Skip to Navigation

Δίπλα στον πολίτη

Λέξεις κλειδιά: Μεταφορές | Πολίτης | Πολιτική
Η διεθνής οικονομική κρίση αναμφισβήτητα αγγίζει την πραγματική οικονομία και επηρεάζει σταδιακά την καθημερινότητα των πολιτών. Η Κυβέρνησή μας αντέδρασε από την πρώτη στιγμή λαμβάνοντας σημαντικά μέτρα, που βασίστηκαν σε τρεις άξονες πολιτικής: α. εξυγίανση, β. ανάπτυξη και γ. κοινωνική αλληλεγγύη κυρίως για τις πιο αδύναμες ομάδες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Πρωθυπουργός από τους πρώτους στην Ευρωπαϊκή Ένωση εγγυήθηκε το σύνολο των τραπεζικών καταθέσεων, υπέβαλε ολοκληρωμένο σχέδιο άμυνας προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, συνέχισε ανυποχώρητα τις μεταρρυθμίσεις, πέτυχε την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, του Λιμένος Πειραιώς. Προχώρησε τη μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού, την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.

Η Κυβέρνηση παρά την εξαιρετικά δύσκολη διεθνή συγκυρία δε δίστασε να εφαρμόσει μέτρα κοινωνικής στήριξης και αλληλεγγύης για τα μεσαία και χαμηλά εισοδήματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι διασφαλίστηκαν 500 εκατομμύρια ευρώ για τις αποζημιώσεις των αγροτών, πάνω από 2 δις ευρώ για τη στήριξη 20.000 μικρομεσαίων επιχειρήσεων μέσω ΤΕΜΠΜΕ, χαμηλότοκα στεγαστικά δάνεια, στήριξη της νεανικής και γυναικείας επιχειρηματικότητας, δημιουργία 60.000 νέων θέσεων επιδοτούμενης εργασίας μέσω ΟΑΕΔ κα.

Σε αυτή τη συγκυρία το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών αναλαμβάνει πρωτοβουλίες στήριξης των χαμηλών εισοδημάτων συμβάλλοντας με αίσθημα ευθύνης στην έξοδο από την κρίση και στον εξορθολογισμό του συστήματος.

 Συγκεκριμένα:
1.    Μειώνονται στο μισό τα εισιτήρια όλων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς του λεκανοπεδίου (ΕΘΕΛ, ΤΡΑΜ, ΜΕΤΡΟ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ) για τους πολίτες άνω των 65 ετών, για τους σπουδαστές ΙΕΚ και Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών, καθώς και για τους φοιτητές εξωτερικού με Ευρωπαϊκή εκπτωτική κάρτα και φυσικά για τους μαθητές.
2.    Εξορθολογίζεται το κόστος των ΤΑΞΙ με τρόπο, που να κινητροδοτείται η ταχύτερη, ασφαλέστερη, οικολογικότερη μεταφορά του επιβάτη. Το ΤΑΞΙ ως Μέσο Ειδικής Μεταφοράς θα αμοίβεται καλύτερα όταν εξυπηρετεί γρηγορότερα τον πελάτη του, δηλαδή όταν επιλέγει γρηγορότερες διαδρομές. Έτσι αποφορτίζονται οι νευραλγικές κεντρικές αρτηρίες προς όφελος των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
3.    Αναστέλλονται για φέτος από 1 Απριλίου μέχρι 30 Σεπτεμβρίου τα τέλη στάθμευσης των περιφερειακών αεροδρομίων με στόχο την προσέλευση περισσότερων τουριστών. Το μέτρο αυτό φαίνεται ήδη να φέρνει τα πρώτα αποτελέσματα (πάνω από 10% αύξηση αφίξεων τον Απρίλιο στα σημαντικότερα περιφερειακά αεροδρόμια) συμβάλλει στην περιφερειακή ανάπτυξη μέσω της στήριξης του τουρισμού σε μία χρονιά καθοριστικά κρίσιμη.
4.    Παγώνει το κόστος των εισιτηρίων των ΚΤΕΛ σε συμφωνία με τους ιδιοκτήτες τους σε όλη την Ελλάδα, ώστε το σημαντικό αυτό Μέσο Κοινωνικής Μεταφοράς να συνεχίσει να συμβάλει στην εξυπηρέτηση και του πιο απομακρυσμένου οικισμού της Ελληνικής Περιφέρειας.
5.    Παγώνουν τα κόμιστρα φορτηγών Δημόσιας Χρήσης σε συνεννόηση με τους ιδιοκτήτες με θετικότατες συνέπειες για τους καταναλωτές μια και η καθήλωση των μεταφορικών θα σημαίνει φθηνότερα προϊόντα, φθηνότερα καύσιμα για τον τελικό καταναλωτή.

Με τα μέτρα αυτά το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών συμβάλλει στη στήριξη των λαϊκών στρωμάτων σε συνεργασία πάντα με τους ευσυνείδητους επαγγελματίες των κλάδων. Στεκόμαστε με την πολιτική μας στο πλευρό των πολιτών, διότι για αυτούς εργαζόμαστε, με αυτούς συνεργαζόμαστε, σε αυτούς απευθυνόμαστε με την πολιτική μας. Η πολιτική μας αφορά τους πολλούς και όχι τους λίγους.

Δημοσιέυθηκε στην εφημερίδα ΤΟ ΕΘΝΟΣ στις  6/5/2009.