Skip to Navigation

Συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό «ΡΑΔΙΟ ΕΝΝΕΑ 98.9» για τη Θράκη, την Οικονομία και τον Τουρισμό

Ηχητικό : 

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

Ακούστε τη Συνέντευξη του Ευριπίδη Στυλιανίδη στο ραδιοφωνικό σταθμό «ΡΑΔΙΟ ΕΝΝΕΑ 98.9» για τη Θράκη, την Οικονομία και τον Τουρισμό, στις 02/08/2011.

Για τη Θράκη:

Αυτό είναι αποτέλεσμα του συνδυασμού δύο στοιχείων εκ των οποίων το ένα έχει αρχίζει να ανατρέπεται τα τελευταία χρόνια. Το ένα είναι η παντελής έλλειψη εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού για την περιφέρεια και το δεύτερο είναι η αδικία της περιοχής όσον αφορά στη συμμετοχή στη λήψη των αποφάσεων για πάρα πολλά χρόνια, κάτι που την τελευταία δεκαετία θεραπεύτηκε σημαντικά αλλά δεν ήταν αρκετό για να οδηγήσει την Θράκη σε μία σταθερή αναπτυξιακή τροχια.

Είχε ξεκινήσει μία σημαντική προσπάθεια στην οποία είχα προσπαθήσει να βοηθήσω και εγώ όσο μπορούσα και τη βλέπω τώρα να ακυρώνεται.

Με ενοχλεί, ας πούμε, να μειώνεται ο αριθμός των φοιτητών στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, την ώρα που αυτό το Πανεπιστήμιο είχε απογειωθεί, ή να του στερούνται κονδύλια.

Με ενοχλεί να μένουν οι κάθετοι άξονες ακόμα καθηλωμένοι ένω θα έπρεπε να έχουν παραδοθεί από το Φεβρουάριο του 2011, να βλέπεις αναξιοποίητες τις παραλίες μας, να απουσιάζει η Θράκη από τις επιθετικές καμπάνιες του ΕΟΤ, τις στοχευμένες καμπάνιες του τουρισμού.

Η προοπτική ανάπτυξης της χώρας περνάει από τη Θράκη.

Για τον Τουρισμό και τα ΤΑΞΙ:

Ο τουρισμός είναι η βασική πηγή πλούτου της οικονομία μας. Η Κυβέρνηση είναι ο φυσικός και ο ηθικός αυτουργός αυτού που ζούμε τώρα με τις κινητοποιήσεις των ΤΑΞΙ. Γνώριζε ότι με τις αποφάσεις της εκτελεί μία κοινωνική και εργασιακή ομάδα και το έκανε στην καρδιά της τουριστικής περιόδου, έχοντας πιθανώς συνυπολογίσει τις ζημίες. Απλά προσπάθησε να λειτουργήσει τον κοινωνικό αυτοματισμό, δηλαδή να βάλει όλες τις υπόλοιπες επαγγελματικές ομάδες να πιέσουν τα ΤΑΞΙ να μην αντιδράσουν τώρα. Μα η ίδια η Κυβέρνηση αποφάσισε να γίνει τώρα αυτή η σύγκρουση. Με λάθος τρόπο. 30.000 επαγγελματίες και 20.000 εργαζόμενοι οδηγοί, κινδυνεύουν να αφανιστούν με τον τρόπο που διαχειρίζεται η Κυβέρνηση το θέμα. Εμείς δεν είμαστε κατά της απελευθέρωσης, αλλά υποστηρίζουμε ότι θα πρέπει να γίνει με κανόνες ανάλογους με τα ισχύοντα στην Ευρώπη, αντιστιχίζοντας τον αριθμό ΤΑΞΙ με τον πληθυσμό.

Για την Οικονομία:

Η οικονομία μας ανησυχεί γιατί φαίνεται ότι έχουμε μπει σε μία περιδίνηση, από την οποία πολύ δύσκολα θα βγούμε. Περισσότερο ανησυχητικό είναι το στοιχείο της απάθειας που εμφανίζει η πολιτεία, η πολιτική. Θα έπρεπε να έχουν παρθεί πιο επιθετικές και πιο ξεκάθαρες αποφάσεις σε ορισμένα ζητήματα. Δεν μπορούμε ν’ αλλάξουμε τον τόπο έχοντας την κοινωνία απέναντι, πλήττοντας σημαντικές κοινωνικές και εργασιακές ομάδες που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της κοινωνίας. Εάν η κυβέρνηση δεν αντιληφθεί ότι πρέπει να βαδίσει μαζί με την κοινωνία, στο τέλος θα αποτελεί αστείο το να λέμε σώζουμε την Ελλάδα εκτελώντας τους Έλληνες.

Για την έκθεση του ΟΟΣΑ:

Έχει κλονιστεί σοβαρά η εμπιστοσύνη των αγορών και της κοινωνίας στην ελληνική κυβέρνηση. Δεν μπορεί να γνωρίζουμε ότι υπάρχουν γύρω στα 200 δις δολάρια ναυτιλιακό συνάλλαγμα που έχει παραχθεί από Έλληνες εφοπλιστές, ν’ ακούμε ότι υπάρχουν 300 δις ευρώ καταθέσεις από ελληνικά χέρια στα ξένα τραπεζικά συστήματα και να μην μπορεί τους ανθρώπους αυτούς να αφυπνίσει τον πατριωτισμό τους , να τους πείσει η ελληνική πολιτεία να έρθουν, έστω και για λίγες ώρες, και να επενδύσουν ένα μέρος του κεφαλαίου τους στην ελληνική τραπεζική πίστη.

Τον τελευταίο χρόνο έχουμε χάσει πάνω από 67 δις στο εξωτερικό από επιπολαιότητες και φλυαρίες κυβερνητικών και άλλων στελεχών που δημιουργούν ανασφάλεια στην αγορά και σκοτώνουν τη ρευστότητα των τραπεζών με συνέπειες domino στη μικρομεσαία επιχείρηση και την κινητικότητα της αγοράς.

Μία κυβέρνηση δεν πρέπει να μιλάει πολύ, πρέπει να πράττει. Μπορεί να χάνει το επικοινωνιακό στοίχημα, όπως κατηγορούσαν εμάς, αλλά σε κάθε περίπτωση φέρνει αποτελέσματα τα οποία βάζουν σε λειτουργία την οικονομία. Αυτή η κυβέρνηση απέτυχε να πείσει και να κερδίσει την εμπιστοσύνη.