Συνέντευξη στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής
Ερώτηση 1: Κύριε Υπουργέ, στο Υπουργικό Συμβούλιο ο Πρωθυπουργός έδωσε εντολή για περικοπή των ελαστικών δαπανών κατά 10%. Έχετε τέτοια δυνατότητα στο υπουργείο σας; Και ποιους οργανισμού θα καταργήσετε;
Στο Υπουργείο μας το κάνουμε ήδη. Το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών εποπτεύει 21 ΔΕΚΟ ή άλλους φορείς εκ των οποίων οι περισσότεροι είναι προβληματικοί, λόγω κακών πολιτικών του παρελθόντος. Ο περιορισμός των δαπανών κατά 10% ή η συγχώνευση θέσεων, όπου αυτό είναι εφικτό, η μείωση των αμοιβών των διοικητών, μειώνει τις δαπάνες, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό, γιατί δεν είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτού του Υπουργείου. Το κυριότερο είναι η αποτελεσματική και γρήγορη αποκρατικοποίηση ή εξυγίανση κάποιων μεγάλων ΔΕΚΟ. Για παράδειγμα η Ολυμπιακή Αεροπορία στοιχίζει πάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ δαπάνη την ημέρα. Η αποκρατικοποίησή της και η λειτουργία στη θέση της μίας ιδιωτικής εταιρίας στο ίδιο μερίδιο αγοράς θα σήμαινε για το κράτος περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ έσοδα ετησίως με το «καλημέρα σας».
Ο ΟΣΕ παρουσιάζει έλλειμμα πάνω 8 δις ευρώ. Στοιχίζει στους Έλληνες πολίτες καθημερινά 2,2 με 2,5 εκατομμύρια ευρώ ημερησίως και μεταφέρει μερικές δεκάδες χιλιάδες επιβάτες και όχι 5,5 εκατομμύρια που μεταφέρει η Ολυμπιακή Αεροπορία. Η εξυγίανσή του μπορεί να σημάνει καλύτερη ποιότητα υπηρεσιών για τους επιβάτες, πραγματική προοπτική για τους εργαζομένους, ανάπτυξη για τον τόπο μέσα από τον Σιδηρόδρομο του μέλλοντος. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις το κράτος οφείλει να καλύψει πλήρως τους εργαζομένους, διότι: α. το κοινωνικό κόστος είναι θεαματικά μικρότερο από την καθημερινά συσσωρευμένη ζημία. β. οι εργαζόμενοι που θέλουν να συνεχίσουν είναι πολύτιμο κεφάλαιο εμπειρίας, που αν δεν αξιοποιηθεί από το νέο επενδυτή της Ολυμπιακής Αεροπορίας πρέπει να αξιοποιηθεί από την πολιτεία. γ. ειδικότερα στον ΟΣΕ καμία εξυγίανση ή μεταρρύθμιση δεν έχει τύχη αν δε βασιστεί στη γνώση, την εμπειρία και την αγάπη της πλειοψηφίας των εργαζομένων για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο. Αυτές οι δύο τομές αν πετύχουν είναι αρκετές από μόνες τους, για να συνεφέρουν σημαντικά το σύνολο της οικονομίας προς όφελος του λαϊκού και του εθνικού συμφέροντος.
Ερώτηση 2: Η ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής βρίσκεται σε τελική ευθεία. Είστε αισιόδοξος; Αν αποτύχουν οι διαπραγματεύσεις έχετε σχέδιο. Και τί προβλέπει;
Για να μην αδικώ το συνάδελφό μου Κωστή Χατζηδάκη που έχει και τη διαρκή εξουσιοδότηση της διυπουργικής να χειρίζεται το θέμα, θέλω να τονίσω ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι διασφάλισε κατά την έκτη προσπάθεια αποκρατικοποίησης, για πρώτη φορά τη συναίνεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το σχέδιο. Κάτι που σε συνδυασμό με το εκδηλωμένο επενδυτικό ενδιαφέρον με καθιστά μετρημένα αισιόδοξο. Αυτό που η Κυβέρνηση μπορεί να επιβεβαιώσει είναι ότι σε κάθε περίπτωση δε θα δημιουργηθεί λειτουργικό κενό στην εταιρία, ακόμα και κατά τη μεταβατική περίοδο.
Ερώτηση 3: Μια και βρισκόμαστε στα θέματα αυτά, θα υπάρξουν αυστηρότερα μέτρα για τις εταιρίες ελικοπτέρων και κυρώσεις;
Έχω από την πρώτη στιγμή ζητήσει από την ΥΠΑ την αυστηροποίηση των ελέγχων και των κυρώσεων σε όλες τις εταιρίες ελικοπτέρων, όταν παρανομούν και δε σέβονται τους κανόνες που ισχύουν, οι οποίοι δεν είναι ελληνικής έμπνευσης, αλλά είναι απολύτως εναρμονισμένοι με τα πανευρωπαϊκώς και διεθνώς ισχύοντα.
Ερώτηση 4: Σε σχέση με τις αντιδράσεις στην απόφαση της κυβέρνησης να ταυτοποιήσει τα καρτοκινητά, ο κ. Αντώναρος μίλησε για κάποιους που «βάζουν τα στενά επιχειρηματικά τους συμφέροντα πάνω από την ασφάλεια της χώρας». Εσείς πώς το βλέπετε;
Συναντήθηκα με όλους τους παρόχους της κινητής τηλεφωνίας και ζήτησα και τις δικές τους προτάσεις. Τους εξήγησα ότι εμείς δε θα ανακαλύψουμε την πυρίτιδα. Απλά θα παρακολουθήσουμε ό,τι έκαναν οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία. Με σεβασμό στις ατομικές ελευθερίες θα προστατεύσουμε όσο μπορούμε τη δημόσια ασφάλεια. Δε θέλουμε να αιφνιδιάσουμε την αγορά, γι’ αυτό θα δώσουμε μεταβατικό χρόνο προσαρμογής στις ευρωπαϊκές οδηγίες.
Τους ξεκαθάρισα, όμως, ότι έχουν και αυτοί εταιρική κοινωνική ευθύνη. Έχουν, δηλαδή, την υποχρέωση να προσαρμοστούν. Κάθε κάτοχος καρτοκινητού οφείλει πριν την εκπνοή της μεταβατικής περιόδου να το ταυτοποιήσει. Αν θέλει να προστατέψει το απόρρητο υπάρχει ήδη ανάλογη νόμιμη διαδικασία.
Ερώτηση 5: Παρά τις προσπάθειες της Κυβέρνησης οι δημοσκοπήσεις δε δείχνουν ανάκαμψη κύριε Υπουργέ. Κάθε νέα είναι χειρότερη από την προηγούμενη. Θα μπορέσετε να αντιστρέψετε το κλίμα και πότε;
Ο ρόλος της πολιτικής δεν είναι η ανάλυση των δημοσκοπήσεων, αλλά η παραγωγή αποτελεσμάτων. Πολιτικοί και δημοσιογράφοι οφείλουν να χρησιμοποιούν τις δημοσκοπήσεις ως εργαλείο ανάλυσης και όχι να χρησιμοποιούνται ή καλύτερα να εγκλωβίζονται από αυτές. Αν δουλέψουμε σωστά και συντονισμένα, αν λειτουργήσουμε ως μαχητές των αντιλήψεων και των αξιών μας μέσα στην κοινωνία και όχι ως λιποτάκτες της ιδιοτέλειας θα κερδίσουμε κι εμείς και η παράταξη και κυρίως ο τόπος.
Ερώτηση 6: Όλοι δηλώνουν ότι δεν υπάρχει θέμα ηγεσίας στη ΝΔ, κάποιοι μάλιστα όπως ο κ. Παυλόπουλος το προεξοφλούν και σε περίπτωση ήττας. Είχατε εφεύρει τη φόρμουλα «Καραμανλής ή χάος». Επιμένετε σε αυτήν;
Δεν είναι «φόρμουλα». Είναι ζωντανό δίλημμα: υπεύθυνη διακυβέρνηση με αποτελέσματα για την Ελλάδα ή α λα καρτ συμμαχίες με αυτοσκοπό την εξουσία.
Ερώτηση 7: Πάντως η δελφινολογία καλά κρατεί στην παράταξή σας. Εσείς αισθάνεστε δελφινάκι;
Όποιοι διαχρονικά αντιμετώπισαν την παράταξη ή πολύ περισσότερο την πολιτική ως ενυδρείο ή ακόμη χειρότερα ως ιχθυοτροφείο ούτε έζησαν, ούτε ένιωσαν, ούτε πρόκειται ποτέ να νιώσουν τις συγκινήσεις που γεννούν οι μάχες του αρχιπελάγους.
Ερώτηση 8: Είχατε πει κάποτε στη Βουλή ότι σας έχουν στοχοποιήσει. Αναφερόσασταν και σε εσωκομματικούς σας αντιπάλους;
Ας το ξεπεράσουμε αυτό. Άλλωστε, ότι δε μας σκοτώνει μας κάνει πιο δυνατούς. Κι αυτό αφορά και την παράταξή μου.
Ερώτηση 9: Είστε μόλις 43 ετών και έχετε ζήσει την πολιτική σε τρία υπουργεία. Εξακολουθεί να σας γοητεύει ή μήπως σας απογοητεύει;
Θεωρώ εξαιρετική τιμή τη συμμετοχή μου και στις τρεις μέχρι τώρα κυβερνήσεις που σχημάτισε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και νιώθω ιδιαίτερα τυχερός που είχα την ευκαιρία να συμμετέχω ως ο νεότερος σε ένα εθνικό Υπουργείο, το Υπουργείο Εξωτερικών, σε ένα θεσμικό Υπουργείο, το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και σε ένα παραγωγικό Υπουργείο το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών. Η συνδυαστική αυτή εμπειρία μου δίδαξε πολλά. Απομυθοποίησα πρόσωπα και καταστάσεις. Έζησα, όμως, και συνεχίζω να ζω αξεπέραστες συγκινήσεις. Η προώθηση της δημιουργίας και της προσφοράς στην πατρίδα. Η συγκινητική αναγνώριση των απλών ανθρώπων. Η πίστη στις αλλαγές και το πάθος να αφήσω τα ίχνη μου στη γενιά που ακολουθεί είναι ακατάλυτες κινητήριες δυνάμεις. Όσο και να πικραίνομαι ή να απογοητεύομαι από πολιτικές συμπεριφορές όταν κοιτώ στο τέλος της μέρας τα μάτια των παιδιών μου, όταν διαβάζω στα πρόσωπα την αγωνία, την εμπιστοσύνη και τις προσδοκίες των συμπατριωτών μου στη Θράκη νιώθω δυνατός να συνεχίσω. Επιμένω με την ίδια δύναμη, την ίδια πίστη και τον ίδιο ενθουσιασμό που είχα, όταν κάποτε ξεκίνησα.
Δημοσιέυθηκε στην εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ στις 1/3/2009.
Πρόσφατα Νέα
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod
14 Οκτώβριος 2020 - 1:47μμ
5 ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΡΟΔΟΠΗ ΕΘΕΣΕ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ Ο ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ
14 Οκτώβριος 2020 - 12:43μμ
7 ΑΞΟΝΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΑΚΗ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ Ο ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ ΣΤΗ ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΑΚΗ
14 Οκτώβριος 2020 - 12:37μμ