Skip to Navigation

Ερώτηση για την «Ψηφιακή Τάξη»

ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ Σ. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ Ν Δ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

 

 

Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η

ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ:
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

 

ΘΕΜΑ: «ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΑΞΗ»

Η πολιτική του «Έξυπνου Σχολείου» που οραματιστήκαμε το 2007 και ξεκινήσαμε να υλοποιούμε έδινε έμφαση σε τρεις πυλώνες:

  • τη σχολική στέγη, γι’ αυτό και δημιουργήσαμε, μέσω του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων πρόγραμμα 1233 σύγχρονων «έξυπνων» βιοκλιματικών σχολικών κτιρίων
  • τον εκπαιδευτικό, γι’ αυτό και δώσαμε έμφαση στην επιμόρφωση, στην ενθάρρυνση και στην πλήρη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού του Υπουργείου, με χρονοδιαγράμματα και επιλύοντας προβλήματα της καθημερινότητας των μονίμων και αναπληρωτών καθηγητών και δασκάλων
  • τα εποπτικά μέσα, γι’ αυτό και προετοιμάσαμε σειρά από δράσεις, τις οποίες εντάξαμε στο Γ’ ΚΠΣ και στο ΕΣΠΑ με τον ευρύτερο τίτλο «Ψηφιακή Στρατηγική για την Παιδεία»

Πολλές από τις δράσεις αυτές ξεκίνησαν άμεσα να υλοποιούνται. Με το πρόγραμμα «Δες την Ψηφιακά» 17.000 αριστούχοι φοιτητές επιδοτήθηκαν με 500 Ευρώ για την αγορά laptop (12,5 εκατ. Ευρώ). Με το πρόγραμμα «Γονείς.gr» δώσαμε τη δυνατότητα σε γονείς μαθητών να επιμορφωθούν σε θέματα που αφορούν τη ζωή του παιδιού στο σχολείο μέσω των νέων τεχνολογιών. Με τον πανελλήνιο διαγωνισμό «ξε-blogαρε» δώσαμε κίνητρο σε μαθητές στα σχολεία όλης της χώρας να χρησιμοποιήσουν τη γνώση και τη φαντασία τους. Με το πρόγραμμα «μαθητικό laptop» 150.000 μαθητές προμηθεύτηκαν δωρεάν φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή. Εισαγάγαμε καινοτομίες στη διοίκηση με τη χρήση του e-data center για την ηλεκτρονική επεξεργασία των αιτήσεων μεταθέσεων των εκπαιδευτικών. Εισαγάγαμε την ενημέρωση με sms των αναπληρωτών εκπαιδευτικών για τον τόπο διορισμού τους. Για πρώτη φορά οι αιτήσεις των υποψηφίων εκπαιδευτικών στο ΑΣΕΠ έγιναν από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας ηλεκτρονικά κλπ.

Μία από τις δράσεις που σχεδιάσαμε το 2008 στο πλαίσιο της «Ψηφιακής Σύγκλισης» και ξεκινήσαμε τις απαραίτητες διαδικασίες για την ένταξή της στο ΕΣΠΑ ήταν η «Ψηφιακή Τάξη». Το σχέδιο για την «Ψηφιακή Τάξη» προετοιμάστηκε το 2008 από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και προωθήθηκε στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης της «Ψηφιακής Σύγκλισης» για ένταξη του στο ΕΣΠΑ.

Την Παρασκευή 08/10/2010 η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας παρουσίασε ενώπιον του Πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου την «ψηφιακή τάξη». Ο Πρωθυπουργός της χώρας μίλησε «για το όραμα που είχε πριν 12 μήνες το οποίο γίνεται πραγματικότητα». Η κ. Διαμαντοπούλου παρέδωσε το «πρώτο e-book» στον Πρωθυπουργό και ο Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας δέχτηκε τα συγχαρητήρια του Πρωθυπουργού για την σύλληψη της «ψηφιακής τάξης».

Είναι βαθιά μας πεποίθηση η αρχή ότι η δημόσια διοίκηση πρέπει να έχει συνέχεια και συνέπεια για αυτό και σας παραπέμπω στο σχέδιο για την «ψηφιακή τάξη» που σχεδιάσαμε με τους συνεργάτες μου στο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και στείλαμε στην Ειδ. Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού (ΑΠ ΓΓ ΥΠΕΠΘ/6675/02-11-2008) το Νοέμβριο του 2008. Είναι όμως ανεπίτρεπτο ο Πρωθυπουργός της χώρας να ισχυρίζεται ότι «οραματίστηκε πριν 12 μήνες» ένα έργο το οποίο σχεδιάστηκε, προγραμματίστηκε και άρχισε να υλοποιείται από τη ΝΔ. Είναι οξύμωρο το Υπουργείο Παιδείας από τη μία να καταργεί το «μαθητικό laptop» και να εισηγείται την αφαίρεση του μαθήματος της Πληροφορικής από το Λύκειο και από την άλλη να ισχυρίζεται ότι ενδυναμώνει τις νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση.

Ε Ρ Ω Τ Α Τ Α Ι
η κ. Υπουργός

1. Πώς είναι δυνατόν ο Πρωθυπουργός να οραματίστηκε πριν ένα χρόνο ένα έργο που ξεκίνησε πριν 3 χρόνια; Δεν θα έπρεπε για λόγους πολιτικής τιμιότητας να αναγνωρίσει ότι προσπαθεί να συνεχίσει ένα έργο που κάποιοι άλλοι σχεδίασαν και άρχισαν να υλοποιούν πριν από την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ;

2. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της «ψηφιακής τάξης»;

3. Σε ποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα εντάσσεται η δράση;

4. Για ποιο λόγο σταμάτησε η δράση «μαθητικό laptop»;

5. Προτίθεται η Υπουργός να αποδεχθεί την εισήγηση της επιτροπής του Υπουργείου και να αφαιρέσει από την ύλη του Λυκείου το μάθημα της Πληροφορικής;

Αθήνα, 14 / 10 / 2010

Ο ερωτών Βουλευτής

Ευριπίδης Σ. Στυλιανίδης
Βουλευτής Ροδόπης