ΜΙΚΡΕΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΝΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ (REAL NEWS)

Σε μία ιστορική περίοδο κυριαρχίας μιας ισοπεδωτικής Παγκοσμιοποίησης που συνδυασμένη με τη μεγαλύτερη μεταπολεμική οικονομική κρίση κλωνοποιεί εθνικές και πολιτιστικές ταυτότητες, αμφισβητεί ιστορικές κοινωνικές κατακτήσεις και κλονίζει συθέμελα βασικές αρχές και λειτουργίες της σύγχρονης Δημοκρατίας, η Αναθεώρηση του Συντάγματος υπήρξε μία ιδανική ευκαιρία για την Ελλάδα
-να επαναπροσδιορίσει τον εθνικό μας προσανατολισμό.
-να προστατεύσει τον αξιακό μας κώδικα
-να εκσυγχρονίσει την Πολιτεία
-να ανασυγκροτήσει την Εθνική μας Οικονομία
-να αφυπνίσει την Κοινωνία και
-να επαναφέρει τη Χώρα, όχι μόνο στην κανονικότητα αλλά και σε νέους διεθνείς πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Δυστυχώς η ευκαιρία αυτή ακρωτηριάστηκε εν τη γενέσει της.
Η Προτείνουσα Βουλή περιόρισε απαγορευτικά τα πεδία της αναθεωρητικής διαδικασίας. Παρά την πρόταση του Κ. Μητσοτάκη να ανοίξουν όλα τα κεφάλαια για τη νέα πλειοψηφία της 9ης Αναθεωρητικής Βουλής μετά τις Εκλογές, η Προτείνουσα πλειοψηφία του ΣΥΡΙΖΑ, υπέκυψε στην ιδεοληψία της στρέφοντας το βλέμμα της στις επόμενες εκλογές και όχι στις επόμενες γενιές.
Αυτό δεν έδωσε τη δυνατότητα στην Αναθεωρητική Επιτροπή μας
• να αγγίξει το Οικονομικό Σύνταγμα, συμβάλλοντας στον γρήγορο εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη της Πραγματικής Οικονομίας,
• να πειράξει το άρθρο 24 Σ, για να δημιουργήσει περιβαλλοντικά ισοδύναμα,
• να παρέμβει για να βελτιώσει τη λειτουργία του κράτους και να επιβάλει κανόνες Καλής Νομοθέτησης,
• να προστατεύσει εμφατικά τη σύγχρονη πολιτιστική μας ταυτότητα και την ελληνική γλώσσα, όπως π.χ. το κάνει το Γαλλικό Σύνταγμα,
• να αναθεωρήσει το άρθρο 16 Σ και το σπάσιμο του κρατικού μονοπωλίου στην Ανώτατη Εκπαίδευση, κάτι που θα μετεξέλισε την Ελλάδα σε Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο, θα αξιοποιούσε διεθνώς τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Παιδείας και του Πολιτισμού και θα οδηγούσε στον επαναπατρισμό χιλιάδων διακεκριμένων νέων επιστημόνων και φοιτητών. Θα έβαζε τη χώρα μας επιθετικά στη νέα διεθνή εκπαιδευτική αγορά των 30 δις ευρώ που αυξάνεται ετησίως κατά 7%, δημιουργώντας έτσι μία νέα πηγή για το ΑΕΠ μεγαλύτερη και από τον τουρισμό.
Η Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος όμως παρά τις χαμηλές προσδοκίες που είχαν δημιουργηθεί, επέτυχε στο πλαίσιο των πραγματικών δυνατοτήτων μία σημαντική Ανατροπή. Ζωντάνεψε μία ‘’ημιθανή’’ Αναθεωρητική Διαδικασία και έδωσε σημαντικά αποτελέσματα, που εύχομαι και ελπίζω να ολοκληρωθούν στην Ολομέλεια της Αναθεωρητικής Βουλής.
Πρώτη επιτυχία ήταν η εδραίωση ενός κλίματος συνεργασίας, εθνικής συνεννόησης και πραγματικού διαλόγου μεταξύ των πολιτικών κομμάτων παρά τις διαφορετικές σε πολλά σημεία προσεγγίσεις. Την ίδια ώρα που σε διπλανές αίθουσες οι αντιπαραθέσεις ήταν έντονες και θορυβώδεις, στην Επιτροπή Αναθεώρησης οι Εισηγητές και οι Βουλευτές συζήτησαν με ψυχραιμία, νηφαλιότητα και ευθύνη. Συζήτησαν εποικοδομητικά και σε κρίσιμα σημεία κατάφεραν να συναντηθούν.
Οι συζητήσεις ολοκληρώθηκαν σε 12 συνεδρίες μέσα σε 1,5 μήνα. Ο διάλογος ξεπέρασε τις 70 ώρες και έγιναν συνολικά 168 παρεμβάσεις, διαψεύδοντας αυτούς που έβρισκαν σύντομο το χρόνο της αναθεωρητικής διαδικασίας. Οι Βουλευτές συμμετείχαν και συζήτησαν δημοκρατικά περισσότερο από άλλες αναθεωρητικές διαδικασίες που διήρκησαν από 3 έως 7 μήνες. Αυτό όμως που έχει κυρίως υπεραξία είναι το τελικό αποτέλεσμα που αυτή η κορυφαία θεσμική διαδικασία παραδίδει προς την Ολομέλεια.
Η Επιτροπή Αναθεώρησης κατέληξε άλλοτε με απλή και άλλοτε με αυξημένη πλειοψηφία σε 7 βασικά σημεία προτεινόμενων συνταγματικών αλλαγών. Συγκεκριμένα:
1. Πρότεινε Σύστημα Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος στο άρθρο 21 παρ.1 για τη στήριξη της Ελληνικής Οικογένειας που αποδείχθηκε το ισχυρό κύτταρο της Ελληνικής Κοινωνίας κατά τη διάρκεια της κρίσης.
2. Αναβαθμίζει το Κοινοβούλιο κατοχυρώνοντας τη δυνατότητα και της Αντιπολίτευσης στο άρθρο 68, με πρόταση 10 Βουλευτών και 120 παρόντων να συστήνει Εξεταστικές Επιτροπές, τις οποίες μετεξελίσσει σε ισχυρότατο εργαλείο Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, αποκαθιστώντας την Αρχή Ελέγχων και Ισορροπιών.
3. Αποκαθιστά την εμπιστοσύνη των πολιτών προς τους πολιτικούς, με τον περιορισμό της βουλευτικής ασυλίας στο άρθρο 62 μόνο κατά την άσκηση των καθηκόντων και την κατάργηση της αποσβεστικής προθεσμίας στο άρθρο 86 παρ. 3 που εξισώνει τους Υπουργούς ποινικά με τους κοινούς πολίτες.
4. Εξισώνει τους στρατιωτικούς με τους λοιπούς δικαστές στο άρθρο 96παρ. 5 θωρακίζοντας κατά το ΣτΕ την ανεξαρτησία τους.
5. Διευκολύνει την ανάδειξη Ανεξαρτήτων Αρχών κατά το άρθρο 101Α θεσπίζοντας αντί για ομοφωνία της πλειοψηφία των 3/5 της Διάσκεψης των Προέδρων.
6. Σταματά την εργαλειοποίηση της διαδικασίας εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας, που οδηγούσε σε εκβιαστική προσφυγή στην κάλπη, προβλέποντας την εκλογή του με την απόλυτη πλειοψηφία της Βουλής στο άρθρο 32 παρ. 4.
Έτσι διασφαλίζει κυβερνητική σταθερότητα και σεβασμό στην λαϊκή ετυμηγορία.
7. Διευκολύνει την ψήφο των ομογενών στο άρθρο 54παρ.4 όπου παρέχει ασπίδα συνταγματικής προστασίας στις επικείμενες αποφάσεις της διακομματικής επιτροπής. Η κατοχύρωση της διευκόλυνσης ψήφου δικαιώνει τον Οικουμενικό Ελληνισμό, μεγαλώνει την Ελλάδα και καθιστά το Ελληνικό Κοινοβούλιο εκπρόσωπο όχι μόνο του Λαού αλλά και του Έθνους.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η πρόταση της πλειοψηφίας της Αναθεωρητικής Επιτροπής εκτός από τις παραπάνω θετικές προτάσεις, μονομερείς ή συνθετικές, επέτυχε και αναχαιτίσεις θέσεων της Προτείνουσας Βουλής που θεώρησε ότι είχαν ιδεοληπτικό ή προβληματικό περιεχόμενο, όπως πχ οι προτάσεις που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ για τη διάκριση Κράτους Εκκλησίας εισηγούμενος ένα «Ουδετερόθρησκο Κράτος» που θεωρήθηκε από τη ΝΔ ως «θρησκευτικά αδιάφορο», ή η πρόταση για δικαίωμα ψήφου σε αλλοδαπούς τρίτων χωρών χωρίς ελληνική ιθαγένεια στις δημοτικές εκλογές κ.α.
Αναμφισβήτητα η Αναθεώρηση αυτή μπορούσε και έπρεπε να αλλάξει περισσότερα και καλύτερα. Κάποια στιγμή όλοι πιστέψαμε ότι δεν θα αλλάξει τίποτε.
Τελικά όμως η κοινή προσπάθεια, το υψηλό επιστημονικό και πολιτικό επίπεδο διαλόγου, το κλίμα συνεννόησης και σύνθεσης που επικράτησε στην Επιτροπή, μας έδωσε αποτελέσματα πολύ παραπάνω από τις αρχικές προσδοκίες. Για αυτό ειλικρινά ευχαριστώ όλους τους συναδέλφους και όλα τα κόμματα που προσπάθησαν προς το σκοπό αυτό.

Πρόσφατα Νέα
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod
9 Ιουλίου 2020 - 6:56μμ

Ο ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΑΚΗ. ΔΙΚΑΙΩΝΕΤΑΙ Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης πρότεινε σήμερα στον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων Κωνσταντίνο Τασούλα, τη δημιουργία Διακομματικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη και την Ανάδειξη της Θράκης, ανταποκρινόμενος στο διαχρονικό αίτημα της περιοχής, που πρόσφατα είχαν την ευκαιρία να το ξανακαταθέσουν οι Μητροπολίτες της Τοπικής Εκκλησίας που τον επισκέφθηκαν.
7 Ιουλίου 2020 - 11:02πμ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΕΤΑΔ ΑΝΤΩΝΗ ΜΠΕΖΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ

Συστηματική πίεση για την ανταποδοτική αξιοποίηση των τουριστικών ακινήτων του Νόμου Ροδόπης ασκεί ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Ευριπίδης Στυλιανίδης.
6 Ιουλίου 2020 - 10:59πμ

ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ SHELMAN

Καθοριστικής σημασίας συνάντηση είχε σήμερα ο Βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας Ευριπίδης Στ. Στυλιανίδης με τον Υπουργό Ανάπτυξης Άδωνη Γεωργιάδη για την επανεκκίνηση της βιομηχανίας Shelman στην Κομοτηνή.
29 Ιουνίου 2020 - 10:15πμ

ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΜΟΤΗΝΗ

Με τον Γενικό Διευθυντή της Αστυνομίας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Στρατηγό Συριτούδη είχε συνάντηση εργασίας ο Βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας και Εκπρόσωπος της Ελλάδας στο Συμβούλιο της Ευρώπης Δρ. Ευριπίδης Στυλιανίδης.
28 Ιουνίου 2020 - 9:49μμ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΝΙΚΟ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΔΡ. ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΣΤ. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ, ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΡΟΔΟΠΗΣ-ΝΔ, ΕΠΙΚ. ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΝΟΜΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ

Ευριπίδης Στυλιανίδης: Να μετατρέψουμε την κρίση σε ευκαιρία Ο βουλευτής Ροδόπης της ΝΔ τονίζει ότι η Ελλάδα πρέπει να είναι έτοιμη να ασκήσει τα κυριαρχικά της δικαιώματα και εξηγεί πότε η προσφυγή στη Χάγη μπορεί να είναι χρήσιμη για την Ελλάδα Νίκος Οικονόμου

ΝΑ ΣΥΣΤΑΘΕΙ ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΑΚΗ

Υπέρ της συγρότησης Διακομματικής επιτροπής για τη Θράκη τάσσεται με συνέντευξή του στο iEidiseis ο Ευρυπίδης Στυλιανίδης, βουλευτής Ροδόπης της ΝΔ και Επικ. Καθηγητής Νομικής του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου, εκφράζοντας μάλιστα τη βεβαιότητα ότι ο πρωθυπουργός θα είναι θετικός στη συγκεκριμένη ανάγκη.Ο πρώην υπουργός επισημαίνει ότι το «κόμμα Σαδίκ» «όχι απλά συνεργάζεται, αλλά καθοδηγείται σε μεγάλο βαθμό από την τουρκική διπλωματία».