Skip to Navigation

Ομιλία: Προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης Οκτώβριος 2009

Λέξεις κλειδιά: Νέα Δημοκρατία | Πολιτική
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Προσερχόμαστε σ’αυτή τη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων με ευθύνη αλλά και ανοιχτό πνεύμα. Δε διστάζουμε ενώπιον της εθνικής αντιπροσωπείας να αποδεχθούμε με σεβασμό την πρόσφατη ετυμηγορία του Ελληνικού λαού και να εκφράσουμε τα ειλικρινή μας συγχαρητήρια στη νέα κυβέρνηση και τις ευχές μας για κάθε επιτυχία.

Τα κόμματα μας είναι οχήματα της δημοκρατίας, που οφείλουν να μεταφέρουν τις απόψεις της κοινωνίας, να τις μετουσιώνουν σε πολιτικές προτάσεις και εφαρμοσμένες πολιτικές με κεντρική πάντα αποστολή την προώθηση των συμφερόντων της πατρίδας μας.

Για να επιτυγχάνεται όμως αυτό είναι αναγκαίο να αποβάλλουμε φανατισμούς και προκαταλήψεις, που δίχασαν και πλήγωσαν τον Ελληνικό λαό. Είναι  αναγκαίο για μας της αντιπολίτευσης να κάνουμε με ειλικρίνεια την αυτοκριτική μας και να διορθώσουμε τα λάθη μας διαμορφώνοντας μια σύγχρονη, φρέσκια εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης από τώρα.
Για σας της κυβέρνησης όμως κύριοι συνάδελφοι είναι εξίσου αναγκαίο να εγκαταλείψετε τις μονολιθικές προσεγγίσεις του παρελθόντος, που θεωρούν αρνητικό ότι έγινε απ΄ τους προηγούμενους και να κοιτάξετε όχι μόνο να διορθώσετε τα κακώς κείμενα αλλά να συνεχίσετε και να συμπληρώσετε ότι καλό έκανε η Κυβέρνηση μας.

Στην κρίσιμη αυτή συγκυρία για την Ελλάδα δεν χωρούν ισοπεδωτικές προσεγγίσεις. Σύγχρονη πολιτική δεν είναι να υβρίζουμε και να συκοφαντούμε τους αντιπάλους για να πάρουμε εμείς υπεραξία. Σύγχρονη πολιτική είναι να έχουμε τη λεβεντιά να τους  αναγνωρίσουμε τα θετικά αποτελέσματα της πολιτικής τους και να τα ξεπεράσουμε δημιουργικά στη πράξη.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Η Νέα Δημοκρατία αφήνει πίσω της θετικά αποτελέσματα στον τομέα που είχα ευθύνη να παρακολουθώ τους τελευταίους μήνες, τον τομέα Μεταφορών και Επικοινωνιών:

1. Κερδίσαμε το στοίχημα της Ολυμπιακής Αεροπορίας.
Ολοκληρώθηκε η μετάβαση στον ιδιωτικό τομέα της προβληματικής εταιρείας, που στοίχιζε πάνω από 1 εκ.ευρώ την ημέρα στους Έλληνες πολίτες με οφέλη πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για το Ελληνικό δημόσιο.
Το κράτος από επιχειρηματίας μετεξελίσσεται σε ρυθμιστής. Θεσπίζει τους κανόνες και εποπτεύει την εφαρμογή τους προς όφελος του καταναλωτή-επιβάτη. Οι υπηρεσίες βελτιώνονται και η ανταγωνιστικότητα διασφαλίζεται με στόχο όχι μόνο τη διεθνή εικόνα της χώρας, αλλά και την ενίσχυση του τουρισμού μας.

Το κυριότερο, κατοχυρώθηκαν πλήρως και με απόλυτη συναίνεση πάνω από 4.500 εργαζόμενοι. Δεν υπάρχει προηγούμενο 15 σωματεία διαφορετικών πολιτικών αποχρώσεων να ομονοούν με την πολιτική ηγεσία του ΥΜΕ και να αναγνωρίζουν ομόφωνα τη συμβολή της για τη πράξη νομοθετικού περιεχομένου που διασφάλισε απόλυτα τα δικαιώματα των εργαζομένων.

Κύριες και κύριοι συνάδελφοι, κερδίσαμε απόλυτα μέχρι τέλους το στοίχημα της Ολυμπιακής.

2. Ξεκινήσαμε την εξυγίανση του ΟΣΕ με ολοκληρωμένο στρατηγικό σχεδιασμό και επιτύχαμε ήδη τα πρώτα οικονομικά αποτελέσματα.
Παραλαμβάνοντας την πλέον προβληματική ΔΕΚΟ στην Ευρώπη με 9 δις χρέη και  ημερήσιο λειτουργικό κόστος πάνω από 2 εκ.ευρώ, μετασχηματίσαμε οργανωτικά την εταιρεία και θέσαμε σε εφαρμογή για την ΤΡΕΝΟΣΕ μια νέα δρομολογιακή, τιμολογιακή, εμπορευματική και εμπορική πολιτική επιτυγχάνοντας από τους πρώτους μήνες σημαντική μείωση λειτουργικού κόστους και αύξηση εσόδων.

Αντιμετωπίσαμε το πρόβλημα ρευστότητας του Οργανισμού και δώσαμε νέα ώθηση στη κατασκευή των έργων υποδομής με 6,1 δις ευρώ από το Γ’ και Δ’ ΚΠΣ, ώστε το 2013 να έχει ολοκληρωθεί η ΠΑΘΕ, να αναβαθμιστεί ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Θράκης, να εκσυγχρονιστούν τα περιφερειακά δίκτυα, ώστε να αρθεί η απομόνωση της περιφέρειας και η Ελλάδα να καταστεί διεθνές  διαμετακομιστικό και εμπορευματικό κέντρο.

3. Ξεκινήσαμε τη δημόσια διαβούλευση και ετοιμάσαμε ένα πλήρες επιχειρησιακό σχέδιο για την αναμόρφωση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας δίδοντας βάρος στα οικολογικά μέσα σταθερής τροχιάς, ώστε να αποφορτιστεί το κέντρο από τα πολλά λεωφορεία και με το ίδιο δυναμικό να αναπτυχθούν πληρέστερα οι διαδημοτικές και οι ενδοδημοτικές  συγκοινωνίες. Οφείλετε να εφαρμόσετε το σχέδιο αυτό διότι αντιμετωπίζει το κυκλοφοριακό, είναι οικολογικό και εξυπηρετεί το πολίτη να φτάνει 20% γρηγορότερα στον προορισμό του με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

4. Ολοκληρώσαμε γρήγορα και με νομοθετική πληρότητα και θέσαμε σε δημόσια διαβούλευση ένα πρωτοποριακό project, ένα πρόγραμμα που βάζει την Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή πρωτοπορία  ΄΄Την Οπτική ίνα στο σπίτι΄΄.

Μετά από τα ΣΔΙΤ με 2,1 δις ευρώ δημόσιο και ιδιωτικό κεφάλαιο η χώρα μας είναι έτοιμη να εισέλθει στη νέα ψηφιακή εποχή. Η ΄΄οπτική ίνα στο σπίτι΄΄ ισοδυναμεί με ότι σημαίνει ο εξηλεκτρισμός της χώρας του προηγούμενου αιώνα. Σπάει την απομόνωση της περιφέρειας, συμβάλει στην οικολογική ανάπτυξη, δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλους ανεξάρτητα που ζουν, από που προέρχονται. Εισάγει νέες εφαρμογές τηλεκπαίδευσης, τηλεργασίας, τηλεϊατρικής, τηλεμπορίου, τηλεδιοίκησης. Αλλάζει τα δεδομένα της ανάπτυξης και της ζωής. Συνομιλεί με τον κόσμο που έρχεται.
Έχετε χρέος να συνεχίσετε και να ολοκληρώσετε αυτό το πρωτοποριακό πρόγραμμα.


Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Σας έδωσα σε τίτλους μερικά μόνο από τα μεγάλα έργα που ολοκλήρωσε ή ξεκίνησε η κυβέρνηση μας. Θα ήθελα όμως να θέσω και ορισμένα ερωτήματα προς τη νέα κυβέρνηση που προκύπτουν από δηλώσεις, κινήσεις ή αποφάσεις που γεννούν προβληματισμό και ανησυχία:

1.Ως Υφυπουργός Εξωτερικών αγωνίστηκα μαζί με άλλους συναδέλφους μου για το άνοιγμα της Ελλάδας προς ανατολάς. Με τη συναίνεση οφείλω να πω της Ευρωατλαντικής συμμαχίας επιτύχαμε να αναπτύξουμε και να ενισχύσουμε τις Ελληνορωσικές σχέσεις δρομολογώντας ένα έργο που στο παρελθόν φαινόταν ακατόρθωτο, τον πετρελαιαγωγό Μπουργάς-Αλεξανδρούπολη. Με τις κατάλληλες κινήσεις αυτή η εξέλιξη συμπληρώθηκε άμεσα από την ταχεία ανάπτυξη του Ελληνοτουρκικού αγωγού φυσικού αερίου. Διερωτώμαι ποια είναι η σκοπιμότητα δημόσιας αμφισβήτησης αυτού του εθνικού έργου από τον κ. Γ.Παπανδρέου και μάλιστα στην πιο ευαίσθητη πτυχή του την περιβαλλοντική; που αποσκοπεί; Ποιες είναι οι προθέσεις της νέας κυβέρνησης;

2.Αγωνίστηκα συστηματικά και πεισματικά ως επικεφαλής της οικονομικής διπλωματίας για να επιτευχθεί το άνοιγμα της Ελλάδας στην Κινέζικη αγορά, η ενίσχυση των διμερών σχέσεων με τη Κίνα και το πρώτο αποτέλεσμα προοπτικής, δηλαδή η αποκρατικοποίηση του λιμένος Πειραιά με την Cosco. Που αποσκοπεί ο άστοχος κλωνισμός των διμερών σχέσεων με την Κίνα προς χάριν κάποιων βολεμένων συνδικαλιστών; Δεν πλήττεται το κύρος και η διεθνής αξιοπιστία της Ελλάδας; Δεν ακυρώνονται τα οφέλη για την Εθνική Οικονομία;

3.Η κατάργηση του όρου «Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων», η αφαίρεση του όρου «Εθνικής Παιδείας» σημαίνει παραδοχή της Κυβέρνησης ότι δεν υπάρχει Εθνική Παιδεία; Δεν υπάρχει Ελληνική γλώσσα, Ελληνική Ιστορία, Εθνικό αξιακό και πολιτιστικό σύστημα; Εντάξει είμαστε όλοι πολίτες του κόσμου. Όταν όμως όλοι οι λαοί συμμετέχουν με τη δική τους ταυτότητα εμείς αυτοαναιρούμαστε όχι μόνο ουσιαστικά αλλά και σημειολογικά.

4.Τέλος, ένα εύλογο ερώτημα: Αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση ποιος είναι ο συμβολισμός της κατάργησης του Υπουργείου Μακεδονίας, Θράκης και Αιγαίου στην παρούσα εθνική και διεθνή συγκυρία;

Εμείς οι Έλληνες, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, χτίσαμε την ιστορία μας και τον πολιτισμό μας μέσα από τα σύμβολα. Αυτά μας συντήρησαν. Αυτά μας τροφοδότησαν με δύναμη. Αυτά μας ανέδειξαν μέσα στη παγκόσμια κοινωνία.
Δεν είναι τόσο ασήμαντα για να τα καταργούμε ή να τα αναιρούμε τόσο εύκολα. Γι’ αυτό νιώθω την ανάγκη να θυμίσω εξ’ αρχής στο νέο πρωθυπουργό αυτό που έλεγε ο αείμνηστος πατέρας του ο Ανδρέας Παπανδρέου: ΄΄ Το όνομα μας είναι η ψυχή μας΄΄.