Skip to Navigation

Ερώτηση σχετικά με τον αντίκτυπο που έχει στη Ροδόπη η αποφυγή φορτηγών οχημάτων να διέλθουν την Εγνατία Οδό

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
1. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
2. ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ

ΘΕΜΑ: «Διέλευση φορτηγών από την Εγνατία Οδό»

Η Εγνατία Οδός αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα αναπτυξιακά έργα που υλοποιήθηκαν στη Βόρειο Ελλάδα, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην εμπορική, βιομηχανική και τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Επιπλέον, η διέλευση των Δ.Χ. και Ι.Χ. οχημάτων έγινε ασφαλέστερη και αποσυμφορήθηκαν οι παράπλευρες τοπικές οδοί από τη διέλευση βαρέων οχημάτων. Εκτός αυτού, από το Φθινόπωρο του 2013 που δόθηκε σε λειτουργία ο κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού Κομοτηνή - Μακάζα και τέθηκε σε λειτουργία ο μεθοριακός σταθμός στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, υπολογίζεται ότι διέρχονται περισσότερα από 1.500 οχήματα την ημέρα, αριθμός που διπλασιάζεται τα Σαββατοκύριακα.
Με την έναρξη λειτουργίας των σταθμών διοδίων παρατηρήθηκε το φαινόμενο βαρέα οχήματα, κυρίως από την Τουρκία, να παρακάμπτουν τα διόδια, κάνοντας χρήση των παράπλευρων οδών προκειμένου να αποφύγουν την καταβολή του αντιτίμου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την επιβάρυνση του παλιού οδικού δικτύου, που χρησιμοποιείται κυρίως από τους κατοίκους της περιοχής για να μεταβούν στη δουλειά τους ή στις αγροτικές τους εργασίες, αυξάνοντας το κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων και προκαλώντας σημαντικές φθορές στο οδόστρωμα.
Συγκεκριμένα, η χρήση από βαρέα οχήματα της Ε.Ο. Κομοτηνής - Ξάνθης μέσω Λάγους και μέσω οικισμού Ιάσμου προκειμένου να παρακαμφθούν τα διόδια του κόμβου Ιάσμου, έχει ως αποτέλεσμα τη ραγδαία αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων ιδίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες που αυξάνουν οι μετακινήσεις προς το παραλιακό μέτωπο της Ροδόπης.
Επιπλέον, η Εγνατία Οδός χάνει σημαντικά έσοδα από τα φορτηγά τα οποία παρακάμπτουν τους σταθμούς διοδίων, τα οποία κατά μεγάλο ποσοστό προέρχονται από το εξωτερικό, ενώ ο Έλληνας φορολογούμενος επιβαρύνεται επιπρόσθετα τη φθορά των παρακαμπτήριων οδών.

Για το λόγο αυτό,

Ε Ρ Ω Τ Ω Ν Τ Α Ι
οι κ.κ. Υπουργοί

1. Πώς προτίθεται το Υπουργείο να αντιμετωπίσει το φαινόμενο της παράκαμψης των σταθμών διοδίων από βαρέα φορτηγά αλλοδαπής προέλευσης;

2. Προτίθεται να επιβάλλει βινιέττα (ενιαίο εισιτήριο χρήσης του οδικού δικτύου που εκδίδεται στα σύνορα), κατά τα πρότυπα άλλων χωρών, η οποία θα λειτουργεί αποτρεπτικά για την παράκαμψη της Εγνατίας Οδού, διασφαλίζοντας παράλληλα τα προσδοκώμενα έσοδα και μειώνοντας τον κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων;

3. Προτίθεται επίσης να επιβάλλει βινιέττα στα αλλοδαπά εισερχόμενα οχήματα στον κάθετο άξονα Κομοτηνής – Μακάζα, που εμφανίζει τη μεγαλύτερη κινητικότητα, με σκοπό τα έσοδα να ενισχύουν όχι μόνο τη συντήρηση του δρόμου, αλλά και άλλων αναγκαίων υποδομών της Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης;

Αθήνα, 25 / 05 / 2015

Ο ερωτών Βουλευτής:

Ευριπίδης Στ. Στυλιανίδης
Βουλευτής Ροδόπης ΝΔ