Skip to Navigation

Το έργο στην Παιδεία (2007 - 2009)

Το όραμά μας για την παιδεία… «Έλληνας Πολίτης της Ευρώπης, Πολίτης του Κόσμου»

Οι πέντε πυλώνες της πολιτικής μας

  1. Η ανθρωποκεντρική εκπαίδευση στοχεύει στην ένταξη των Ατόμων με Αναπηρία. Στη διασφάλιση νέων ευκαιριών στις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (παλιννοστούντες, μετανάστες, κ.ά.). στην κατοχύρωση ίσων ευκαιριών για μόρφωση στη Μουσουλμανική Μειονότητα της Θράκης μέσα από μία Σύγχρονη Ευρωπαϊκή Μειονοτική Πολιτική.
  2. Η περιβαλλοντική εκπαίδευση ξεκινά μέσα από το σχολείο και ολοκληρώνεται στα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που δημιουργήθηκαν σε όλη την Ελλάδα, καλλιεργώντας μέσα από τη βιωματική διδασκαλία την περιβαλλοντική συνείδηση του παιδιού για την αειφόρο ανάπτυξη.
  3. Η ψηφιακή σύγκλιση εισάγει τις νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση. Διασφαλίζει την ισότητα στην πρόσβαση και για τους οικονομικά αδύναμους. Καταπολεμά τον ψηφιακό αναλφαβητισμό και χρησιμοποιεί την τηλε-εκπαίδευση για τη διασφάλιση ευκαιριών σε μαθητές απομακρυσμένων ορεινών η νησιωτικών σχολείων.
  4. Η πολυγλωσσία, γλωσσομάθεια, ελληνοφωνία επιτυγχάνεται με τη διδασκαλία περισσότερων γλωσσών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Επίσης, ο τριπλασιασμός των εδρών Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού στο εξωτερικό, η δημιουργία και η στήριξη Ελληνικών Σχολείων διεθνώς, η αύξηση της διεθνούς ελληνοφωνίας πολλαπλασιάζει τη διεθνή απήχηση της χώρας μας. Μας επανασυνδέει με τον οικουμενικό Ελληνισμό και ενισχύει ένα νέο διεθνές φιλελληνικό ρεύμα, που εκδηλώθηκε μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.
  5. Η σύνδεση της Παιδείας μας με τον Αθλητισμό επικαιροποιεί τις Ολυμπιακές Αξίες. Απαντά δημιουργικά σε φαινόμενα όπως οι εξαρτήσεις από το Διαδίκτυο, τα ναρκωτικά, η παιδική παχυσαρκία, ο παιδικός διαβήτης κ.ά. και αναδεικνύει τα νέα ταλέντα. Η σύνδεση της Παιδείας με τον Πολιτισμό δεν ενισχύει μόνο τη σύγχρονη ταυτότητα του Έλληνα Ευρωπαίου, αλλά απελευθερώνει και τις δημιουργικές δυνατότητες των νέων σε τομείς όπως το θέατρο, η μουσική, η λογοτεχνία, η ζωγραφική, η ρητορική. Ο νέος Έλληνας μαθαίνει τις ρίζες του και αναπτύσσει τη σύγχρονη ταυτότητα του βάζοντας τη δική του σφραγίδα στο κεφάλαιο της ιστορίας που βιώνει. Ξέρει ποιος είναι, από που ξεκίνησε και που θέλει να πάει, κι αυτό είναι η σημαντικότερη ίσως πτυχή ενός σύγχρονου αλλά και επιτυχημένου εκπαιδευτικού συστήματος, ενός συστήματος που παράγει πραγματική Παιδεία.
Στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Αγιασμός έναρξης σχολικής χρονιάς
Αγιασμός έναρξης σχολικής χρονιάς
Παρουσίαση του μοντέλου του έξυπνου σχολείου στον Πρωθυπουργό κ. Κώστα Καραμανλή
Παρουσίαση του μοντέλου του έξυπνου σχολείου στον Πρωθυπουργό κ. Κώστα Καραμανλή
Σε εγκαίνια σχολείου
Σε εγκαίνια σχολείου
Με μαθητές
Με μαθητές
Στο κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης Τροιζήνας - Μεθάνων
Στο κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης Τροιζήνας - Μεθάνων
  • Συστήσαμε ειδική επιτροπή για τη ορθολογική διαχείριση του προσωπικού και την έγκαιρη διανομή των σχολικών βιβλίων
  • Το σχολικό έτος 2008-2009 ολοκληρώσαμε πιο γρήγορα από κάθε άλλη χρονιά τις διοικητικές πράξεις για την κάλυψη των λειτουργικών κενών στα σχολεία (μεταθέσεις, αποσπάσεις, διορισμούς) με αποτέλεσμα η έναρξη της σχολικής περιόδου να βρει πανέτοιμες τις σχολικές μονάδες και να περιοριστούν στο ελάχιστο οι χαμένες διδακτικές ώρες.
  • Σεβόμενοι τον οικογενειακό προγραμματισμό των μονίμων εκπαιδευτικών ολοκληρώσαμε τις τοποθετήσεις τους ήδη από τον Ιούνιο ώστε να ξέρουν πριν από τις καλοκαιρινές διακοπές σε ποια σχολική μονάδα θα υπηρετήσουν το Σεπτέμβριο.
  • Σε συνεργασία με τον ΟΕΔΒ διανείμαμε τα σχολικά βιβλία στις σχολικές μονάδες πριν από την έναρξη του σχολικού έτους.
  • Εφαρμόσαμε για πρώτη φορά το θεσμό της υποχρεωτικές νηπιακής εκπαίδευσης απορροφώντας όλα τα νήπια και το μεγαλύτερο μέρος των προνηπίων που επιθυμούσαν να φοιτήσουν στο δημόσιο νηπιαγωγείο.
  • Επεκτείναμε το θεσμό του ολοήμερου σχολείου.
  • Ενισχύσαμε και επεκτείναμε το θεσμό των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ιδρύοντας νέα Κέντρα σε όλη την Ελλάδα.
  • Ενισχύσαμε την Επαγγελματική Εκπαίδευση με αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση των μαθητών των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ
  • Μετά από διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς ψηφίστηκε ο πρώτος ολοκληρωμένος νόμος για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση που καθιστά υποχρεωτική την εκπαίδευση για τα ΑμεΑ. Μετεξελίσσει το εκπαιδευτικό μοντέλο μας από κατηγορικό σε ενταξιακό. Καθιστά το γονιό συνεργάτη του εκπαιδευτικού στην παρακολούθηση του παιδιού του. Αναβαθμίζει και καθιστά διαρκή την αξιολόγηση των ΑΜΕΑ από τα αναβαθμισμένα ΚΕΔΔΥ. Για βαρύτερα περιστατικά αναπτύξαμε ειδικά σχολεία όλων των βαθμίδων. Προσλάβαμε ειδικό επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό. Στόχος οι ίσες ευκαιρίες διά βίου μόρφωσης και ένταξης σε όλα αυτά τα παιδιά που επί δεκαετίες ήταν στο περιθώριο.
  • Δώσαμε οριστική λύση στην πολύχρονη ομηρία των αναπληρωτών στους πίνακες με την θεσμοθέτηση του 30μήνου και του 24μήνου καθώς και τον τριπλασιασμό των εισακτέων στα ΕΠΠΑΙΚ της ΑΣΠΑΙΤΕ δίνοντας διέξοδο σε χιλιάδες νέους εκπαιδευτικούς που ήταν επί χρόνια εγκλωβισμένοι στην αναπλήρωση και την ωρομισθία.
  • Εισάγαμε το θεσμό του «Εξυπνου Σχολείου» :Σύγχρονα, Βιοκλιματικά, Οικολογικά κτίρια που θα ενσωματώνουν όλα τα σύγχρονα συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας, χρήση εναλλακτικών πηγών και οικολογικών υλικών κ.λπ. Ώστε αυτά να αποτελούν υποδειγματικό χώρο λειτουργίας της παιδαγωγικής διαδικασίας. Εστάλησαν πρότυπες μελέτες που διαμορφώθηκαν μαζί με 5 Πολυτεχνεία, τη συμβολή του ΤΕΕ και του ΚΑΠΕ, σε όλες τις νομαρχίες, οι οποίες ελαφρύνουν οικονομικά, ενοποιούν μορφολογικά και προωθούν πρακτικά την κατασκευή σύγχρονων βιοκλιματικών, οικολογικών σχολείων μέσω του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων σε όλη τη χώρα
  • Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. To 2008 για πρώτη φορά η εισαγωγική επιμόρφωση από τα ΠΕΚ των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και των αναπληρωτών, ολοκληρώθηκε πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
  • Θεσμοθετήσαμε ειδικό επίδομα 105 Ευρώ για τους διοικητικούς υπαλλήλους της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΥΠΕΠΘ
  • Αυξήσαμε την ωριαία αποζημίωση από 9,62 σε 10 Ευρώ για το 2009, 11 Ευρώ το 2010 και 12 Ευρώ το 2011
  • Δρομολογήσαμε τη διανομή 110.000 Η/Υ στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση μέσα από το ΕΠΕΑΕΚ
  • Ενισχύσαμε τη μηχανοργάνωση του ΥΠΕΠΘ με την ενίσχυση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και την εφαρμογή του e-data center, για πρώτη φορά οι αιτήσεις μεταθέσεων των εκπαιδευτικών υποβλήθηκαν ηλεκτρονικά, οι εκπαιδευτικοί ενημερώνονται με sms στο κινητό τους για την περιοχή διορισμού τους.
  • Καταθέσαμε ολοκληρωμένη πρόταση για την αλλαγή του οργανισμού του ΥΠΕΠΘ
  • Πετύχαμε την έναρξη της ΠΔΣ παράλληλα με την έναρξη του Σχολικού Έτους για την ουσιαστική υποβοήθηση των αδυνάτων μαθητών
  • Επισκεφτήκαμε 42 νομούς της χώρας για να επιλύσουμε από κοντά τα τοπικά προβλήματα της εκπαίδευσης, εγκαινιάζοντας εκατοντάδες νέα σχολεία.

Στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ
Σύνοδος Πρυτάνεων στην Κομοτηνή
Σύνοδος Πρυτάνεων στην Κομοτηνή
Παρουσίαση Διεθνούς Πανεπιστημίου
Παρουσίαση Διεθνούς Πανεπιστημίου
  • Εφαρμόστηκε ο νέος Νόμος Πλαίσιο ενισχύοντας την αυτοδιοίκηση των ΑΕΙ, διασφαλίζοντας την αξιοκρατία στην εκλογή και εξέλιξη των διδασκόντων, την αποτελεσματική και διαφανή διαχείριση των δημοσίων χρηματοδοτήσεων μέσα από τους 4ετείς αναπτυξιακούς προγραμματισμούς. Αποκαταστάθηκε η ευρυθμία των ΑΕΙ μέσα από την θέσπιση των εσωτερικών κανονισμών. Κατοχυρώθηκε η ελευθερία επιλογής συγγράμματος των φοιτητών. Εδραιώθηκε η δημοκρατία με την καθιέρωση της καθολικής ψηφοφορίας των φοιτητών για την ανάδειξη των διοικήσεων των ΑΕΙ.
  • Εφαρμόστηκε ο νέος Νόμος- Πλαίσιο για τα πανεπιστήμια και ψηφίστηκαν οι νόμοι για την Έρευνα και την Τεχνολογία, και τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
  • Ο νέος Νόμος για τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών ενίσχυσε την εξωστρέφεια των Ελληνικών ΑΕΙ με τη θεσμοθέτηση της δυνατότητάς τους να ανοίγουν παραρτήματα στο εξωτερικό, να βάζουν δίδακτρα σε ξένους φοιτητές, που θα προσελκύουν στην Ελλάδα και να προχωρούν σε συνεργασία με διάσημα ξένα ΑΕΙ. Ήδη από το 2008 το Χάρβαρντ, η Σορβόννη και πολλά άλλα Πανεπιστήμια προχωρούν σε συνεργασίες με Ελληνικά ιδρύματα.
  • Αναβαθμίστηκαν τα ΤΕΙ και οργανώθηκαν αυτοδύναμα Μεταπτυχιακά Προγράμματα.
  • Κατοχυρώθηκαν τα επαγγελματικά δικαιώματα πτυχιούχων ΤΕΙ.
  • Το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας, που λειτουργεί στη Θεσσαλονίκη, αποτελεί την αιχμή του δόρατος της εξωστρέφειας στα Βαλκάνια με τρία ήδη διεθνή MBA.
  • Γραφεία Διασύνδεσης-Επιχειρηματικότητα-Πρακτική Άσκηση Σύνδεση Πανεπιστημίου/ΤΕΙ με την αγορά εργασίας.
  • Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες: .Ιδιαίτερα σημαντική υπήρξε η συμβολή του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση» 2000-2006 στην αναβάθμιση του ρόλου των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών.
  • Κανόνες στη Μη τυπική εκπαίδευση: Κολλέγια: Με τον νόμο «περί Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών και Κολλεγίων» το ΥΠΕΠΘ ανέλαβε τον έλεγχο ποιότητας στο χώρο της Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης θεσπίζοντας αυστηρότατους κανόνες για την ίδρυση και λειτουργία των νέων δομών. Έτσι μπαίνει τέλος στο χάος που επικρατούσε επί δεκαετίες και προστατεύονται οι νέοι από το παραπλανητικό «εμπόριο ελπίδας», που λάμβανε χώρα.

Νέα Γενιά και Άτυπη Εκπαίδευση
Με νέους απο ΤΟ.ΣΥ.Ν. της Περιφέρειας Κρήτης
Με νέους απο ΤΟ.ΣΥ.Ν. της Περιφέρειας Κρήτης
  • Πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες εκλογές Τοπικών Συμβουλίων Νέων (Το.Συ.Ν.) με τη συμμετοχή πάνω από 100.000 νέων.
  • Νεανική Επιχειρηματικότητα: Με την αξιοποίηση πόρων από το ΕΠΕΑΕΚ δημιουργήθηκαν 80 κόμβοι και θυρίδες νεανικής επιχειρηματικότητας σε όλη τη χώρα και συνάφθηκαν 15 προγραμματικές συμβάσεις για τη λειτουργία Κόμβων του Παρατηρητηρίου Νεανικής Επιχειρηματικότητας σε αντίστοιχα ΑΕΙ και ΤΕΙ.
  • Κοινωνική Ευαισθησία: με τη λειτουργία του Παρατηρητηρίου για τα Δικαιώματα του Παιδιού, τις καμπάνιες ευαισθητοποίησης για το περιβάλλον, το ρατσισμό, τα ναρκωτικά, την παιδική παραβατικότητα, την εγκληματικότητα, το trafficking παιδιών, ευαισθητοποιούμε την κοινωνία και κινητοποιούμε την Πολιτεία να πράξει το καθήκον της.
  • Σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, ιδρύθηκε το πρώτο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στη χώρα μας με τίτλο: «Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας»

Δια βίου μάθηση
Στα εγκαίνια κτιρίου Δια Βίου Μάθησης
Στα εγκαίνια κτιρίου Δια Βίου Μάθησης
Με δίκτυο απλωμένο σε όλη τη χώρα, οι δομές δια βίου μάθησης προσφέρουν νέες δυνατότητες και ευκαιρίες σε ενηλίκους να αυξήσουν τις δεξιότητες τους και να παραμείνουν ενεργοί στην αγορά εργασίας. Με νέα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, με Σχολές Γονέων, με Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων και Κέντρα Δια βίου Μάθησης από απόσταση, εκσυγχρονίζεται και βελτιώνεται η δια βίου μάθηση και κατάρτιση.

Για περισσότερα βλέπε το βιβλίο: "Όλα είναι θέμα Παιδείας", εκδόσεις Μίνωας, 2011.