή μόνιμα θα κληθούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στη μητρόπολη.
Μέσα δε, από την παροχή υψηλού επιπέδου ελληνικής και ευρωπαϊκής παιδείας, θα χτίζεται συνεχώς ένα ισχυρό και σύγχρονο διεθνές ανθρωποδίκτυο φιλελληνισμού απολύτως χρήσιμο όχι μόνο για την ενίσχυση της διεθνούς θέσης της χώρας μας αλλά και για την εξωστρέφεια της οικονομίας μας.
Η πρόταση του Μεικτού Πανεπιστημίου, σεβόμενη τη συνταγματική επιταγή για έλεγχο του κράτους επί των ΑΕΙ μέσω του 51%, επιτυγχάνει να ενεργοποιήσει ιδιωτικά κεφάλαια, να κινητοποιήσει εξαιρετικά μυαλά και να ανακτήσει το χαμένο χρόνο ώσπου να συντελεστεί επιτέλους η πολυπόθητη αναθεώρηση.
Η ανοιχτή αυτή προσέγγιση είναι βέβαιο ότι αποκαθιστά την παιδεία, τον πολιτισμό, το ελληνικό πνεύμα και τον οικουμενικό ελληνισμό ως τα βασικά πλεονεκτήματα όχι μόνο της χώρας μας, αλλά και της οικονομίας μας.
Δημιουργείται μία νέα πηγή για το ΑΕΠ, ισοδύναμη ή και ισχυρότερη απ’ τον τουρισμό και τη ναυτιλία, διότι δε λειτουργεί ούτε εποχικά, ούτε μονοθεματικά αλλά όλο το χρόνο και σε πολλά πεδία, δίνοντας πολλαπλάσια έσοδα για την οικονομία και νέα δυναμική για την εξωτερική μας πολιτική.

Είμαι βέβαιος ότι αν η ελληνική πολιτεία σπάσει τις αγκυλώσεις του παρελθόντος και τολμήσει μεταρρυθμίσεις αλλά και συνέργειες με διεθνή ιδρύματα, θα σηματοδοτήσει μια ποιοτική αντεπίθεση του Ελληνισμού στη διεθνή εκπαιδευτική και εργασιακή αγορά, με εργαλεία τη διαχρονική παιδεία και τον πολιτισμό μας. Κάτι τέτοιο θα μας βοηθήσει, αλληλέγγυοι να ξεπεράσουμε τα προβλήματα και να επιταχύνουμε την έξοδό μας από την κρίση, ανακτώντας τη διεθνή θέση που αξίζει στον Ελληνισμό.
Μόνο μέσα από μια τέτοιου είδους ρηξικέλευθη πολιτική, η Ελλάδα θα καταφέρει γρήγορα να καταστεί Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο, επιβεβαιώνοντας αυτό που κάποτε προέβλεψε ο Οδυσσέας Ελύτης, ότι «θα έρθει η στιγμή που ο πολιτισμός μας θα μας συγκλονίσει με τη δύναμη της επικαιρότητάς του».

Πρόσφατα Νέα
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod
8 Σεπτέμβριος 2020 - 4:55μμ

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΚΔΑΠ

Με δεδομένο το πρόβλημα που προέκυψε στη Ροδόπη και πανελλαδικά με τη λειτουργία τον ΚΔΑΠ λόγω της αυξημένης ζήτησης από οικογένειες που έχουν ανάγκη για τα παιδιά τους, ο Βουλευτής Ροδόπης Ευριπίδης Στυλιανίδης έκανε παρέμβαση στο αρμόδιο υπουργείο ενημερώνοντας για την ένταση του προβλήματος στο νόμο Ροδόπης και ζήτησε από τον αρμόδιο Υπουργό να αντιμετωπίσει το ζήτημα.
3 Σεπτέμβριος 2020 - 2:41μμ

ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΠΑΡΑΔΟΘΗΚΕ Η ΝΕΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ 2019 ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ

Στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και στον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων Κωνσταντίνο Τασούλα παραδόθηκε η νέα επιστημονική μελέτη του Βουλευτή Ροδόπης και Προέδρου της Επιτροπής Αναθεώρησης του Συντάγματος Δρ. Ευριπίδη Στυλιανίδη.
24 Αύγουστος 2020 - 6:09μμ

Ευριπίδης Στυλιανίδης προς Πρυτανικές Αρχές ΔΠΘ: «Οι φοιτητές πρέπει να έλθουν πάλι στην Κομοτηνή»

Σημαντική συνάντηση εργασίας είχε ο Βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας και Πρώην Υπουργός Παιδείας Ευριπίδης Στ. Στυλιανίδης με τον Πρύτανη του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Καθηγητή κ. Αλέκο Πολυχρονίδη και τους Αντιπρυτάνεις κ. Μαρία Μιχαλοπούλου και κ. Φώτη Μάρη.
9 Ιουλίου 2020 - 6:56μμ

Ο ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΑΚΗ. ΔΙΚΑΙΩΝΕΤΑΙ Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης πρότεινε σήμερα στον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων Κωνσταντίνο Τασούλα, τη δημιουργία Διακομματικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη και την Ανάδειξη της Θράκης, ανταποκρινόμενος στο διαχρονικό αίτημα της περιοχής, που πρόσφατα είχαν την ευκαιρία να το ξανακαταθέσουν οι Μητροπολίτες της Τοπικής Εκκλησίας που τον επισκέφθηκαν.
7 Ιουλίου 2020 - 11:02πμ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΕΤΑΔ ΑΝΤΩΝΗ ΜΠΕΖΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ

Συστηματική πίεση για την ανταποδοτική αξιοποίηση των τουριστικών ακινήτων του Νόμου Ροδόπης ασκεί ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Ευριπίδης Στυλιανίδης.
6 Ιουλίου 2020 - 10:59πμ

ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ SHELMAN

Καθοριστικής σημασίας συνάντηση είχε σήμερα ο Βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας Ευριπίδης Στ. Στυλιανίδης με τον Υπουργό Ανάπτυξης Άδωνη Γεωργιάδη για την επανεκκίνηση της βιομηχανίας Shelman στην Κομοτηνή.