Ερώτηση για την Καθυστέρηση της Υλοποίησης του Αεροδρομίου Κομοτηνής
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ Σ. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ Ν Δ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ:
ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΘΕΜΑ: «ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ-ΑΕΡΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ»
Στο πλαίσιο της προσέλκυσης νέων επενδύσεων, της αύξησης της τουριστικής κίνησης αλλά και της προώθησης του αεραθλητισμού στην Ελλάδα, το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών είχε αναλάβει το 2009 μέσω της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας την αναζήτηση κατάλληλων χώρων για τη δημιουργία Αεροδρομίων Γενικής Αεροπορίας. Προκειμένου μάλιστα η κατασκευή αυτών των κέντρων να είναι οικονομικότερη και αποδοτικότερη, οι χώροι οι οποίοι αναζητούνταν ήταν παλαιά στρατιωτικά αεροδρόμια τα οποία είχαν παροπλιστεί, σε περιοχές όπου είναι δυνατή η ανάπτυξη τέτοιου είδους δραστηριοτήτων. Στους χώρους αυτούς θα κατασκευάζονταν σύγχρονα Αεροδρόμια Γενικής Αεροπορίας-Αεραθλητικά Κέντρα, με στόχο την τουριστική και εμπορική τόνωση των περιοχών αυτών, καθώς επίσης και την ανάπτυξη των αεραθλητικών δραστηριοτήτων.
Με γνώμονα την πολιτική αυτή αποφασίστηκε το 2009 η δημιουργία Αεροδρομίου Γενικής Αεροπορίας-Αεραθλητικού Κέντρου στη θέση Μεσούνη-Κάμπος του Δήμου Αιγείρου του Νομού Ροδόπης. Για το σκοπό αυτό, εξασφαλίστηκε η παραχώρηση από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης χώρου 99 στρεμμάτων καθώς και η παραχώρηση για συνεκμετάλλευση από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας υφιστάμενου ανενεργού αεροδιαδρόμου.
Τον Αύγουστο του 2009 υπεγράφη σχετικό μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων (Υπουργείο Μεταφορών, Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Νομαρχία Ροδόπης, Δήμος Κομοτηνής, Δήμος Αιγείρου, Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ροδόπης, Αερολέσχη Κομοτηνής) και εγκρίθηκε από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ποσό 6.000.000 Ευρώ.
Το ποσό αυτό αφορά την ανακατασκευή και επέκταση του ανενεργού στρατιωτικού διαδρόμου που, μήκους 1.100 και πλάτους 30 μέτρων, με δάπεδο στάθμευσης αεροσκαφών, για ανάπτυξη πτητικής δραστηριότητας ελαφρών αεροσκαφών, μικρών jet και εγκατάσταση αεροπορικών σχολών. Επιπλέον, προβλέπεται η κατασκευή κτηρίου αεροσταθμού επιφανείας 380 τ.μ με τις απαραίτητες εγκαταστάσεις λειτουργίας και ασφαλείας (αίθουσα αναμονής επιβατών, γραφεία ΥΠΑ- ΕΛ.ΑΣ- Τελωνείου, εκθεσιακού χώρου, Σταθμού Πυροσβεστικής, υποστέγου στέγασης αεροσκαφών καθώς και έργα για τη λειτουργία του Αεραθλητικού Κέντρου Κομοτηνής, με στόχο την ανάπτυξη του αεραθλητισμού (ανεμοπορία, αερομοντελισμό κα) αλλά και του τουρισμού στην ευρύτερη περιοχή. Κατά την υπογραφή μάλιστα του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων ανακοινώθηκε ότι το Αεροδρόμιο Γενικής Αεροπορίας Κομοτηνής θα ονομαστεί «Αναστάσιος Μπακάλμπασης» προς τιμήν του πολιτικού από τη Θράκη που διετέλεσε Υπουργός Αεροπορίας στις Κυβερνήσεις του Ελ. Βενιζέλου και Αλ. Παπαναστασίου.
Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου ήταν διετές και η ολοκλήρωσή του προβλέπονταν για το 2011. Το Σεπτέμβριο του 2009 η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ενέκρινε τη χρηματοδότηση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων καθώς και τη σύνταξη Τεχνικών Προδιαγραφών και στις 17-09-2009 η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ξεκίνησε την εκτέλεση γεωτεχνικών εργασιών στο χώρο.
Με την αλλαγή της πολιτικής ηγεσίας που ακολούθησε τις εκλογές του 2009 η εκτέλεση του έργου έχει παγώσει. Μάλιστα, με έγγραφό της από 09-02-2010 προς την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ζητεί να σταματήσουν οι διαδικασίες σύνταξης μελετών καθώς αναμένονται οδηγίες του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Το γεγονός ότι δεν έχει υπάρξει ακόμη καμία απάντηση από το Υπουργείο μας βάζει σε σκέψεις για το αν η νέα πολιτική ηγεσία προτίθεται να προχωρήσει στην υλοποίηση του έργου.
Δεδομένης της σπουδαιότητας για την αναπτυξιακή προοπτική της Θράκης αλλά και της άμεσης ανταπόκρισης των τοπικών φορέων στη δημιουργία Αεροδρομίου Γενικής Αεροπορίας στην περιοχή,
Ε Ρ Ω Τ Α Τ Α Ι
ο κ. Υπουργός
1. Για ποιο λόγο σταμάτησαν οι εργασίες υλοποίησης του Αεροδρομίου Γενικής Αεροπορίας Κομοτηνής;
2. Προτίθεται η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να συνεχίσει τις διαδικασίες για την ολοκλήρωση του έργου;
3. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου;
Αθήνα, 06 / 05 / 2010
Ο ερωτών Βουλευτής
Ευριπίδης Σ. Στυλιανίδης
Βουλευτής Ροδόπης
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
Ερώτηση για την Καθυστέρηση της Υλοποίησης του Αεροδρομίου Κομοτηνής (doc) | 43 KB |